Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Det är ett ganska korkat analys du gör. Men du är inte ensam så klart. Finns gått om dårar, det är trots allt FlashBack.
Precis som de flesta SD-väljare är frustrerade med hur dåligt Tidösamarbetet pågår, så förstår de också att SD nu samarbetar med de värsta avskummet i Riksdagen, och då är det inte så konstigt att SD inte kan få igenom sin politik trots att de är så pass stora.
Min analys är givetvis klockren. Odiskutabel. Det vet även du innerst inne. Men då du är belamrad med svåra skygglappar, är enögd och är huvudlös i grunden, förstår jag att mitt inlägg svider, därav dina personangrepp.
Värsta avskummet i Riksdagen? Trodde ni bruna såg Sossarna, Vänster och MP som de största avskummen? Fascinerande. Nuvarande "avskum" är som sagt de enda som kan tänka sig att sitta i samma rum som SD. Så, de har inget val. SD kommer som sagt aldrig att vara i närheten av en regering igen. M kommer snarare att söka samarbete med S om de vinner valet igen (vilket de ju sannolikt gör någon gång).
Merparten av de som röstat på SD är enfrågeväljare. Nu har övriga partier anammat den frågan, så, i stort kan man ju säga att SD är överflödiga. Lägg dårpå till, att de (ännu) trampar i klaveret titt som tätt, samt inte håller ett pillekvitt av vad de lovat, så lär givetvis en hel del väljare återvända till de vanliga partierna. Det begriper som sagt en osnuten högstadieelev med klåda i grenen.
Och Jomshof visar än en gång, att han knappt går att ha i möblerade rum via sitt frispel omkring vapenlagen. Så fort han inte får som han vill, uppför han sig som en grinande och ursinnig femåring som blir nekad att äta godis varje dag. SD är på väg utför. Åkesson lämnar snart. Det kommer så klart innebära att de sjunker som en sten till 9-10%. Om det är alla överens om, även de mest inbitna rasisterna och SD:arna.