2025-02-10, 23:07
Medlem
Det råder en balans i samhället mellan invällare som lever på Försörjningsstöd och sådana som jobbar och betalar skatt. Det gick en säkring hos denne man som fått nya nog och som rattade ner tio värdelösa människor och för att slippa mångkulturell rättegång och att sedan pinas av mångkulturella i finkan så han tog sitt liv. En lätt darrning på handen och så var saken klar.
Citera
2025-02-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Du vet att Polisen sagt de har närvaro i skolor för att "öka trygghet" nu? Ytterligare ett sätt att deskalera.

Nu gick du ifrån ditt eget ämne men visst, det var ju ett långskott från början till slut så jag förstår att du överger den idén utan att ha nåt på fötterna.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-02-10 kl. 23:28.
Citera
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Pratar vi om den från toaletten eller klassrummet?
Från klassrumsvideon hörde jag skrik/gråt och håller med om tolkningen av vad som sägs. Hörde att han inte kan jobba.
På toalettvideon hör jag inga skrik eller gråt.

Toalettvideon
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-02-10 kl. 23:10.
Citera
Medlem
Citat:
Från klassrumsvideon hörde jag skrik/gråt och håller med om tolkningen av vad som sägs. Hörde att han inte kan jobba.

Vilken är klassrumsvideon?

På toalettvideon hör man skrik och gråt om man höjer volymen. Kolla fullversion
Citera
2025-02-10, 23:09
Medlem
Citat:

I slutet efter ett par skott i videon är det en man som jänrar sej och en kvinna som gråter
Citera
2025-02-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clambake6107
Jo man hör skrik, folk som gråter och någon som kvider. Är jäkligt obehagligt om man lyssnar på den igen med högre volym. Måste varit helt jävla fruktansvärt och panik. Tänk att sitta och lyssna och veta att man inte kan gå ut och hjälpa.

Vilken video?
Citera
2025-02-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Nåväl, hur vet du att det är skitsnack? Litar du blint på vad polisen och staten säger? Der är precis det dom vill.
Haha snälla sluta titta på filmer och läs konspirationer. Tror du på självaste allvar att det inte kommit ut om 30! Personer blev mördade? Nej polisen mörkar saker just nu absolut men det kommer ju ut mer saker hela tiden från polisen. Det är för tidigt för polisen att prata då blir det bara konspirationsteorier.
Citera
2025-02-10, 23:11
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discotraxx
Bilden du syftar på var väl ändå hans bror Fredrik? Om det är denna bilden du menar? https://www.svtstatic.se/image-news/480/wide/0.5/0.5/e-16172755-1512051646000

Ja tack vad bra att du visade den igen !
Jag ber om ursäkt . Jag såg inte att det var broderns namn .
När jag såg honom ( brorsan) så kändes utseendet på han och hans bror ; inte alls lika .
Och nu har jag fått förklaringen .
Tack ännu en gång .
Nu e jag mer införstådd .
Citera
2025-02-10, 23:12
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Klart samhället har svikit R.A. Han borde fått hjälp tidigare.

Han kanske vägrade vård, vägrade läkarbesök, vägrade hjälp. Det där vet vi ingenting om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Vilken video?
https://youtu.be/Tl8sAzhGqoE?si=sXSmxr_wdV-hwxKq
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Tack! En givande kommentar tillskillnad från majoriteten.

Till övriga: det finns inget som tyder på att han var rasist. Han åkte utomlands med dina föräldrar ofta och inga vittnesmål om att han ska ha yttrat rasistiska åsikter. Har ni fått slut på riktiga fall av rasism så ni måste tillskriva allt det?

Och nek det är inte ett terrordåd om inte tanken var att sätta skräck i samhället och påverka hur framtiden blir. Det handlar om syftet med dådet.
Detta verkar varit en ensam galning som inte fubgerat i samhället och inte fått rätt stöd. Soc trodde säkerligen pressen på honom var nyttig för "alla mår bra av ett sammanhang ". Men det verkar varit dömt att misslyckats i detta fall.
Att han valde just den skolan var väl helt enkelt för att han gått där. Typisk autism dör man drar sic till det man känner igen. Att flytta hem vid den pksern skulle få de flesta att överväga att ta sitt liv, iaf när det inte finns någon utsikt flr förändring

Självklart ligger skulden helt på honom. Men för övriga skull hade jag önskat att man hade agerat annorlunda så detta aldrig skulle skett. Nu finns många trasiga familjer kvar i sorg. Men samtidigt sitter folk och använder detta för att elda på uppdelningen av vi och dem. Att påstå att det finns ett rasistiskt motiv bara för att det får en själv att se bättre ut. Och konspirationsteoretiker som kommer med all världens strunt på topp av det.

Så en rasist måste uttrycka sina åsikter offentligt eller bland närstående?
Citera
2025-02-10, 23:13
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han kanske vägrade vård, vägrade läkarbesök, vägrade hjälp. Det där vet vi ingenting om.
Han kanske inte visste hur han skulle göra heller? Där borde samhället ha klivit in och hjälpt honom.
Vad gjorde hans föräldrar för att hjälpa honom? Var de såna föräldrar som ger han en klumpsumma sen skiter i honom? Ingen kontakt osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in