2024-12-24, 05:23
Medlem
fd-svenssons avatar
Jag letar efter en bra shop i EU och nu när jag gjorde det så ramlade jag över det här

Legality of the Legal Status of Kratom Plants in Indonesia
ResearchGate
https://www.researchgate.net › ...
Since 2013, it has been classified as an NPS (New Psychoactive Substance) and the National Narcotics Agency in an effort to prevent the spread of Kratom plants in Indonesia. Starting with the issuance of a policy, a total ban effective as of 2022. Farmers who cultivate Kratom Plants must switch crops because kratom is classified as Narcotics─ it cannot be cultivated or traded freely.

Så varifrån förutom Thailand kommer vårt kratom ifrån?
Citera
2024-12-24, 18:16
Medlem
Emelitos avatar
SS har lanserat nån slags smaksatt kratom.. Känns tveksamt ifall det går att maskera den avgrundssmaken, men ifall någon testar får ni gärna återkomma med recension!
Citera
2024-12-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
SS har lanserat nån slags smaksatt kratom.. Känns tveksamt ifall det går att maskera den avgrundssmaken, men ifall någon testar får ni gärna återkomma med recension!

Fick mail om det jag också. Har svårt att tro att det skulle bli bättre med hallonsmak. Förmodligen är en klassning runt hörnet. För smaksatt kratom är verkligen ett sätt att locka en ny kundgrupp och visar tydligt att det är för konsumtion.
Citera
2024-12-25, 03:34
Medlem
Citat:

Inte bara det utan dubbelt så dyr, förmodligen mindre mängd kratom om man räknar med att smaksatserna också tar vikt.

Alldeles för dyr, tror inte riktigt på denna. Bara att slänga i en skvätt saft och få samma resultat.
Citera
2024-12-25, 05:13
Medlem
fd-svenssons avatar
Citat:
När jag letat efter en bra shop för kratom så har jag sett kolor av Kratom 🤔
Citera
2024-12-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Inte bara det utan dubbelt så dyr, förmodligen mindre mängd kratom om man räknar med att smaksatserna också tar vikt.

Alldeles för dyr, tror inte riktigt på denna. Bara att slänga i en skvätt saft och få samma resultat.
Eller så är vanligt Kratom alldeles för billigt.
Om jag skulle köpa 1 kg av det smaksatta för 1600 kr skulle det räcka 1 år. Jävligt billig substans.
Men däremot läser man ju även om att vissa tar 20-30 gram per dag, då kanske man ska fundera på att gå över till något annat.
Citera
2024-12-25, 13:44
Medlem
Burnwines avatar
Går det bra att beställa till typ ica för att hämta ut det i ett sånt där skåp som man set på affären? Från vilken sida i så fall?

Har inte beställt saker på internet på 8 år så är lite kass på hur det funkar haha.
Citera
2024-12-25, 13:59
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Går det bra att beställa till typ ica för att hämta ut det i ett sånt där skåp som man set på affären? Från vilken sida i så fall?

Har inte beställt saker på internet på 8 år så är lite kass på hur det funkar haha.

Du kan få det hem i brevlådan eller till utlämningsställe
Citera
2024-12-25, 15:17
Medlem
Loekskals avatar
Kört kratom till och från i typ.. 5 år kanske med något års avbrott.
Nu är jag på det igen och tar daglien samt till natten.
MEN, ruset är inte kul längre eller jag känner knappt av effekten.
Tar jag en liten dos på dagen så blir jag mest tjurig och irriterad typ, till natten tar jag större dos för sömnens skull och det kan väl vara lite småmysigt.
Blivit satt på 200mg Sertralin för ett tag sedan, inte känt hjälp av denna men funderar på om denna medicin som är en SSRI på något sätt förstör diverse rus?
XTC, Svamp och LSD har jag testat både innan Sertralin och efteråt och inget utav dessa gav effekt.
Någon som känt av något liknande?

Tycker det börjar likna Tobak, man använder det mest för vanans skull samt att man blir lite tjurig och får sockerdricka i kroppen när man sa luta.
Citera
2024-12-26, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Kört kratom till och från i typ.. 5 år kanske med något års avbrott.
Nu är jag på det igen och tar daglien samt till natten.
MEN, ruset är inte kul längre eller jag känner knappt av effekten.
Tar jag en liten dos på dagen så blir jag mest tjurig och irriterad typ, till natten tar jag större dos för sömnens skull och det kan väl vara lite småmysigt.
Blivit satt på 200mg Sertralin för ett tag sedan, inte känt hjälp av denna men funderar på om denna medicin som är en SSRI på något sätt förstör diverse rus?
XTC, Svamp och LSD har jag testat både innan Sertralin och efteråt och inget utav dessa gav effekt.
Någon som känt av något liknande?

Tycker det börjar likna Tobak, man använder det mest för vanans skull samt att man blir lite tjurig och får sockerdricka i kroppen när man sa luta.

Potentiellt väldigt farliga kombinationer. Din hjärna behöver återhämta sig då du har bränt sönder den rejält. Bästa rådet låter som en klyscha men det är det enda som fungerat för mig. Att äta bra, träna och få tillräckligt med sömn. Återhämtning tar tid.

Människor som dig bidrar till att kratom blir klassat. Skärp dig för fan! Det finns hjälp att få.
Citera
2024-12-26, 18:26
Citat:
Ursprungligen postat av dettablevskumt
Människor som dig bidrar till att kratom blir klassat. Skärp dig för fan! Det finns hjälp att få.
Haha va? Tycker han lät som en någorlunda ansvarsfull brukare/missbrukare. SSRI ska man inte blanda med vissa droger det är dock sant.

Det är dock framförallt substanser som höjer serotonin som är ett problem så tror inte Kratom är ett problem men man bör testa försiktigt.

Speciellt hög har jag aldrig blivit på Kratom men det är en bra smärtstillande i vissa fall. Sluta med skiten bara sedan ta det någon gång ibland istället kanske du får ett ”rus”.
Citera
2024-12-26, 22:29
Medlem
Kingandaces avatar
Bästa sorten just nu på SS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in