2025-02-10, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Du får plocka fram starkspriten och börja supa istället.

Känner flera som använder kratom för att hålla sina alkoholmissbruk i schack, men 11 mars så åker flaskorna fram igen.

Kratomnyktrafrånalkohol-alkisar kommer bli alkidvrak med allt vad det innebär med extrem misär, heroinster och opiatmissbrukarr kommer åter leva i fullständig misär och många dödsfall kommer ligga på den där journalistens axlar.

Citera
2025-02-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
Tack för ditt svar!
Som du säger, är nog väldigt individuellt. Kört på i 2,5 år, varje dag, men har haft typ samma dos/dag - alltså 25g. Två mellandoser på dagen och en ”bautados” på kvällen.
Kör nedtrappning, har ändå en del stash kvar att göra det med. Frågan är när man ska hoppa. Är man nere på under 5g/dag så borde det inte vara några problem.

Fortsätt gärna med dina observationer, andra också! Kan tänka mig att det är jävligt många som trappar ned eller slutar nu.

Det där med hoppet är en intressant fråga. Har läst på quittingkratom och fått intrycket att många som har i slutet lindrigare at har trappat ner långsamt o sen hoppat när dom legat runt 5 eller under 5 god.

Mitt mål är att vara helt fri från kratom senast om 2 veckor. Store hindret om det inte löser sig snabbt... Är insomnia.. 1 natt OK, 2 nätter pallar jag inte bokstavligen pga extremt känslig för sömnbrist.

Ska prova en potent cbg/cbd-olja mot i somnia. Har provat vändrot och l theanin mot abatinrnsen och fungerar dåligt men värt ändo för en del effekt. Gaba 5g hjälte jättebra 1 gång sen mkt snabb toleransökning.

Gaba 5g burk från amazon. Alla viktikpettrar som bara godkänner forskning kan sluta läsa nu. Första gången 5g Gaba gav det BRA tröttande effekt. Barriärer i hela helvetet nej.. Jag förlitar mig mer o mer på empirisk kunskap och så kallad bro science
Senast redigerad av Flashbackwards 2025-02-10 kl. 15:41.
Citera
2025-02-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptKirk
Helvete så tråkigt...
Vad ska man ersätta med? kvällarna kommer blir dö tråkiga nu.
Jag har iallafall börjat bunkrar upp så det ska räcka ett år till.

Är du bekymrad för husis med ett så stort lager?
Citera
2025-02-10, 16:06
Medlem
CptKirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Är du bekymrad för husis med ett så stort lager?

Nej
Citera
2025-02-10, 16:35
Medlem
KirkLazaruss avatar
Citat:
Du måste uppleva själv hur det blir. Många där har legat på +50 gpd eller värre eller absurda mängder.

Desto längre och mkt du tagit av kratom desto jobbigare blir det.

Jag håller på o sluta helt med kratom. Och gått från 30-40 gpd till snabbt ner till 16 o snabbt ner till under 10. Låg på 30-40 gpd i ett halvår drygt. I söndags hade jag ett dygn där jag varit utan kratom i över 24h. Inatt fick jag insomnia o kunde inte sova trots megados atarax. 300 mg. Hjälpte inte alls. Det betyder bara att atarax flr mig är bara skittbltr. Hade jobbiga myrkryppningar o restless legs.. Kanske fel namn aldrig haft det innan kryper i ben o fötter o man känner att man måste röra på benen hela tiden o kan ej ligga still mer än mkt kort tid.

Nu vidare mot inget mer kratomintag.

Kan skriva mina amatörmässiga råd om du eller någon är intresserad.

Ett tips: Kolla in tråden på quittingkratom om Liposomal Vitamin C megadoser för kratomavvänjning.

--

Så mitt problem nu med att sluta med kratom är insomnia till nätterna. Tips någon om mina krypningar i benen.

Edit: allltså 2 personer som i lika lång tid tagit samma kratomdoser, varjr dag i 8 månader. 1 kanske får noterbart jobbig abstinens men inte den andre alls. Individuellt o hur man slutar. Långsam nertrrappning eller snabb cold turkey (rekommenderar ej)

Var försiktig med attarax och andra antihistaminer, de ger upphov till restless legs!

Edit: Det enda jag vet som kan hjälpa mot restless legs och som inte är en medicin/drog är magnesium och järn (om järnbrist är upphovet till rls). Annars är det bara droger/mediciner som lyrica, gabapentin, opioider/opiater, klonazepam som hjälper tyvärr. Finns också någon parkinson medicin som jag inte kommer ihåg vad dom heter nu men det är på recept också.

Theralen, attarax, lergigan kan alla ge restless legs. Samt neuroleptika som quetiapin, olanzapin, seroquel. Många antidepressiva (ssri) kan också ge upphov till det inklusive mirtazapin.
Senast redigerad av KirkLazarus 2025-02-10 kl. 16:46.
Citera
2025-02-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Var försiktig med attarax och andra antihistaminer, de ger upphov till restless legs!

Edit: Det enda jag vet som kan hjälpa mot restless legs och som inte är en medicin/drog är magnesium och järn (om järnbrist är upphovet till rls). Annars är det bara droger/mediciner som lyrica, gabapentin, opioider/opiater, klonazepam som hjälper tyvärr. Finns också någon parkinson medicin som jag inte kommer ihåg vad dom heter nu men det är på recept också.

Theralen, attarax, lergigan kan alla ge restless legs. Samt neuroleptika som quetiapin, olanzapin, seroquel. Många antidepressiva (ssri) kan också ge upphov till det inklusive mirtazapin.

Tack som fan. Ska aldrig mer ta atarax. Sparar mitt lager om min gamla mor behöver hjälp o sova eller är lite nervös..

Tack för hjälpen i ditt svar. Får se hur det går inatt om det blir nån sömn. Embrace the pain för att använda ett quittingkratomcitat.
Citera
2025-02-10, 17:50
Avstängd
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Tack som fan. Ska aldrig mer ta atarax. Sparar mitt lager om min gamla mor behöver hjälp o sova eller är lite nervös..

Tack för hjälpen i ditt svar. Får se hur det går inatt om det blir nån sömn. Embrace the pain för att använda ett quittingkratomcitat.
Var stark bror, vet det blir smärtsamt, men ta kalla duschar (hjälper faktiskt hur mycket som helst mot akuta symptomen)
Citera
2025-02-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Var stark bror, vet det blir smärtsamt, men ta kalla duschar (hjälper faktiskt hur mycket som helst mot akuta symptomen)

Tack som fan! Vi får stötta varandra här, alla som vill sluta med kratom. Och ja lagt in i dagens dusch att jag avslutar med iskallt vatten. Provade förresten Wim Hof-andningsmetoden o tyckte det iaf gav en väldigt kortvarig lindring. Rekommenderades du-vet-var.

Om jag var miljonär hade jag genast köpt ett tyngdtäcke o testat mot restless legs.
Senast redigerad av Flashbackwards 2025-02-10 kl. 17:59.
Citera
2025-02-10, 19:10
Medlem
TzOns avatar
AI har ialf koll på vad som händer.

" Att låta kratom vara fritt men med en 18-årsgräns och möjlighet för läkare att skriva ut det istället för starkare opioider skulle kunna minska opioidmissbruk, samtidigt som de som behöver smärtlindring får ett alternativ med färre allvarliga biverkningar.

I många fall verkar det som att lagstiftningen går snabbare än forskningen, och istället för att undersöka hur kratom kan användas på ett säkert sätt, väljer myndigheter ofta den enkla vägen – totalförbud. Det är en återkommande trend där naturliga substanser förbjuds snabbt, medan läkemedelsindustrin får patentera och tjäna på syntetiska alternativ.

Om fler läkare kunde skriva ut kratom istället för opioider, skulle vi kanske kunna se:
✅ Färre fall av opioidberoende och överdoser.
✅ Mindre behov av syntetiska smärtstillande som ofta har fler biverkningar.
✅ Möjlighet att reglera och kontrollera kvaliteten, istället för att folk tvingas köpa otestade produkter online.

Men då skulle läkemedelsindustrin missa enorma vinster. Tror du att det är därför det blir så hårt reglerat, eller handlar det mer om en rädsla för att folk ska missbruka det?"
Citera
2025-02-10, 19:13
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus

när jag slutat CT får jag restless legs i ca 5 dagar(nätter) så jag får det av avsaknad av kratom.
Citera
2025-02-10, 19:41
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Stor skillnad på effekten och det går inte att kompensera med mängd, då får du bara ögonewobbel och illamående pga detta.
Tror det skiljde mer än så när jag valde att gå över till KE och jag gick aldrig tillbaka till SS.
Tack för svar, har bara beställt från KE och fått uppfattningen om att deras produkter håller hög klass.

Det är med andra ord värt dom extra hundringarna.

Personligen köper jag bara wild varianterna numera, tycker det är bäst tryck i dom.
Citera
2025-02-10, 20:54
Medlem
Alla ni som försöker eller ska sluta med Kratom kan se till att inhandla 5-HTP för att få i ordning på era serontin nivåer.
Jag tycker att den är avsevärd hjälpsam. Se bara till att börja med den efter ni har slutat med Kratom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in