2025-02-09, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kan du redogöra för hur sandkorn på månen är formade och hur de beter sig nu? Du läser ju mina frågor
Du får gärna tro på övernaturliga, magiska sandkorn.
Jag delar inte din tro helt enkelt.
Citera
2025-02-09, 19:01
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Kan du redogöra för hur sandkorn på månen är formade och hur de beter sig nu? Du läser ju mina frågor

Varför kallar du dem magiska? Är du från vettet?

Adaptern svarar bara på de frågor som passar honom och hans narrativ, han ignorerar de frågor han är svarslös inför.

T.ex astronauterna i vajrar på ISS, det har han varit tyst om sedan länge. Han är en svarslös idiot.

Samma med månsanden, rigolit, som avhandlats flera gånger i tråden och rekapitulerats av mythbuster.

Där är han oxå svarslös, kommer bara med rappakalja.

Så fort det kniper med argument i tråden hoppar adaptern obekymrat till nästa tuva…
Citera
2025-02-09, 19:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Du får gärna tro på övernaturliga, magiska sandkorn.
Jag delar inte din tro helt enkelt.

Övernaturliga? Har du tappat greppet totalt? Det finns en förklaring, varför duger inte den?
Citera
2025-02-09, 19:28
Bannlyst
Citat:
Övernaturliga? Har du tappat greppet totalt? Det finns en förklaring, varför duger inte den?
För att den är rent trams enligt mig.
En så kallad ad hoc.
Som dom berömda epicyklerna som du nog känner till.
Citera
2025-02-09, 19:30
Medlem
Citat:
jfri visste tydligen inte det eftersom han hänvisade till Mythbusters angående dom magiska sandkornen.

Även om mythbusters inte direkt sysslar med vetenskap skulle vi inte förvänta oss ett annat resultat av det dom gjorde om du har rätt. Och kan inte se att du ger några motbevis till förklaringen som getts
'As further confirmation, in 2008, the Mythbusters TV show placed a sample of powdery material, geologically equivalent to lunar regolith, in a vacuum chamber and then pressed a footprint into it, using a replica of an Apollo Moon boot.'
Citera
2025-02-09, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Även om mythbusters inte direkt sysslar med vetenskap skulle vi inte förvänta oss ett annat resultat av det dom gjorde om du har rätt. Och kan inte se att du ger några motbevis till förklaringen som getts
'As further confirmation, in 2008, the Mythbusters TV show placed a sample of powdery material, geologically equivalent to lunar regolith, in a vacuum chamber and then pressed a footprint into it, using a replica of an Apollo Moon boot.'
Du är fri att tro vad du vill. Själv är jag skeptisk till att någon skulle tillåtas avslöja bluffen på bästa sändningstid.

Snarare tvärtom.
Citera
2025-02-09, 19:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du är fri att tro vad du vill. Själv är jag skeptisk till att någon skulle tillåtas avslöja bluffen på bästa sändningstid.

Snarare tvärtom.

Så du avfärdar förklaringen till hur månsand beter sig helt utan argument annat än magi?
Citera
2025-02-09, 19:53
Bannlyst
Citat:
Så du avfärdar förklaringen till hur månsand beter sig helt utan argument annat än magi?
Ja eftersom det är rent trams.
Citera
2025-02-09, 19:59
Medlem
Citat:

Snarare tvärtom.

Du svarade inte på frågan. Du skrev tidigare att något så tydligt fotavtryck inte skulle kunna uppstå i snustorrt vakuum. Borde man inte då inte se det resultatet när man försökte göra ett fotavtryck i en vakuum kammare ? Detta handlar om logik inte tro.
Citera
2025-02-09, 20:01
Medlem
här har vi ännu en klassiker från NASA.

följande bild föreställer Michael Collins under en flygplansövning som simulerar tyngdlöshet (genom att flyga kraftigt nedåt en stund):

https://postimg.cc/MMXfwvzd

och här har vi samme Collins fast nu på en riktig rymdpromenad med Gemini 10:

https://postimg.cc/BtLPwLYv

nog för att Collins verkar ha varit en stel kille, men, så j*vla stel?
Citera
2025-02-09, 20:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja eftersom det är rent trams.

Inser du att du helt saknar argument, eller fattar du inte det?
Citera
2025-02-09, 20:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
här har vi ännu en klassiker från NASA.

följande bild föreställer Michael Collins under en flygplansövning som simulerar tyngdlöshet (genom att flyga kraftigt nedåt en stund):

https://postimg.cc/MMXfwvzd

och här har vi samme Collins fast nu på en riktig rymdpromenad med Gemini 10:

https://postimg.cc/BtLPwLYv

nog för att Collins verkar ha varit en stel kille, men, så j*vla stel?
Hur lättrörlig tycker du man borde vara med en tung, klumpig rymddräkt på sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in