Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Men, det har inte använts i Sverige för något massmord.. Jag äger inget har inget behov av att skaffa ett heller.
De börjar i fel ände, plocka vapenlicensen och vapnen från de med vissa typer av psykproblem. Den här tjommen liksom lasermannen 2.0 Mangs. hade ju licens för sina vapen. Det är inte vapnen som dödar människor, det är människor som dödar människor med vapen. Börja med att begränsa vissa typer av människor i stället för att straffa alla vapenägare för att licens givits ut felaktigt och inte rapporterats av psykläkare.
Det är väl klart den inte använts, den är har inte varit laglig att inneha. Hade den varit licenspliktig vid skolskjutningen i Örebro hade detta vapen varit ett bättre alternativ än de vapen han redan ägde.
Att man borde göra hårdare kontroller på de som vill äga vapen är absolut relevant. Men jag, kunde inte bry mig mindre om de förbjöd AR15.
Jag kan inte förstå hur denna fråga kunde vara brytpunkten för Jomshof. Vapenfrågan är fullkomligt irrelevant i alla aspekter.