2025-02-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tack
Om de inte släpper mer info
Kan bli konspirationer

De har sagt utredningen kan ta ca 1 år. Så vi kommer att spekulera åtminstone tills dess.
Citera
Medlem
Toalettmannen måste få en utmärkelse o pris ÅRETS modigaste! Kan utbilda andra i hur man ska göra o behålla lugnet
Erfarenhet från krig?? Vem är han
Senast redigerad av popll 2025-02-10 kl. 23:34.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Fy fan, vilket obehagligt ljud.
Jag får ont i själen av att höra skotten.

Ljuden du hör från skotten är bara en liten bråkdel av hur det låtit om du varit på plats. Den mannen hade nerver av stål.
Citera
2025-02-10, 23:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Den genomsnittlige rassen brukar lämna tydliga snigelspår efter sig, både bland vänner och digitalt.
Han behöver inte ens ha skrivit i forum, men det räcker väl att titta på sökhistoriken på mobil&fatpr gissar jag.

Är du dum? Nissen var inte rasse, han var en desperat jävel.
Citera
2025-02-10, 23:35
Medlem
eScapeGoats avatar
Märkligt ändå. GM är dödförklarad men av någon anledning så har rättsmedicin inte skickat in dödsfallsbeviset till Skatteverket.

Rent juridiskt så kan det här bli en fråga om tjänstefel för den underlåtelsen då dödsbodelägarna kan lida ekonomisk skada över att GM inte är dödförklarad.

Samtidigt antar jag att den stackars familjen har annat att tänka på i denna fullständiga mardröm som de hamnat helt oskyldigt i.
Citera
2025-02-10, 23:38
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Den genomsnittlige rassen brukar lämna tydliga snigelspår efter sig, både bland vänner och digitalt.
Han behöver inte ens ha skrivit i forum, men det räcker väl att titta på sökhistoriken på mobil&fatpr gissar jag.

Genomsnittlig. Visst. PA verkar ju inte genomsnittlig på något sett utifrån det lilla vi vet. Återigen är det polisen som får klargöra detta.
Citera
2025-02-10, 23:39
Medlem
Citat:

Exakt, och då snackar vi medelrassen. En überrasse som har ett sånt brinnande hat att han vill ha ihjäl invandrare men som inte lämnat efter sig några rasistiska brödsmulor i sitt 35-åriga liv? Inte troligt.
Citera
2025-02-10, 23:39
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10

Du vet inte ett skit. Inte jag heller. Så sluta komma med absoluta sanningar.
Citera
2025-02-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Han sköt 16 pers varav en var halvitaliensk och en var svensk med svart hår. En tredje hade svenskklingande namn men den har jag inte sett på bild. Kanske var den "lindrigt skadade" som kanske inte ens var skjuten.
Nej nu ljuger du. Riktigt ordentligt.
Citera
2025-02-10, 23:41
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Exakt, och då snackar vi medelrassen. En überrasse som har ett sånt brinnande hat att han vill ha ihjäl invandrare men som inte lämnat efter sig några rasistiska brödsmulor i sitt 35-åriga liv? Inte troligt.

Vi har ju inte hans mobil och dator. Varför utesluter du att han t.ex. varit i kontakt med andra hatiska individer?
Citera
2025-02-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10

Det var väl precis det jag skrev oxå, att han kanske inte alls var en nasse.

Hur är det med läskunnigheten?
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-02-10 kl. 23:48.
Citera
2025-02-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Det skulle väl då vara om han ligger bakom något av de olösta mord som polisen felaktigt kopplat till gängkulturen. Det finns b la ett olöst dubbelmord som inträffade på en skolgård: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8Qa59A/sparet-efter-morden-i-orebro-tre-cyklister-med-vaskor

Kan det finnas brott med ett oklarare motiv som inte kunnat fastställas? Överfall mot kvinnor. skadegörelse mot företag, moské, kyrkor.

Eller kanske något brott med rasistiska motiv?

Att begå ett massmord kräver en viss vilja och motivation, men att du en dag vaknar och bestämmer dig att göra en sådan sak är högst osannolikt. Jag kan tänka mig att han haft tankar på detta under en lång tid och kanske vid något eller några tillfällen försökt men inte lyckats.

Jag anser att det är högt sannolikt att han gjort sig skyldig till grova brott tidigare om de är som så att han inte haft någon sysselsättning, inga vänner osv. Inte har han suttit framför en data i 15 år? Jag tror man kan gräva tillbaka i tiden ganska långt bak i brottshistoriken och mycket möjligt hitta något som kan kopplas tillbaka till RA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in