2025-02-10, 20:39
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Och btw, när jag skriver "50%" är det en överdrivet hög siffra. Det är väl snarare 30% som gäller, men det är väl likväl en hög VFK.
Ängsligt i Solna kring bajens vfk.
Citera
2025-02-10, 20:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ängsligt i Solna kring bajens vfk.
Inte det minsta, bara förvånad över att vraken känner behovet av att vara onödigt defensiva om något ingen egentligen bryr sig om. Typ som en brud som lägger timmar på att välja rätt (fel) skor till en dejt som ingen normal man kommer titta på annat än möjligen när hon tar av sig dom.
Citera
2025-02-10, 21:00
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Och btw, när jag skriver "50%" är det en överdrivet hög siffra. Det är väl snarare 30% som gäller, men det är väl likväl en hög VFK.
Citat:
Inte det minsta, bara förvånad över att vraken känner behovet av att vara onödigt defensiva om något ingen egentligen bryr sig om. Typ som en brud som lägger timmar på att välja rätt (fel) skor till en dejt som ingen normal man kommer titta på annat än möjligen när hon tar av sig dom.
Det är mest du och pizzan som pratat om våra försäljningar. Till slut när ni låtit fantasin sväva i väg lite väl långt så blev ni vänligt men bestämt tillrättavisade med fakta.

Det var trots allt nästan två veckor sedan vi avhandlade vidareförsäljningsklausulen här: (FB) Silly Season inför och under säsongen 2025 - Svensk fotboll Varför du fortsätter att mala om det är det ingen som vet.

"-Om Nanasi gick för 11 miljoner Euro?"
"-Ja, då gick Touré för mer"
https://www.youtube.com/live/uWJIjJ3EzYk?si=aobk_B9OHZrL7HYN&t=4653
Svart på vitt.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-02-10 kl. 21:16.
Citera
2025-02-10, 21:04
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Bergvall-nettot är större än Bajen-bruttot som nämns här.

Det säger det mesta om diskussionen.
Citera
2025-02-10, 21:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Häcken ute efter Linus Wahlqvist. Hade varit lite kul ändå.

Sedan har vi tydligen tackat nej till ett bud på Hrstic från Monza i Serie A. Budet skall ha varit 17 milj kr. Visst, det hade betytt pengar tillbaka för en spelare som haft det tufft. Men våran ledning förstår att han kommer vinna skytteligan i år och mångdubbla det värdet. Kan bli en ny rekordförsäljning för oss tror jag.

Hade för mig Wahlqvist var hardcore Norrköping och inte kunde spela för annan svensk klubb, men om det alternativet inte finns och andra är sämre så kanske det går.
Citera
2025-02-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Nu när vi enats om att Hammarby sålde Touré för nästan 160M brutto inklusive bonusar, kan vi inte prata om att Bajen gjorde mer pengar netto på Fredrik Hammar än vad Aik gjorde netto på Pittas?

Det är dyrt att vara fattig...

Har jag missat att Bajen har börjat redovisa sina försäljningar på samma sätt som AIK?
Citera
2025-02-10, 22:21
Medlem
Julinhos avatar
Citat:

Jag vill verkligen inte fortsätta förpesta tråden med det eviga pajkastandet stockholmslagen emellan (läser hellre om vad som händer i Sirius till exempel). Något jag dock har lärt med åren är att om vi själva är bra på att bygga bajenmyter, är det ingenting mot vad som produceras av 1891-trusten. Det är japaner, dalmasar och hipsters, manipulerade publiksiffror, påhittade grundandeår, bajenmiljoner, den moderna fotbollens försvarare, våldtäkt av IK Frej, afrikansk slavhandel och Gud vet vad.

Tycker de flesta bajare här är bra på att inte nappa på skiten. Tillslut blir man dock frustrerad av sida upp och sida ned av ogrundad ryktesspridning, spekulationer och rena påhitt. Det är helt okej att du tror att Hjelmberg far med osanning. Vore skönt om vi kunde sätta punkt där och så kan den som är intresserad själv bedöma rådande källäge.
Citera
2025-02-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Har jag missat att Bajen har börjat redovisa sina försäljningar på samma sätt som AIK?
Hjelmberg sa bara
"Mer än Nanasi"
gällande utan bonusar
och då reportrarna frågade om avbränningsprocenten totalt ( = ACEC och agent) var X (tror de sa 30%)
då sa Hjelmberg
"Omkring det".
alltså minst 90 miljoner till Bajen...
Citera
2025-02-10, 23:13
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Jag vill verkligen inte fortsätta förpesta tråden med det eviga pajkastandet stockholmslagen emellan (läser hellre om vad som händer i Sirius till exempel). Något jag dock har lärt med åren är att om vi själva är bra på att bygga bajenmyter, är det ingenting mot vad som produceras av 1891-trusten. Det är japaner, dalmasar och hipsters, manipulerade publiksiffror, påhittade grundandeår, bajenmiljoner, den moderna fotbollens försvarare, våldtäkt av IK Frej, afrikansk slavhandel och Gud vet vad.

Tycker de flesta bajare här är bra på att inte nappa på skiten. Tillslut blir man dock frustrerad av sida upp och sida ned av ogrundad ryktesspridning, spekulationer och rena påhitt. Det är helt okej att du tror att Hjelmberg far med osanning. Vore skönt om vi kunde sätta punkt där och så kan den som är intresserad själv bedöma rådande källäge.

Du summerar allt man själv tänker men inte orkar krita ned i skrift. Bör vara regel för alla antagonister att läsa detta varje gång de får för sig att komma med någon osanning som redan cirkulerat ca 5000 gånger.
Citera
2025-02-11, 06:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Fast det är ju du och dina polare som är bruden i detta. Det mals på och det handlar om att för en själv (för er) hitta något som motsäger siffrorna som cirkulerat. Gott så, känner igen beteendet och har gjort mig skyldig till det. Avundsjuka.
Appropriera det bara.
Citera
2025-02-11, 07:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fast det är ju du och dina polare som är bruden i detta. Det mals på och det handlar om att för en själv (för er) hitta något som motsäger siffrorna som cirkulerat. Gott så, känner igen beteendet och har gjort mig skyldig till det. Avundsjuka.
Appropriera det bara.
Aa, I think not.

Bara acceptera att ert samarbete med ASEC är förenat med relativt höga VFK:s. Ingen bryr sig, det är en smart affär ändå.
Citera
2025-02-11, 07:34
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Aa, I think not.

Bara acceptera att ert samarbete med ASEC är förenat med relativt höga VFK:s. Ingen bryr sig, det är en smart affär ändå.

Du verkar uppenbarligen bry dig jättemycket. Seriös fråga: Varför skulle Mörk/Hjelmberg gå ut med att det är transferrekord om budet egentligen är mycket lägre? Eftersom ASEC nu ska ha upp mot 50% enligt dig (vilket är helt verklighetsfrånvänt).

Det försvinner ca 30-35% totalt av det vi får för Touré och då är inte ens all den procenten till ASEC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in