2025-02-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Han sköt EN svensk kvinna som utseendemässigt var utländsk.

För han hade 1000 invandrare packade i en skola?
Nej han sköt 2 och minst 3 ser svenska ut. I vivalla är 100% invandrare och det hade varit symboliskt mer än en skola med en massa svenskar.
Citera
2025-02-10, 23:14
Medlem
Glöm att detta är rasistdåd. Det är definitivt kopplat till utbildning och att GM blivit kuggad flera gånger, möjligen inspirerat av något våldsspel. Men valet av lokalen är definitivt att det är den enda skolan som han hade relation till. Helt enkelt en vanlig skolattack.

Hade det varit ett rasmotiv hade han valt en annan plats med 100 % invandrare och inte Komvux med "bara" 80-85 % invandrare. Finns många andra bättre platser om han haft för avsikt att attackera invandrare.
Citera
2025-02-10, 23:14
Medlem
Vad som hittills sagts officiellt:

1. Polisen säger de inte klarlagt motivet, utredningen kan ta 1 år.
2. Statsministern säger det finns bara ETT Sverige, inte vi och dom.
3. Vittnen säger GM sköt vissa, skonade andra.
4. Polisen säger de är närvarande ute på skolor i "trygghetssyfte".

Med de här pusselbitarna kan man förstå vad det handlar om.
Senast redigerad av Klantgubbe 2025-02-10 kl. 23:19.
Citera
2025-02-10, 23:16
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Men hade hon verkligen färgat håret svart? Är det fakta eller ett dum påstående?

Och jag förökte förklara att utlänsk härkomst inte avgörs av hårfärg. Snarare av hudfärg och var hon vit så syntes det nog och om han sköt endå så bevisar det ju motsatsen, att han inte hade rasistiska motiv.

Men det var ju det som inte gick in i ärthjärnan.

På hennes Facebooksida hade hon svart färgat hår. Hon var väl i 60-årsåldern så hon var väl naturligt gråhårig annars.

Så vad är ditt utlåtande om Marwas utseende? Den där Syriska kvinnan med ljus hy och blåa ögon som figurerat flitigt i rapporteringen från skolskjutningen. Svensk?
Citera
2025-02-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clambake6107
Jo man hör skrik, folk som gråter och någon som kvider. Är jäkligt obehagligt om man lyssnar på den igen med högre volym. Måste varit helt jävla fruktansvärt och panik. Tänk att sitta och lyssna och veta att man inte kan gå ut och hjälpa.

Jag kollade bara på en kortare sekvens och då var det var det kusligt tyst bortsett från skotten.
Citera
2025-02-10, 23:19
Medlem
Jag hade då aldrig öppnat toalettdörren även om dom ropar polis som på filmen. Dom hade fått bryta upp dörren. Hade kunnat varit skytten som ropade, den risken hade jag inte tagit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Strax efter 3 minuter in i videon hörs kvinnoskrik.

Okej, jag såg bara en kortare sekvens och då hörde man inget annat än skotten. Fruktansvärt, vilken mardröm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Exakt!! Men framförallt vem betala dom resorna?.. är inte det typ 15-20 papp per resa?
Mycket mer än så om du räknar in hotell o kring kostnader.
Citera
2025-02-10, 23:20
Medlem
Han fick helt enkelt en psykos och röster som sa till honom att göra detta. Antagligen påverkat av yttre stress och orimliga krav som ställdes på honom med tanke på hans diagnos. och ja Ulf Kristersson tal om att invandrare är ett stort problem angående våldet kan mycket väl ha triggat honom tyvärr.
Citera
2025-02-10, 23:20
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clambake6107
Vilken är klassrumsvideon?

På toalettvideon hör man skrik och gråt om man höjer volymen. Kolla fullversion
På toalettvideon hör man betydligt mer än så... Det är grov panik och dödsångest....
Citera
2025-02-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Vad som hittills sagts officiellt:

1. Polisen säger de inte klarlagt motivet, utredningen kan ta 1 år.
2. Statsministern säger det finns bara ETT Sverige, inte vi och dom.
3. Vittnen säger GM skött vissa, skonade andra.
4. Polisen säger de är närvarande ute på skolor i "trygghetssyfte".

Med de här pusselbitarna kan man förstå vad det handlar om.

Berika oss med din visdom, Einstein, rasistmotivet är inget att ens tänka på i detta lägret.
Citera
2025-02-10, 23:21
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittbattrejag
Någonstans väster om Ljungby skulle jag tro! Runt Angelstad och Bolmen.
änkte med åt det hållet. Men bilden i Expressen är på en byggnad jag aldrig sett. Har genom jobbet rört mig mycket runt i byarna runt Ljungby. Att döma av bilden och ett staket av kompostgalller, gissar jag på att det finns-7fanns hund där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in