2025-02-10, 11:22
Medlem
Se upp med att blanda med lyrica fick en stor böld på levern på bara några dagar
Citera
2025-02-10, 12:06
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Någon som beställt från både ke och ss, är det någon skillnad i kvalité?

Skiljer ändå typ 300 spänn per kilo.

Man vill ju inte köpa en stor påse och få hem nå skit.

Stor skillnad på effekten och det går inte att kompensera med mängd, då får du bara ögonewobbel och illamående pga detta.
Tror det skiljde mer än så när jag valde att gå över till KE och jag gick aldrig tillbaka till SS.
Citera
2025-02-10, 12:18
Medlem
Tesserakts avatar
Nu när jag måste sluta med k har jag gett mig in i quittingkratom på Reddit och hamnat i det kaninhålet. Där skriver de ofta att det är djävulen på jorden och att det är skitlätt att få kramper och annan skit.

Självklart blir jag orolig nu när jag ska sluta - kan man få krampanfall när man trappar ned k och slutar med det? Får ”brain-zaps” ibland innan jag ska sova, fast oftast vid tupplurar mitt på dagen, som att någon slår mig huvudet med en hammare typ. Det händer titt-som-tätt och har gjort de senaste månaderna. Fast jag sover som en kratta ock, så det kanske beror på det a sömnbrist.

Tankar!
Citera
2025-02-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Stor skillnad på effekten och det går inte att kompensera med mängd, då får du bara ögonewobbel och illamående pga detta.
Tror det skiljde mer än så när jag valde att gå över till KE och jag gick aldrig tillbaka till SS.

Jag beställer från båda. Alltid Red MD från SS och Green MD från KE. Efter att ha testat flera butiker och strains är det dessa jag fastnat för.
Citera
2025-02-10, 12:35
Medlem
11 mars börjar lagen gälla enligt regeringskansliet.
Citera
2025-02-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
Nu när jag måste sluta med k har jag gett mig in i quittingkratom på Reddit och hamnat i det kaninhålet. Där skriver de ofta att det är djävulen på jorden och att det är skitlätt att få kramper och annan skit.

Självklart blir jag orolig nu när jag ska sluta - kan man få krampanfall när man trappar ned k och slutar med det? Får ”brain-zaps” ibland innan jag ska sova, fast oftast vid tupplurar mitt på dagen, som att någon slår mig huvudet med en hammare typ. Det händer titt-som-tätt och har gjort de senaste månaderna. Fast jag sover som en kratta ock, så det kanske beror på det a sömnbrist.

Tankar!

Jag har lekt med den här drogen i över 3 år, varje dag, förutom några enstaka gånger där jag varit tvungen att köra bil på natten.

Fick av misstag slut nu i julas, hade en period innan ökat doserna rätt rejält till 3 gånger ~8g om dagen, alla doser efter 17.

Jag fick inga utsättningssympton alls. Var ren ca en vecka innan jag naivt nog köpte en påse till och föll tillbaka.

Ska sluta för gott nu. Första dagen idag, från återigen ganska höga doser. Har lite kvar som "backup" ifall jag skulle få problem nån dag när jag inte kan vara sjuk.

Men jag förväntar mig inte några fysiska besvär, tror det blir mest problem med att göra något som känns meningsfullt på kvällarna. Har svårt att inte få långtråkigt utan lite K.
Citera
2025-02-10, 14:13
Medlem
Citat:

Tankar!

Du måste uppleva själv hur det blir. Många där har legat på +50 gpd eller värre eller absurda mängder.

Desto längre och mkt du tagit av kratom desto jobbigare blir det.

Jag håller på o sluta helt med kratom. Och gått från 30-40 gpd till snabbt ner till 16 o snabbt ner till under 10. Låg på 30-40 gpd i ett halvår drygt. I söndags hade jag ett dygn där jag varit utan kratom i över 24h. Inatt fick jag insomnia o kunde inte sova trots megados atarax. 300 mg. Hjälpte inte alls. Det betyder bara att atarax flr mig är bara skittbltr. Hade jobbiga myrkryppningar o restless legs.. Kanske fel namn aldrig haft det innan kryper i ben o fötter o man känner att man måste röra på benen hela tiden o kan ej ligga still mer än mkt kort tid.

Nu vidare mot inget mer kratomintag.

Kan skriva mina amatörmässiga råd om du eller någon är intresserad.

Ett tips: Kolla in tråden på quittingkratom om Liposomal Vitamin C megadoser för kratomavvänjning.

--

Så mitt problem nu med att sluta med kratom är insomnia till nätterna. Tips någon om mina krypningar i benen.

Edit: allltså 2 personer som i lika lång tid tagit samma kratomdoser, varjr dag i 8 månader. 1 kanske får noterbart jobbig abstinens men inte den andre alls. Individuellt o hur man slutar. Långsam nertrrappning eller snabb cold turkey (rekommenderar ej)
Senast redigerad av Flashbackwards 2025-02-10 kl. 14:20.
Citera
2025-02-10, 14:28
Medlem
CptKirks avatar
Helvete så tråkigt...
Vad ska man ersätta med? kvällarna kommer blir dö tråkiga nu.
Jag har iallafall börjat bunkrar upp så det ska räcka ett år till.
Senast redigerad av CptKirk 2025-02-10 kl. 14:34.
Citera
2025-02-10, 14:28
Medlem
Tesserakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Du måste uppleva själv hur det blir. Många där har legat på +50 gpd eller värre eller absurda mängder.

Desto längre och mkt du tagit av kratom desto jobbigare blir det.

Jag håller på o sluta helt med kratom. Och gått från 30-40 gpd till snabbt ner till 16 o snabbt ner till under 10. Låg på 30-40 gpd i ett halvår drygt. I söndags hade jag ett dygn där jag varit utan kratom i över 24h. Inatt fick jag insomnia o kunde inte sova trots megados atarax. 300 mg. Hjälpte inte alls. Det betyder bara att atarax flr mig är bara skittbltr. Hade jobbiga myrkryppningar o restless legs.. Kanske fel namn aldrig haft det innan kryper i ben o fötter o man känner att man måste röra på benen hela tiden o kan ej ligga still mer än mkt kort tid.

Nu vidare mot inget mer kratomintag.

Kan skriva mina amatörmässiga råd om du eller någon är intresserad.

Ett tips: Kolla in tråden på quittingkratom om Liposomal Vitamin C megadoser för kratomavvänjning.

--

Så mitt problem nu med att sluta med kratom är insomnia till nätterna. Tips någon om mina krypningar i benen.

Edit: allltså 2 personer som i lika lång tid tagit samma kratomdoser, varjr dag i 8 månader. 1 kanske får noterbart jobbig abstinens men inte den andre alls. Individuellt o hur man slutar. Långsam nertrrappning eller snabb cold turkey (rekommenderar ej)

Tack för ditt svar!
Som du säger, är nog väldigt individuellt. Kört på i 2,5 år, varje dag, men har haft typ samma dos/dag - alltså 25g. Två mellandoser på dagen och en ”bautados” på kvällen.
Kör nedtrappning, har ändå en del stash kvar att göra det med. Frågan är när man ska hoppa. Är man nere på under 5g/dag så borde det inte vara några problem.

Fortsätt gärna med dina observationer, andra också! Kan tänka mig att det är jävligt många som trappar ned eller slutar nu.
Citera
2025-02-10, 14:36
Avslutad
Citat:
kan man få krampanfall när man trappar ned k och slutar med det?

Aldrig hört talas om, det enda du har att eventuellt oroa dig för är om du blandar kratom med tex tramadol eller något liknande, men vi pratar ju inte om intag nu, utan om avtändning, så nej.
Citera
2025-02-10, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CptKirk
Helvete så tråkigt...
Vad ska man ersätta med? kvällarna kommer blir dö tråkiga nu.
Jag har iallafall börjat bunkrar upp så det ska räcka ett år till.

Du får plocka fram starkspriten och börja supa istället.

Känner flera som använder kratom för att hålla sina alkoholmissbruk i schack, men 11 mars så åker flaskorna fram igen.
Citera
2025-02-10, 15:13
Medlem
CptKirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Du får plocka fram starkspriten och börja supa istället.

Känner flera som använder kratom för att hålla sina alkoholmissbruk i schack, men 11 mars så åker flaskorna fram igen.

Fan så tragiskt! sprit är inte ett alternativ för mig på vardagarna när man jobbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in