2025-02-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det är ju ett av dom bästa exempel man kan ge på ad hoc.

Något som man måste hitta på för att förklara ett narrativ som inte håller ihop annars.

Inget hittepå. Observation undersökning av hämtad mån sand. Logik Frånvaron av erosion hindrar kornen att bli runda. Statisk elektricitet och lägre mån gravitation samt vakuum på månen är inga påhitt. Även på Jorden har man lyckats åstadkomma liknande resultat
https://moonhoaxdebunked.blogspot.com/2017/07/813-how-can-astronauts-footprints-be-so.html
Citera
2025-02-09, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Inget hittepå. Observation undersökning av hämtad mån sand. Logik Frånvaron av erosion hindrar kornen att bli runda. Statisk elektricitet och lägre mån gravitation samt vakuum på månen är inga påhitt. Även på Jorden har man lyckats åstadkomma liknande resultat
https://moonhoaxdebunked.blogspot.com/2017/07/813-how-can-astronauts-footprints-be-so.html
Rent trams enligt mig.
Det finns inte någon som helst möjlighet över huvud taget att sådana spår skulle kunna lämnas i ett snustorrt vakuum.
Inte någon som helst chans.
Citera
2025-02-09, 16:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är ju ett av dom bästa exempel man kan ge på ad hoc.

Något som man måste hitta på för att förklara ett narrativ som inte håller ihop annars.

Och den förklaringen stämmer inte, pga vad?
Citera
2025-02-09, 16:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Rent trams enligt mig.
Det finns inte någon som helst möjlighet över huvud taget att sådana spår skulle kunna lämnas i ett snustorrt vakuum.

Vad har du för kompetens att avgöra detta? Vad baserar du ditt tvårsäkra påstående på?
Citera
2025-02-09, 16:50
Medlem
Citat:
Rent trams enligt mig.

Och ändå så lyckades Mythbusters göra det. Läste du min länk se bilden längst ner ? Snustorrt vakuum är en miljö där statisk elektricitet lätt uppstår. Enligt mig ren faktaresistans från din sida. Åtminstone ger du inga skäl för att det skulle vara som du säger.
Citera
2025-02-09, 17:27
Bannlyst
Citat:
Och ändå så lyckades Mythbusters göra det. Läste du min länk se bilden längst ner ? Snustorrt vakuum är en miljö där statisk elektricitet lätt uppstår. Enligt mig ren faktaresistans från din sida. Åtminstone ger du inga skäl för att det skulle vara som du säger.
Adam Savage gjorde bort sig permanent när han överraskades av Jarrah Whites fråga på en publik tillställning.
Han var tvungen att erkänna att dom inte sysslar med riktig vetenskap utan bara är ett underhållningsprogram.
Allt finns på Youtube.
Citera
2025-02-09, 17:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Adam Savage gjorde bort sig permanent när han överraskades av Jarrah Whites fråga på en publik tillställning.
Han var tvungen att erkänna att dom inte sysslar med riktig vetenskap utan bara är ett underhållningsprogram.
Allt finns på Youtube.

Vad är det som inte stämmer med förklaringen angående sandkornens form? Finns erosion på månen trots allt?
Citera
2025-02-09, 17:54
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Varför gjorde han bort sig, alla vet att det var ett underhållningsprogram?
Citera
2025-02-09, 18:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Rent trams enligt mig.

Svara nu, hur ser sandkornen ut på månen, och hur beter de sig? Du verkar ha extremt goda kunskaper om detta
Citera
2025-02-09, 18:34
Medlem
Citat:
Allt finns på Youtube.

Finns det någon människa på hela jorden som inte vet att Mythbusters är underhållning?

Vad du däremot inte verkar begripa är att även Jarrah White jobbar i underhållningbranschen. Han livnär sig på att underhålla dig och många andra.
Citera
2025-02-09, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Finns det någon människa på hela jorden som inte vet att Mythbusters är underhållning?
jfri visste tydligen inte det eftersom han hänvisade till Mythbusters angående dom magiska sandkornen.
Citera
2025-02-09, 18:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
jfri visste tydligen inte det eftersom han hänvisade till Mythbusters angående dom magiska sandkornen.

Kan du redogöra för hur sandkorn på månen är formade och hur de beter sig nu? Du läser ju mina frågor

Varför kallar du dem magiska? Är du från vettet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in