2024-11-13, 18:37
Medlem
McCarthy01s avatar
Hipster/ redneck-stilarna med stora helskägg kombinerat med en mesig och omanlig personlighet. När man möter en man med tomteskägg förväntar man sig "howhowhow" och basröst, inte "Jag ska gå till HM och köpa nya kalsonger för att min fru vill det", med pipig röst.
Citera
2024-11-13, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Hipster/ redneck-stilarna med stora helskägg kombinerat med en mesig och omanlig personlighet. När man möter en man med tomteskägg förväntar man sig "howhowhow" och basröst, inte "Jag ska gå till HM och köpa nya kalsonger för att min fru vill det", med pipig röst.
De står alltid i vägen när man ska unna sig en kopp gott kaffe. Tresmakers lattemoccahgeloblahablah och försöker bräcka varann i krångliga beställningar. Å fnissar lite i smyg åt varandra när en annan kommer i arbetskläder Hipsters är fan det värsta jag vet.
Citera
2024-11-16, 18:19
Medlem
GreenBastards avatar
Dessa stadsbor som kommer ut på landet och alltid ska göra allt på "gammaldagsvis", klä ungarna i typ gubbkeps och gå klädda som de levde för 70 år sen. Bara för man ska försöka visa sig som ekologisk så behöver man väl inte klä sig omodernt.
Citera
2024-11-28, 08:07
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Dessa stadsbor som kommer ut på landet och alltid ska göra allt på "gammaldagsvis", klä ungarna i typ gubbkeps och gå klädda som de levde för 70 år sen. Bara för man ska försöka visa sig som ekologisk så behöver man väl inte klä sig omodernt.

Eller influencers som åker ut till landet, bor där över sommaren och sen säger "Åh, vad fint det är på landet" och "Det är så mysigt här" medans de aldrig skulle tacka ja till att bo där året runt om de fick chansen. Varför vill alla "bo" ute på landet helt plötsligt?
Citera
2024-11-28, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrB00ZE
Varför vill alla "bo" ute på landet helt plötsligt?

För att det nu blivit möjligt att bo på landet utan att kunna något om praktiskt arbete. Är ens arbetsplats online spelar det ju ingen roll var man bor och man behöver inte längre veta hur en motorsåg eller en traktor fungerar för att kunna bygga en tillvaro på landsbygden.
Citera
2024-11-28, 12:47
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
HBTQ rörelsen och liknande vänsterorienterade rörelser.
Citera
2024-12-04, 12:39
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det finns knappt riktiga subkulturer längre. Nästan alla subkulturella personer man ser är över 30 bast, och de blir alltmer sällsynta. Därför stör det mig inte heller särskilt mycket.

Sant sant. Lite tråkigt att det är så. Man vill ju ha något att störa sig på.

Subkultur och subkultur men jag är väl inget fan av mammor i rosa hår.
Citera
2024-12-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Sant sant. Lite tråkigt att det är så. Man vill ju ha något att störa sig på.

Subkultur och subkultur men jag är väl inget fan av mammor i rosa hår.

Rosa? Betydligt vanligare tycker jag det är med medelålderskärringar som färgar håret rött i tron att det får dem att se yngre ut, vilket naturligtvis inte är fallet.
Citera
2024-12-05, 06:36
Medlem
Alltså fattar inte folk vad en subkultur är? Ni skriver om folk med fula dialekter och personer som skränar med telefonerna på tunnelbanan. Tror ni att detta är subkulturer?

Stör mig på alla som är vuxna (25+) och måste identifiera sig genom en subkultur. Vuxna punkare, hårdrockare, miljöaktivisthippies, hipsters... Det är symptom på bristande personlighet att behöva en jäkla gimmick. 15-20 år gamla byhåleraggare stör mig inte alls lika mycket. Det är en fas och bilintresset är rentav sunt. Men ja, när man fastnar efter deras jäkla a-traktorer är det inte lika kul.
Citera
2024-12-05, 06:57
Medlem
olasvenssons avatar
Rasta hår ser äckligt ut.
Citera
2024-12-11, 00:49
Den här subkulturen utav grabbar som klär ut sig till gängmedlemmar fast dom är helt ostraffade och jobbar extra inom vården typ är rätt intressant. Kollat för mycket på rappvideos och lyssnat för mycket på musiken. Oftast babbar.
Citera
2024-12-12, 21:23
Medlem
Sonny00s avatar
De här kaxiga modsen som åker runt på sina vespor och spelar modern jazz på sina resegrammofoner är det värsta jag vet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in