2025-02-11, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Men det var ju inte ett militärlikt vapen som användes, alla förståsigpåare trodde det var en AR10/15 som används, men det var ett semi automatiskt vapen. Det är ju inte speciellt ovanligt att det är så idag. Alla har referenser till jaktvapen från filmen Jägarna från 1996. Då körde man mantel rörelse.

Nästan alla pistoler för målskytte är idag semi..

Finns andra trådar där ni kan babbla ert mög på..
Citera
2025-02-11, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
En "bra" liknelse hade varit att förbjuda kamphundar i kategorin hundar. Där kamphundar är AR15/halvautomatiska och övriga hundar liknas med älgstudsaren

Att dra in bilar och fordon i vapendebatten är högst märkligt och tyder enbart på brist på argument och ett försök att göra "fyndiga" och billiga poänger.
Det finns andra trådar ni kan diskutera ert mög på
Citera
2025-02-11, 09:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
En stor dag för Sverige, att åsnan Jomshof kastat in handuken (eller tvingats till). Tyvärr kommer han likt en parasit att fortsätta lyfta stora skattemedel livet ut. En skam, så klart.

Men, man kan ju glädjas i att SD aldrig kommer att sitta i den position igen som de nu gör, ingen vill ju ta i dem med tång egentligen. 2026 blir det socialdemokratisk regering, och blir det högerregering 2030 är jag ganska övertygad om att S och M kommer samarbeta framför att inkludera och vara beroende av SD. Och med tanke på att SD inte levererat denna period utan enbart krattat manegen och bugat för M, kommer väljarna att lämna, hjärtefrågan för väljarna är som sagt invandringen, och den är mer eller mindre intakt, någon paradigmskifte har inte skett, och kriminaliteten har inte minskat, snarare tvärtom. Snart är SD tillbaka på omkring 10%, för att på sikt implodera helt likt stollarna i Ny Demokrati. Bra för Sverige.
Men han avgår inte från riksdagen antar jag? Och SD har ju inte rasat i opinionsundersökningarna, trots att många tjatat om att de är "slut" länge, speciellt här på Flashback. Jag tror det bara är dina önskedrömmar och ditt hat mot SD du projicerar i din orealistiska text.

Så till sakfrågan. Det är alltså bara vissa typer av halvautomatiska jaktgevär som ska förbjudas? Ingen stor grej alls, med andra ord. Jag pratade igår med ett par mycket erfarna jägare och enligt dem, behövs inte halvautomatiska jaktvapen i jaktsituationer. Möjligtvis att pumphagel kan vara bra vid andjakt etc. Men det är ju inte samma typ av gevär.
Citera
2025-02-11, 09:10
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Sen Kent försvann har den enda kvarvarande i SD med integritet varit Jomshof.
Hoppas han avgår ur partiet.
SD ruttnar innifrån och går ej längre att skilja ifrån de andra. De har själva gjort sig obsoleta.

Det sista Sverige behövde var en åttaklöver men att få komma in i värmen var viktigare än 7 miljoner svenskars framtid.

Kent har inte lämnat SD.

Han leder numera SD:s distrikt här i Dalarna. Och han gör ett utmärkt jobb.
Citera
2025-02-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Notera att Jimmy inte ens orkade massa sig fysiskt till Partistyrelsemöte.
"Var med via länk"...
Detta bådar inte gått från den Pysande ballongen
Jimmy som Nivea: Fet o Dryg
Citera
2025-02-11, 09:13
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Han skulle avgå före valet. Då var det också interna problem.
Jomshofs intressant intervju i Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/MRBOyK/jomshofs-besked-kommer-kliva-av-fore-valet

Han var inte med i justitieutskottet före valet.
Citera
2025-02-11, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socci99
Bra att jomshof behåller sitt ansikte iallafall… har Jimmy uttalat sig om detta? Har bara hört på b*gen Henrik vinge hur han resonerade som värsta sortens klimakteriekossa hos riks häromdagen🫣

Tragiskt hur den lilla makten SD nu har fått redan korrumperat dem totalt.
Tror också att han har insett att detta som pågår inom SD är inte hans parti längre..
Citera
2025-02-11, 09:16
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men han avgår inte från riksdagen antar jag? Och SD har ju inte rasat i opinionsundersökningarna, trots att många tjatat om att de är "slut" länge, speciellt här på Flashback. Jag tror det bara är dina önskedrömmar och ditt hat mot SD du projicerar i din orealistiska text.

Så till sakfrågan. Det är alltså bara vissa typer av halvautomatiska jaktgevär som ska förbjudas? Ingen stor grej alls, med andra ord. Jag pratade igår med ett par mycket erfarna jägare och enligt dem, behövs inte halvautomatiska jaktvapen i jaktsituationer. Möjligtvis att pumphagel kan vara bra vid andjakt etc. Men det är ju inte samma typ av gevär.

Han lär tyvärr sitta kvar i Riksdagen. Opinionsundersökningar ett och ett halvt år innan ett val berättar inte särskilt mycket, det är en önskedröm från dig att de ska behålla sina procent. Och som sagt, SD-väljarnas två hjärtefrågor har inte levererat på en fläck, tvärtom. Givetvis kommer SD att sjunka. Det begriper en femåring och människor med över 70 i IQ.

Knappast mina önskedrömmar, knappast orealistisk text. Väljarna har nu fått facit på att det inte lönar sig att rösta på SD, därför kommer en stor del av deras väljare att lämna (då de i grunden inte är svåra rasister utan missnöjda väljare). SD kommer sakta att hamna på 10%, det är också där ett sådant inkompetent parti hör hemma. Dessutom kommer Åkesson inte att sitta kvar 2030, det är han som är röstmagnet, ingen annan. När han är borta är det kört. Ingen kan ersätta honom. Det vet alla.
Citera
2025-02-11, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Hur ställer sig övriga partier till förslaget, M verkar också splittrad, blir detta en fråga där man röstar enligt övertygelse och inte med partiet, så ovisst utfall?
När det gäller M, så kanske de kollar på samarbete med socialdemokraterna...
Citera
2025-02-11, 09:19
Medlem
MarkusStors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
En stor dag för Sverige, att åsnan Jomshof kastat in handuken (eller tvingats till). Tyvärr kommer han likt en parasit att fortsätta lyfta stora skattemedel livet ut. En skam, så klart.

Men, man kan ju glädjas i att SD aldrig kommer att sitta i den position igen som de nu gör, ingen vill ju ta i dem med tång egentligen. 2026 blir det socialdemokratisk regering, och blir det högerregering 2030 är jag ganska övertygad om att S och M kommer samarbeta framför att inkludera och vara beroende av SD. Och med tanke på att SD inte levererat denna period utan enbart krattat manegen och bugat för M, kommer väljarna att lämna, hjärtefrågan för väljarna är som sagt invandringen, och den är mer eller mindre intakt, någon paradigmskifte har inte skett, och kriminaliteten har inte minskat, snarare tvärtom. Snart är SD tillbaka på omkring 10%, för att på sikt implodera helt likt stollarna i Ny Demokrati. Bra för Sverige.
Bullshit, SD har fått credd för att stoppat arabiseringen. Svensken vaknade och såg vad islam är.
Citera
2025-02-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propsen
Du förstår ju inte, jag har jagat och fiskat hela livet, betalar skatt och bidrar till samhället genom föreningar mm. Laglydig (nån fortkörnings bot har det blivit), i den mindre stad jag bor i har kanske 40% av den manliga invånarna vapenlicens. Dom har alltså vapen hemma redan, jag har vapen hemma redan, varför litar inte staten på oss att ha en halvauto? Tror du att jag är en galning bara för att jag har vapen licens, just nu målas det ju upp så i media.

Du FredochFrid har ju säkert en grönsakskniv hemma, verkar helt livsfarligt. Du kan ju fara på stan och sticka någon med den.

Har röstat på SD sen jag fick rösträtt, nu är det färdigt röstat på dom.

”nån fortkörningsbot har det blivit”

Då är du ju för fan kriminell, varför skulle steget från att köra ihjäl någon till att skjuta ihjäl någon vara så stort?
Citera
2025-02-11, 09:26
Medlem
Gissar att Jomshof och Tobias A dyker upp i AFS snart.
Man får hoppas på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in