• 4
  • 5
2024-12-13, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
De här kaxiga modsen som åker runt på sina vespor och spelar modern jazz på sina resegrammofoner är det värsta jag vet!

Förstår att du är ironisk, men resegrammofon är ungefär det häftigaste som någonsin existerat. Skulle omedelbart köpa en om de började nyproduceras.
Citera
2025-02-10, 23:09
Medlem
tuggishs avatar
Tycker fortsatt inte om hipsters eller det är väl inte hipsters egentligen. Vänstermedelklass. Söderpacket som inte kommer från Söder så att säga. Inflyttade bönder som ska bo i en tvåa för 8 miljoner och tycka att dem räddar världen för att dem har en ekologisk keps på sig.

Dessa människor stör mig.
Citera
2025-02-25, 23:31
Medlem
Generalkosmoss avatar
Stör mig på dagens orten dvs alla går svartklädda i nån jävla mjukiskläder å guccikeps sämt en ful jäkla "becknarväska" lr manpurse. Även de som följer alternativ rap typ Soundcloud rap som har noll me riktig hip hop å göra och bara är poser shit. Massa tatueringar, fula byxor, kepsar m.m.

Tjejer som klär sig så fult som möjligt, typ allt second hand, stora breda kärring byxor å koftor så jävla downgrade jämfört med hur tjejer min generation klädde sig.
Citera
2025-02-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Att vara Gotlänning betyder väl inte att man tillhör en subkultur? Jag håller med om att Gotländska är en ful dialekt, det står förmodligen mellan Värmländska och Gotländska när det kommer till landets absolut fulaste dialekt.

Men för att hålla sig till topic så är det miljömuppar och vänsteraktivister som jag stör mig mest på. Vuxna människor som är sålda på japanska serier är en smula märkliga men inget jag stör mig på som de två tidigare nämnda asen.

Tror att du glömde bort skånska, dalmål och norrländska där va?
Citera
2025-02-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Tycker fortsatt inte om hipsters eller det är väl inte hipsters egentligen. Vänstermedelklass. Söderpacket som inte kommer från Söder så att säga. Inflyttade bönder som ska bo i en tvåa för 8 miljoner och tycka att dem räddar världen för att dem har en ekologisk keps på sig.

Dessa människor stör mig.

Detta är inte en subkultur.
Citera
2025-02-27, 21:31
Medlem
Adelaides avatar
Hipsters.
Dvs folk mellan 18-30 år som går runt i gubbkepsar och second hand-jackor. Mitt intryck är att det oftast är en fasad för något.
Citera
2025-02-27, 21:39
Medlem
Alltid haft svårt för de subkulturer som diggar kriminella, oavsett om det är inom socialtjänsten eller inom musik/konst.
Citera
2025-03-04, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Alltid haft svårt för de subkulturer som diggar kriminella, oavsett om det är inom socialtjänsten eller inom musik/konst.
Det är faktiskt det enda jag håller med om! Hade hellre sett fler subkulturer än mjukisbyxor och sönderopererade/tatuerade.
Tycker alla är för konformististiska idag, önskar fler vågade sticka ut.

Men avskyr verkligen att det etablerade samhället (well) tycks se upp till kriminella. Det är kriminellt efterblivet. Pinsamt. Men så dumma har vi blivit, tyvärr. Generellt dvs.

Men kanske vänder det....
Citera
2025-03-04, 17:14
Medlem
Cannibal Hippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
De här kaxiga modsen som åker runt på sina vespor och spelar modern jazz på sina resegrammofoner är det värsta jag vet!

Dom har jag egentligen inget emot, däremot Swingpjattarna klarar jag inte av. Resoektlösa slynglar som klär sig hur något fasansfullt. Titta bara på detta skräckexempel hur den moderna ungdomen klär sig: https://upload.wikimedia.org/wikiped..._On_Parade.jpg
Citera
2025-03-05, 01:30
LGBTQ, det har förstört allt för oss vanliga bögar/bi/lesb.

Glömde Q och säkert massor av andra påhittade åkommor
Citera
2025-03-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Samtliga. Vänsterfolk som anser sig inne är värst. Stickade farfarströjor, runda glasögon, loafers. En överlägsen, äcklande attityd där Vänsterpartiet eller Miljöpartiet är "de enda" valen eftersom de är belästa. De skyltar gärna med att de läst/läser ryska författare, exempelvis Dostojevskij. De använder komplicerade ord för att framstå som belästa, inte för att ordet har en mer beskrivande egenskap som lämpar sig i sammanhanget.

Förortskrigare/adidasriddare ligger också högt. Men där är förväntningarna såpass låga att det kanske inte stör mig på samma vis. Men åsidosätter vi känslor så är denna grupp tveklöst den mest problematiska ur ett praktiskt perspektiv.

Håller med dig att dessa två kandidater är absolut vinnarna, frågan jag ställer dock är om verkligen babbarna är de mest problematiska rent praktiskt.

Hade det inte varit för de förstnämnda som infiltrerat de svenska myndigheterna skulle vi kunna kasta ut babbegangsters på Medelhavet imorgon bitti…
Citera
2025-03-07, 20:07
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Jag vet inte om man ska kalla det för en subkultur, men rap och hiphop av invandrarkids och invandrare rent allmänt är väl inte direkt något som står nämnvärt högt enl mina åsikter.

Gillar själv allt ifrån Rolling Stones, Led Zeppelin, Pink Floyd till Metallica och Rammstein.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in