2025-02-09, 03:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja och jag berättade varför du hade fel med att försöka hålla upp fjollan Obama som en alfa. Speciellt mot någon som Trump. Du behöver inte fortsätta upprepa dig med saker jag redan svarat på.
Jamen så pip i falsettröst i tron att kvinnorna tänder på det då. Om det nu känns så jävla viktigt för dig.
Senast redigerad av Ipsi 2025-02-09 kl. 03:49.
Citera
2025-02-09, 09:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Ett stort problem är att män sätter kvinnor, speciellt snygga sådana, på piedestal, Titta bara på sociala medier, där både snygga och halvsnygga kvinnor får mängder av bekräftelse från män så fort de lägger upp en selfie/ video. Män som bara ser halvbra ut får vara nöjda om de får 10 gillningar. Så länge många män är korkade nog att bekräfta dem kommer kvinnor kunna fortsätta glida på en räkmacka genom livet och tro att det bästa ska komma serverat till dem utan större ansträngning.

Samt män som vill göra "allt" för en kvinna utan krav på motprestation från hennes sida. Det är inte ovanligt att kvinnor säger saker som "Den man jag väljer ska dyrka marken jag går på", en tämligen narcissistisk självbild och omogen som ett egoistiskt barns. Kvinnor idag pratar om patriarkala strukturer, samtidigt som många män ser det motsatta, ett matriarkat som växer fram. Bara en sådan sak som att kvinnan nästan alltid ses som den lämpligaste vårdnadshavaren vid vårdnadstvister rörande barn, även i fall där barnen faktiskt gillar sin pappa mer än mamman. Kvinnor kan prata ner sina f.d. män fullständigt i sådana rättstvister och bli trodda, oavsett om det de säger stämmer eller inte.

Finns fler exempel på att vi idag har ett matriarkat snarare än ett patriarkat. Och det är radikalfeministerna, ett fåtal, men mycket högljudda och dominerande personer, som är grundarna till det, samt fega och flata män som inte vågat eller velat höja sina röster och protestera.

Helt riktigt.
Citera
2025-02-09, 09:34
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallonAppleR
Kvinnor lever livet på "easy mode" jämfört med män, men gnäller/hörs mest.

Men, tänk på alla barn som vi män tvingar kvinnor att föda. Som i The Handmaid's Tale, ju! När man nu dagligen ser alla svenska kvinnor gå runt i dessa vinröda kåpor, antingen tjudrade vid en barnvagn eller vid en spis, då vet man att vi lever i en patriarkal dystopi!

Eller tänk på hur många kvinnor i Sverige som känner sig tvingade (av män, givetvis) att bli sjuksköterskor (trots att - och ja, jag vet att det låter konstigt - kvinnor i Norden praktiskt taget har de största yrkesvalsmöjligheterna av alla kvinnor i hela världen). Män är verkligen såna otroliga svin som tvingar svenska kvinnor att bli sjuksköterskor. Usch! Försök föreställa dig att du skulle behöva leva under ett sådant tvång och förtryck, som så många kvinnor i Sverige gör idag! Föreställ dig tvånget att inte få arbeta inom t ex programmerings-, VVS- eller byggbranschen. Förskräckligt! Kvinnor har det sannerligen inte lätt!
Citera
2025-02-09, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Ett stort problem är att män sätter kvinnor, speciellt snygga sådana, på piedestal, Titta bara på sociala medier, där både snygga och halvsnygga kvinnor får mängder av bekräftelse från män så fort de lägger upp en selfie/ video. Män som bara ser halvbra ut får vara nöjda om de får 10 gillningar. Så länge många män är korkade nog att bekräfta dem kommer kvinnor kunna fortsätta glida på en räkmacka genom livet och tro att det bästa ska komma serverat till dem utan större ansträngning.

Samt män som vill göra "allt" för en kvinna utan krav på motprestation från hennes sida. Det är inte ovanligt att kvinnor säger saker som "Den man jag väljer ska dyrka marken jag går på", en tämligen narcissistisk självbild och omogen som ett egoistiskt barns. Kvinnor idag pratar om patriarkala strukturer, samtidigt som många män ser det motsatta, ett matriarkat som växer fram. Bara en sådan sak som att kvinnan nästan alltid ses som den lämpligaste vårdnadshavaren vid vårdnadstvister rörande barn, även i fall där barnen faktiskt gillar sin pappa mer än mamman. Kvinnor kan prata ner sina f.d. män fullständigt i sådana rättstvister och bli trodda, oavsett om det de säger stämmer eller inte.

Finns fler exempel på att vi idag har ett matriarkat snarare än ett patriarkat. Och det är radikalfeministerna, ett fåtal, men mycket högljudda och dominerande personer, som är grundarna till det, samt fega och flata män som inte vågat eller velat höja sina röster och protestera.

Grundläggande problemet är att västerländska kvinnor saknar anständighet och en kulturell förankring i en sund könsidentitet. Det vulgära är det nya 'kvinnliga'. Mödrarna har sålt sin själ helt enkelt och döttrarna följer i samma spår.

Vi män har fått lära oss anständighet redan på skolgården / gymmet / idrottsklubben där vi fick på näbben om vi betedde oss oanständigt. Det rättesnöret sitter mycket djupare än vad dagens flickor / kvinnor med gamnacke i mobilen (jagandes konsumtion och likes) lär sig.

..man behöver inte leta särskilt länge för att se att flickor som idrottat någorlunda seriöst bär med sig en mer trygg identitet i livet.
Citera
2025-02-09, 09:48
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Att män klagar har däremot brett ut sig. Förr skulle man inte klaga som man. Men om man nu vill att män ska uttrycka sig och känna efter så kommer det att klagas, precis som med kvinnor som uttrycker sig.
Citera
2025-02-09, 12:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jamen så pip i falsettröst i tron att kvinnorna tänder på det då. Om det nu känns så jävla viktigt för dig.

Trump piper inte i falsettröst. Trump tar Bibi, Xi och Putin i örat. Du verkar inte riktigt medveten om vad som pågår i världen.
Citera
2025-02-09, 13:28
Avslutad
Citat:
Trump piper inte i falsettröst. Trump tar Bibi, Xi och Putin i örat. Du verkar inte riktigt medveten om vad som pågår i världen.
Vem är det som till skillnad från Trump piper i falsettröst då?

Ge ett exempel. Jag har redan visat varför det är ett dåligt exempel att ta lärdom av Trump för att inte pipa i falsettröst.
Citera
2025-02-09, 13:57
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Vem är det som till skillnad från Trump piper i falsettröst då?

Ge ett exempel. Jag har redan visat varför det är ett dåligt exempel att ta lärdom av Trump för att inte pipa i falsettröst.

Beta-töntarna han pratade om. Det var ju syftat till pondus men vet inte riktigt om du är med på det ens.

Här har du en typisk beta vars röst inte ens håller när han försöker spela tuff:
https://m.youtube.com/shorts/V1v0MCKtfP0
Citera
2025-02-09, 14:32
Avslutad
Citat:
Beta-töntarna han pratade om. Det var ju syftat till pondus men vet inte riktigt om du är med på det ens.

Här har du en typisk beta vars röst inte ens håller när han försöker spela tuff:
https://m.youtube.com/shorts/V1v0MCKtfP0
Jag gav ju exempel på att prata med pondus ditt spån.

https://www.instagram.com/reel/C9y3Fijtoo8/?igsh=MWpwNWtxM24xcGF4dA==

Du började prata om vem som var bög.
Citera
2025-02-09, 16:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag gav ju exempel på att prata med pondus ditt spån.

Du började prata om vem som var bög.

Ja Trump pratar med pondus, du är fortfarande lika tokförvirrad ser jag.
Citera
2025-02-09, 17:06
Avslutad
Citat:
Ja Trump pratar med pondus, du är fortfarande lika tokförvirrad ser jag.
Jamen så ta efter hans exempel då om du så gärna vill. Jag tycker som sagt länken visar ganska tydligt varför han INTE är särskilt rätt exempel att ta efter men gör du för all del det om du så gärna vill.
Citera
2025-02-09, 17:18
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jamen så ta efter hans exempel då om du så gärna vill. Jag tycker som sagt länken visar ganska tydligt varför han INTE är särskilt rätt exempel att ta efter men gör du för all del det om du så gärna vill.

Du förstår fortfarande inte att du ser någonting som bara du ser va? Obama är en fjolla. Trump är en alfa. Kvinnor tänder inte på män som gillar kuk. Du klistrar på din egen konstiga sexualitet på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in