2025-02-10, 21:49
Medlem
furywarriorn1337s avatar
hur lång tid tar det för att lösa den soppa om ni får gissa?
Citera
2025-02-10, 21:50
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom kom nog i vägen eller försökte stoppa han.. man ser majoriteten av vilken typ av offer han var ute efter..

Så han frågade vad dom hette och var dom kom ifrån innan han skjöt..

Du får gå någon annanstans och trolla nu ditt troll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Han sköt ute också.
Lyssna på skottsalvan här:

Artiklar om Örebro
https://imgur.com/a/artiklar-om-rebro-LFjKt8T

Nästa sista filmen (varning....)

Jämför med skottsalvorna här:

School shooting in Sweden Risbergska skolan (Fullversion)
https://www.youtube.com/watch?v=Tl8sAzhGqoE

Okej Tack
Ska kolla filmerna senare
Men tänker bytte han inte om på skolan? Innnebär det då att han gick ut igen eller sköt utan militärkläderna
Detta har inte media tagit upp ordentligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vet du NÄR han fick det beskedet? Att han skulle lämna lägenheten?
För han verkar ju ha planerat detta en tid.

Som jag skrev så är det bara min egen teori. Jag VET inte om han fått något sådant besked alls.
Möjligt att det planerats en tid, Det vet jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av furywarriorn1337
hur lång tid tar det för att lösa den soppa om ni får gissa?

Polisen har sagt 1 år. Så jag tror på 1-2 år.
Citera
2025-02-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
Finns det olösta brott i Örebro eller närområdet dom senaste 10 åren som RA kan ba begått. Olösta Mord, vansinnesdåd, mordförsök etc?

De kanske inte är första gången för honom?
Ja, det har jag också funderat på. Man kan nog säkert gå ännu längre tillbaka.
Daniel Nyqvist gick ju i 16 år efter dubbelmorden och levde på ungefär samma vis som denna killen verkar gjort.
Citera
2025-02-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Bara invandrare. Det blir nog inte mer klarare motiv än så.

Det var inte bara invandrare utan minst två svenska kvinnor med, jag vet inte om du har fattat att det är FEM stycken offer till där deras anhöriga har valt att inte publicera vare sig namn eller foto i tidningar eller media. Så ditt och alla andras klara motiv stämmer inte.
Citera
2025-02-10, 21:52
Avslutad
Det här var intressant.

Enligt expressen:

"Bilderna på mördaren leder till lilla samhället i Ljungby som var känt för jakt och fiske.
Så fort mördarens namn kom ut började telefonerna ringa i samhället.
– Vi är väldigt chockade, säger Max, som flyttade från Tyskland till den småländska idyllen och driver ortens lilla gårdsbutik"

https://www.expressen.se/nyheter/bilderna-pa-mordaren-leder-till-lilla-samhallet/
Citera
2025-02-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Intressant.

Tänkte också på det. En "rasist" med ett så brinnande hat att han är beredd att skjuta ihjäl människor och sig själv i ett attentat men som aldrig tycks ha sagt något rasistiskt, skrivit något rasistiskt inlägg någonstans, varit medlem i någon rasistisk organisation, gillat någon rasistisk sida på sociala medier...

Ett 35-årigt liv som super-terror-rasist men 0 spår av någon rasism...det är nästan som om det här dådet inre hade med rasism alls att göra.
Exakt! Bra tänkt av dig och troligen flippade han helt enkelt och råkade dessvärre ut för en psykos.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det spelar dock ingen som helst roll för mitt resonemang om skärpefördelningen. Den är manifest omöjlig.också om man tar höjd för skärpnings- och bildbehandlingsartefakter. Om du ursäktar.tycker jag inte det verkar som om du postar utifrån en fotografisk kunskapsnivå som är tillräcklig för att föra en sakkunnig diskussion om huruvida den där bilden är ihopklippt eller ej.

Här är en bra samling bilder. 79 st.

https://gofile.io/d/QnMwuz
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guistha46
Det var inte bara invandrare utan minst två svenska kvinnor med, jag vet inte om du har fattat att det är FEM stycken offer till där deras anhöriga har valt att inte publicera vare sig namn eller foto i tidningar eller media. Så ditt och alla andras klara motiv stämmer inte.

Nja det där är väl bara hörsägen och Flashbacksanningar
Citera
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
Finns det olösta brott i Örebro eller närområdet dom senaste 10 åren som RA kan ba begått. Olösta Mord, vansinnesdåd, mordförsök etc?

De kanske inte är första gången för honom?

Det skulle väl då vara om han ligger bakom något av de olösta mord som polisen felaktigt kopplat till gängkulturen. Det finns b la ett olöst dubbelmord som inträffade på en skolgård: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8Qa59A/sparet-efter-morden-i-orebro-tre-cyklister-med-vaskor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in