Citat:
Ursprungligen postat av
Tesserakt
Nu när jag måste sluta med k har jag gett mig in i quittingkratom på Reddit och hamnat i det kaninhålet. Där skriver de ofta att det är djävulen på jorden och att det är skitlätt att få kramper och annan skit.
Självklart blir jag orolig nu när jag ska sluta - kan man få krampanfall när man trappar ned k och slutar med det? Får ”brain-zaps” ibland innan jag ska sova, fast oftast vid tupplurar mitt på dagen, som att någon slår mig huvudet med en hammare typ. Det händer titt-som-tätt och har gjort de senaste månaderna. Fast jag sover som en kratta ock, så det kanske beror på det a sömnbrist.
Tankar!
Du måste uppleva själv hur det blir. Många där har legat på +50 gpd eller värre eller absurda mängder.
Desto längre och mkt du tagit av kratom desto jobbigare blir det.
Jag håller på o sluta helt med kratom. Och gått från 30-40 gpd till snabbt ner till 16 o snabbt ner till under 10. Låg på 30-40 gpd i ett halvår drygt. I söndags hade jag ett dygn där jag varit utan kratom i över 24h. Inatt fick jag insomnia o kunde inte sova trots megados atarax. 300 mg. Hjälpte inte alls. Det betyder bara att atarax flr mig är bara skittbltr. Hade jobbiga myrkryppningar o restless legs.. Kanske fel namn aldrig haft det innan kryper i ben o fötter o man känner att man måste röra på benen hela tiden o kan ej ligga still mer än mkt kort tid.
Nu vidare mot inget mer kratomintag.
Kan skriva mina amatörmässiga råd om du eller någon är intresserad.
Ett tips: Kolla in tråden på quittingkratom om Liposomal Vitamin C megadoser för kratomavvänjning.
--
Så mitt problem nu med att sluta med kratom är insomnia till nätterna. Tips någon om mina krypningar i benen.
Edit: allltså 2 personer som i lika lång tid tagit samma kratomdoser, varjr dag i 8 månader. 1 kanske får noterbart jobbig abstinens men inte den andre alls. Individuellt o hur man slutar. Långsam nertrrappning eller snabb cold turkey (rekommenderar ej)