Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskpostens
Precis vad jag sagt från början. Jag skulle hoppa ut genom ett fönster om någon börja gå lös. Jävlar vad de försöker städa upp nu

Det idiotiska är att de enda fönster som finns på klassrummen är just mot en gård och om du hoppar ut genom dessa fönster så står du på en 9x9 meter inglasad innergård och det går fortare att gå ut genom de två dörrarna i varje klassrum för att greppa dej - än det tar att hoppa ut ur den lilla innergården genom ett glas åt något annat håll .
Du hoppar alltså rakt i famnen på GM då ,som ser dej från alla fyra hållen som innergården vetter emot .
Antingen tar han sig ut från klassrummet du hoppat ut ifrån för att möta dej när Du krossar ett nytt fönster för att komma vidare ( du hamnar då i korridoren som han snabbare kommer till eftersom båda dörrarna i varsitt hörn på klassrummen ; vetter mot innergården ,tar typ 15 sekunder ....så nu när detta hänt är hela skolan som ett " plocke-pinn"eller schackbräde ,du hamnar i olika inträngda hörn utav en gärningsman ,han ser vad du gör hela tiden och utan vapen i hand, har du ingen som helst chans .
De inglasade uterummen gör så att man ser vad personer gör och vartåt de är på väg. ,trots att de är 20 meter framför dej
Han hade ju t.o.m kunnat skjuta offer genom de inglasade uterummens glasrutor .
Från en korridor som är 90 graders vinkling mot en annan korridor; där var de inglasade uterummen . Där det oftast bara var en stor växt på ett stenfyllt golv.
Om man då skjuter; från en korridor till en annan rätvinklig korridor men genom glasrutorna ,blir det 45 grader då eller ?
Usch.
Kommer drömma mardrömmar om min gamla gymnasieskola Risbergska hädanefter .
Lika bra de sätter monster i uterummen hädanefter ....
Tyckte skolan var så nice då jag gick där - nu får jag bara tankar på hur många jäkla hörn nån kan gömma sig bakom om man går i en korridor där .
Går man i en korridor så kan det komma någon från höger korridor som korsar din korridor ; eller komma en från vänster och någon bakifrån .
Skolan är uppbyggd som ett gäng bilkorsningar efter varandra .
Kommer folk framifrån ,bakifrån ,från höger och från vänster .
Konstigt att inte fler av oss elever gick IN I varandra eller gick PÅ varandra, när vi gick på skolan ?
Eller aha !
Det var kanske därför de inglasade uterummen låg där i hörnen på korsningarna !! ??
FÖR att vi INTE skulle krocka med varandra när vi gick runt hörn !
Okej

man såg ju eleverna innan man skulle runt hörnet . Hmm insåg detta nu .