2025-02-10, 22:58
Medlem
Säkert inte omöjligt. Sen måste den inte vara tydlig för omgivningen eller i nutid.
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det räcker inte för att förklara hans våldsbrott dock.
Även om han liksom många andra var en smyg - rasist så förklarar det naturligtvis inte hans plötsliga agerande och mördande. Det måste så klart ha funnits en trigger till det.
Citera
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Gymnasieutbildning? Då måste man väl ha grundskolebetyg först.
Det blir rätt många år på skolbänken om man kommer f4ån utlandet och ska läsa in allt..

På Komvux finns också kurser i grundskoleämnen.
Citera
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Vart försöker du komma igentligen? Eller skit i det.

Örebroskytten struntade i hårfärg, ålder och ursprung. Han sköt utan att diskriminera någon. Det visar ju offrens sammansättning.
Ta teda på lite fakta innan du börjar glappa som en byfåne. Men det är väl svårt om man är en byfåne.

Det var väl det han försökte förklara för dig? Om 9 av 10 är av utländsk härkomst och den 10:e har färgat håret svart så hen ser utländsk ut så finns det ett klart samband.

Personligen tror jag varken det ena eller det andra med de fakta vi vet. Han kan ha varit driven av invandrarfientliga motiv eller lika gärna begått ett utvidgat självmord med slumpmässigt valda offer.

Men vill man se "rasistspåret" så är det ju där.
Citera
2025-02-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Därför att det finns instabila grupper i samhället som skulle ta till vapen för vedergällning och kanske genomföra en liknande attack.

Du menar de som redan skriker att det är rasistiskt?

Varför skulle den gruppen invänta polisrapporten när de redan ”vet” hur hur det ligger till?

Igen, så är du helt ologisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag slogs av hur samlad killen kändes, att han säkert varit med om hemska saker tidigare. Kanske krig.

Men man hörde inga skrik? Bara skottsalvor?

Så himla fruktansvärt, det går inte att föreställa skräcken. Vidrigt. Stackars människor, alla drabbade och deras anhöriga.

Jo man hör skrik, folk som gråter och någon som kvider. Är jäkligt obehagligt om man lyssnar på den igen med högre volym. Måste varit helt jävla fruktansvärt och panik. Tänk att sitta och lyssna och veta att man inte kan gå ut och hjälpa.
Citera
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Intressant att man inte hör några skik dock. Är det bara folk som gömt sig som han skjuter i huvudet eller redan döda? För blir jag träffad va en kula lär jag skrika om man säger så. Om jag inte fortfarande försöker gömma mig dock. Och håller med om att det var både starkt och smart av honom

Jag hörde gråt/skrik.
Lät som en kvinna.
Vet inte om jag orkar lyssna/ se klippet igen.

Men jag hör INTE att han skriker Ut från Europa el så som en del påstår.
Det jag hör är ... Något med jobba. Att han vill jobba eller att han inte kan?
Citera
2025-02-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du menar de som redan skriker att det är rasistiskt?

Varför skulle den gruppen invänta polisrapporten när de redan ”vet” hur hur det ligger till?

Igen, så är du helt ologisk.

Du vet att Polisen sagt de har närvaro i skolor för att "öka trygghet" nu? Ytterligare ett sätt att deskalera.
Citera
2025-02-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Strax efter 3 minuter in i videon hörs kvinnoskrik.

Vilken video?
Citera
2025-02-10, 23:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M88
Intressant. Inte riktigt den bilden man får av en sjuk enstöring som är på väg att utföra en s.k. skolattack/masskjutning.. att han är hundvakt åt föräldrarna och är ute och rör på sig med jycken osv. Tog han päronens bil till skolan också?

Det är många utav oss härinne som undrar över ?
Citera
2025-02-10, 23:04
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krosamajabanan
Varför sköt "rasisten" svenskar?^Varför gick han inte till vivalla centrum närmare och 100% invandrare?

Han sköt EN svensk kvinna som utseendemässigt var utländsk.

För han hade 1000 invandrare packade i en skola?
Citera
2025-02-10, 23:05
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag hörde gråt/skrik.
Lät som en kvinna.
Vet inte om jag orkar lyssna/ se klippet igen.

Men jag hör INTE att han skriker Ut från Europa el så som en del påstår.
Det jag hör är ... Något med jobba. Att han vill jobba eller att han inte kan?

Pratar vi om den från toaletten eller klassrummet?
Från klassrumsvideon hörde jag skrik/gråt och håller med om tolkningen av vad som sägs. Hörde att han inte kan jobba.
På toalettvideon hör jag inga skrik eller gråt.
Citera
2025-02-10, 23:06
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Det var väl det han försökte förklara för dig? Om 9 av 10 är av utländsk härkomst och den 10:e har färgat håret svart så hen ser utländsk ut så finns det ett klart samband.

Personligen tror jag varken det ena eller det andra med de fakta vi vet. Han kan ha varit driven av invandrarfientliga motiv eller lika gärna begått ett utvidgat självmord med slumpmässigt valda offer.

Men vill man se "rasistspåret" så är det ju där.

Men hade hon verkligen färgat håret svart? Är det fakta eller ett dum påstående?

Och jag förökte förklara att utlänsk härkomst inte avgörs av hårfärg. Snarare av hudfärg och var hon vit så syntes det nog och om han sköt endå så bevisar det ju motsatsen, att han inte hade rasistiska motiv.

Men det var ju det som inte gick in i ärthjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in