2025-02-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Varför tror du att de skulle vara under hot och behöva personskydd? Vissa anhöriga har rentav uppträtt med storhet och förlåtit GM.

"Efter ceremonin kommer prästen Jacob Kasselia med en hälsning från Salims anhöriga.
– De vill säga att de förlåter killen som gjorde detta fruktansvärda."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMRoP9/salim-iskef-hedrades-med-minnesstund-i-kyrkan-i-orebro

Däremot skulle det vara intressant att veta varför GM inte hadenågon kontakt med vården. Att skylla på föräldrarna sitter långt inne för mig, men jag är verkligen nyfiken på varför föräldrarna inte tog kontakt med vården då deras son uppenbarligen hade sociala svårigheter under sin högstadietid som omöjligt kunde förbises.
Och jag undrar hur Socialen kunnat undgå att lära sig om RAs svårigheter att söka arbete på de tio år som de haft honom som klient. Om man lider av social fobi kan det vara ett oöverstigligt hinder att bara ringa ett telefonsamtal. Och ett helvete att tvingas interagera med människor på en arbetsplats.
Hade RA bara gått en arbetsutredning så hade han nog fått sjukersättning eller åtminstone stöd och hjälp.
Istället rycktes hans existens minimum ifrån honom.
Tycker att socialkontoret ska utredas i fallet RA.
Citera
2025-02-09, 21:18
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Varför tror du att de skulle vara under hot och behöva personskydd? Vissa anhöriga har rentav uppträtt med storhet och förlåtit GM.

"Efter ceremonin kommer prästen Jacob Kasselia med en hälsning från Salims anhöriga.
– De vill säga att de förlåter killen som gjorde detta fruktansvärda."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMRoP9/salim-iskef-hedrades-med-minnesstund-i-kyrkan-i-orebro

Däremot skulle det vara intressant att veta varför GM inte hadenågon kontakt med vården. Att skylla på föräldrarna sitter långt inne för mig, men jag är verkligen nyfiken på varför föräldrarna inte tog kontakt med vården då deras son uppenbarligen hade sociala svårigheter under sin högstadietid som omöjligt kunde förbises.

R:s släkting berättar att R blev svårt mobbad i högstadiet. Innan dess skall han ha varit normal & väldigt gullig.

Det är en helt normal reaktion att ha ”sociala svårigheter” när man är mobbad. Ren självbevarelsedrift.
Under denna tid förvandlas han & på foton har han ”thousand yard stare” (dissociation). Han har haft svårt att komma vidare efter detta trauma.

Många som blir mobbade skäms & vill inte prata om det. Släkten visste tydligen & de har säkert gjort vad de kunnat utifrån deras förmåga.
Citera
2025-02-09, 21:19
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Precis vad jag sagt från början. Jag skulle hoppa ut genom ett fönster om någon börja gå lös. Jävlar vad de försöker städa upp nu

Det idiotiska är att de enda fönster som finns på klassrummen är just mot en gård och om du hoppar ut genom dessa fönster så står du på en 9x9 meter inglasad innergård och det går fortare att gå ut genom de två dörrarna i varje klassrum för att greppa dej - än det tar att hoppa ut ur den lilla innergården genom ett glas åt något annat håll .
Du hoppar alltså rakt i famnen på GM då ,som ser dej från alla fyra hållen som innergården vetter emot .
Antingen tar han sig ut från klassrummet du hoppat ut ifrån för att möta dej när Du krossar ett nytt fönster för att komma vidare ( du hamnar då i korridoren som han snabbare kommer till eftersom båda dörrarna i varsitt hörn på klassrummen ; vetter mot innergården ,tar typ 15 sekunder ....så nu när detta hänt är hela skolan som ett " plocke-pinn"eller schackbräde ,du hamnar i olika inträngda hörn utav en gärningsman ,han ser vad du gör hela tiden och utan vapen i hand, har du ingen som helst chans .

De inglasade uterummen gör så att man ser vad personer gör och vartåt de är på väg. ,trots att de är 20 meter framför dej

Han hade ju t.o.m kunnat skjuta offer genom de inglasade uterummens glasrutor .
Från en korridor som är 90 graders vinkling mot en annan korridor; där var de inglasade uterummen . Där det oftast bara var en stor växt på ett stenfyllt golv.
Om man då skjuter; från en korridor till en annan rätvinklig korridor men genom glasrutorna ,blir det 45 grader då eller ?

Usch.
Kommer drömma mardrömmar om min gamla gymnasieskola Risbergska hädanefter .
Lika bra de sätter monster i uterummen hädanefter ....
Tyckte skolan var så nice då jag gick där - nu får jag bara tankar på hur många jäkla hörn nån kan gömma sig bakom om man går i en korridor där .
Går man i en korridor så kan det komma någon från höger korridor som korsar din korridor ; eller komma en från vänster och någon bakifrån .
Skolan är uppbyggd som ett gäng bilkorsningar efter varandra .

Kommer folk framifrån ,bakifrån ,från höger och från vänster .
Konstigt att inte fler av oss elever gick IN I varandra eller gick PÅ varandra, när vi gick på skolan ?

Eller aha !
Det var kanske därför de inglasade uterummen låg där i hörnen på korsningarna !! ??
FÖR att vi INTE skulle krocka med varandra när vi gick runt hörn !

Okej man såg ju eleverna innan man skulle runt hörnet . Hmm insåg detta nu .
Senast redigerad av landbandy 2025-02-09 kl. 21:49.
Citera
2025-02-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Ja det kanske det gör ändå. I toalettfilmerna hör man ju massor av skott men han kanske inte siktade så bra tack och lov.
Man hör låga ansträngda kvidanden efter i stort sätt alla toalettvideo-skotten
Citera
2025-02-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Och jag undrar hur Socialen kunnat undgå att lära sig om RAs svårigheter att söka arbete på de tio år som de haft honom som klient. Om man lider av social fobi kan det vara ett oöverstigligt hinder att bara ringa ett telefonsamtal. Och ett helvete att tvingas interagera med människor på en arbetsplats.
Hade RA bara gått en arbetsutredning så hade han nog fått sjukersättning eller åtminstone stöd och hjälp.
Istället rycktes hans existens minimum ifrån honom.
Tycker att socialkontoret ska utredas i fallet RA.

Instämmer detta är en av stenarna som det behöver lyftas på och utredas objektivt för att minska risken att ngt sådant här händer igen med likartade förutsättningar.
Citera
2025-02-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Och media sprider hans bildkollage åt honom, som han själv omsorgsfullt valt ut och lagt upp på sig själv på nätet

Hoppas inte intresset för händelsen triggar igång fler i liknande situationer. Personer som RA är istort sett omöjligt att skydda sej ifrån.
Citera
2025-02-09, 21:22
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krosamajabanan
Inga muslimer bland offren. Dom säger ju att hag gick förbi vissa. INGA muslimer och 2 svenskar var av 3 ser ut som svenskar. Så det är inget påhitt. Jag tror han konverterat hittat gud meningen med livet. Jahid och direkt till paradiset från helvetet är ett bra byte. Ingen Ali Muhammse eller Fatima.
Vit man skjuter invandrare på skola.
Flashbackintelligentians slutsats: det är muslimernas fel.
Citera
2025-02-09, 21:23
Moderator
OYs avatar
Läs moderatormeddelandet för tråden.

Vad mördaren hette innan han bytte namn och hans släktband är avhandlat ett antal gånger i tråden.

Använd sökfunktionen.

/Mod
Citera
2025-02-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krosamajabanan
Du förstår att det finns dom som faktiskt flyr muslimerna. Muslimer har HUCKLE ALLA DESSA VAR BARHUVADSE. Varför sköt han inte huckle eleverna? Dom är ju lättast att se. Ingen av dem utom en ser ut att vara arab. Tre set helsvenska ut. En ser Ukrainsk ut. En har mörkt hår bruna ögon men väldigt svenska drag.
Ja,ja. Männen var barhuvade. Skulle de med haft "huckle" om RA skulle uppfatta dem som muslimer?
Du är långt ute i rabarbern och cyklar med dina krystade och långsökta spekulationer och fantasier.
Trams!
Citera
2025-02-09, 21:25
Medlem
Tror det är rasistiskt dåd. Bara dagar efter Salwan blev mördad. Majoriteten av de döda är utländska. Inga blonda vita personer precis.
Citera
2025-02-09, 21:25
Medlem
BombaySaphires avatar
Agenda på SVT2 handlar om detta. Live just nu.
Citera
2025-02-09, 21:26
Medlem
Mazeppas avatar
Ett väldigt bra förtydligande till er som tycker att polisen gjorde ett uselt jobb!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMRpeM/uppgifter-poliserna-sprang-rakt-mot-faran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in