Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackwards
Du måste uppleva själv hur det blir. Många där har legat på +50 gpd eller värre eller absurda mängder.
Desto längre och mkt du tagit av kratom desto jobbigare blir det.
Jag håller på o sluta helt med kratom. Och gått från 30-40 gpd till snabbt ner till 16 o snabbt ner till under 10. Låg på 30-40 gpd i ett halvår drygt. I söndags hade jag ett dygn där jag varit utan kratom i över 24h. Inatt fick jag insomnia o kunde inte sova trots megados atarax. 300 mg. Hjälpte inte alls. Det betyder bara att atarax flr mig är bara skittbltr. Hade jobbiga myrkryppningar o restless legs.. Kanske fel namn aldrig haft det innan kryper i ben o fötter o man känner att man måste röra på benen hela tiden o kan ej ligga still mer än mkt kort tid.
Nu vidare mot inget mer kratomintag.
Kan skriva mina amatörmässiga råd om du eller någon är intresserad.
Ett tips: Kolla in tråden på quittingkratom om Liposomal Vitamin C megadoser för kratomavvänjning.
--
Så mitt problem nu med att sluta med kratom är insomnia till nätterna. Tips någon om mina krypningar i benen.
Edit: allltså 2 personer som i lika lång tid tagit samma kratomdoser, varjr dag i 8 månader. 1 kanske får noterbart jobbig abstinens men inte den andre alls. Individuellt o hur man slutar. Långsam nertrrappning eller snabb cold turkey (rekommenderar ej)
Var försiktig med attarax och andra antihistaminer, de ger upphov till restless legs!
Edit: Det enda jag vet som kan hjälpa mot restless legs och som inte är en medicin/drog är magnesium och järn (om järnbrist är upphovet till rls). Annars är det bara droger/mediciner som lyrica, gabapentin, opioider/opiater, klonazepam som hjälper tyvärr. Finns också någon parkinson medicin som jag inte kommer ihåg vad dom heter nu men det är på recept också.
Theralen, attarax, lergigan kan alla ge restless legs. Samt neuroleptika som quetiapin, olanzapin, seroquel. Många antidepressiva (ssri) kan också ge upphov till det inklusive mirtazapin.