Citat:
Ursprungligen postat av
Lamplight99
RA verkar ha haft det jävligt jobbigt under sitt liv. Och efter jag läst intervjun börjar jag fundera om det alls finns något särskilt motiv mot vilka människor han dödade. Jag tänker om motivet mer handlade om honom själv. Han kanske ville döda i verkligheten och inte bara i CS (kanske bristande verklighetsuppfattning?) och går till den enda byggnad han kan utan och innan då han gått där tidigare när det varit gymnasium? Och att vilka som är där spelade mindre roll? Såna som han verkar ju inte ha haft så mycket till liv, om än han verkar ha rest någon gång med familjen.
Det som kopplar ihop offren är flest äldre invandrade kvinnliga undersköterskor. Det känns som en himla annorlunda målgrupp i en masskjutning.
Därför tror jag att det kan handla om att personerna spelade honom mindre roll och det var dom som var där just då.
Jag vill bara att polisen går ut med det dom vet.
Jag utesluter inte rasistiska motiv men jag har svårt att se det i det här fallet. Som en nämnde tidigare så dödade Flink 1994 massa människor men det blev inte heller klassat som terrordåd.
I princip alla motiv som nämnts i tråden kan ju vara möjliga i olika grader.
Jag är dock orolig att detta kan öka riskerna för ännu fler terrordåd, sprängningar och skjutningar.