Citat:
Ursprungligen postat av
RIKSKRIM
Det skulle väl då vara om han ligger bakom något av de olösta mord som polisen felaktigt kopplat till gängkulturen. Det finns b la ett olöst dubbelmord som inträffade på en skolgård:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8Qa59A/sparet-efter-morden-i-orebro-tre-cyklister-med-vaskor
Kan det finnas brott med ett oklarare motiv som inte kunnat fastställas? Överfall mot kvinnor. skadegörelse mot företag, moské, kyrkor.
Eller kanske något brott med rasistiska motiv?
Att begå ett massmord kräver en viss vilja och motivation, men att du en dag vaknar och bestämmer dig att göra en sådan sak är högst osannolikt. Jag kan tänka mig att han haft tankar på detta under en lång tid och kanske vid något eller några tillfällen försökt men inte lyckats.
Jag anser att det är högt sannolikt att han gjort sig skyldig till grova brott tidigare om de är som så att han inte haft någon sysselsättning, inga vänner osv. Inte har han suttit framför en data i 15 år? Jag tror man kan gräva tillbaka i tiden ganska långt bak i brottshistoriken och mycket möjligt hitta något som kan kopplas tillbaka till RA.