Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Men han avgår inte från riksdagen antar jag? Och SD har ju inte rasat i opinionsundersökningarna, trots att många tjatat om att de är "slut" länge, speciellt här på Flashback. Jag tror det bara är dina önskedrömmar och ditt hat mot SD du projicerar i din orealistiska text.
Så till sakfrågan. Det är alltså bara vissa typer av halvautomatiska jaktgevär som ska förbjudas? Ingen stor grej alls, med andra ord. Jag pratade igår med ett par mycket erfarna jägare och enligt dem, behövs inte halvautomatiska jaktvapen i jaktsituationer. Möjligtvis att pumphagel kan vara bra vid andjakt etc. Men det är ju inte samma typ av gevär.
Han lär tyvärr sitta kvar i Riksdagen. Opinionsundersökningar ett och ett halvt år innan ett val berättar inte särskilt mycket, det är en önskedröm från dig att de ska behålla sina procent. Och som sagt, SD-väljarnas två hjärtefrågor har inte levererat på en fläck, tvärtom. Givetvis kommer SD att sjunka. Det begriper en femåring och människor med över 70 i IQ.
Knappast mina önskedrömmar, knappast orealistisk text. Väljarna har nu fått facit på att det inte lönar sig att rösta på SD, därför kommer en stor del av deras väljare att lämna (då de i grunden inte är svåra rasister utan missnöjda väljare). SD kommer sakta att hamna på 10%, det är också där ett sådant inkompetent parti hör hemma. Dessutom kommer Åkesson inte att sitta kvar 2030, det är han som är röstmagnet, ingen annan. När han är borta är det kört. Ingen kan ersätta honom. Det vet alla.