Citat:
Ursprungligen postat av
ingakrig
Undersökningsledare verkar ju vara ett stolpskott: ”På Dagens Nyheters fråga om offren har något gemensamt svarar hon:
– Jag har inga sådana uppgifter i förundersökningen. Jag vet att det spekuleras på andra ställen, man försöker hitta en förklaring. Är det kön, ålder, nationalitet, eller är det någon koppling till skolan? Men i dag finns det inte det”
Ytterst märklig kommentar av undersökningsledaren. Det är tydligt att det finns flera gemensamma drag bland offren. Allmänheten vet inget om personer han skonade som han medvetet lät bli att skjuta som det finns uppgifter om. Utifrån de döda, vi vet vet mindre om de skadade:
1. 8 av 10 var kvinnor
2. 8 av 10 var blattar.
3. Flesta/alla? var studenter på skolan. Många verkar ha tillhört en grupp av undersköterskestudenter.
4. Alla offer blev skjutna av en svensk man som är arbetslös, ensamagerande, ensamstående, utstött, vapenfixerad person, som liknar andra svenska/norska män som hatar blattar som Breivik, Lasermannen, Peter Mangs med flera.
Med andra ord är hon inget stolpskott utan rena MENSA-materialet jämfört med grottmännen som killgissar i den här tråden.
Breivik, Lasermannen och Peter Mangs utförde HELT andra typer av dåd, medan detta är en skolskjutning om än skolan numera var en vuxenskola. Och vid skolskjutningar hittar du nästan aldrig en gemensam nämnare av typen "han sköt alla i sin egen klass men lämnade resten". De skjuter alla de ser, lärare, elever de aldrig sett, vem fan som helst. För det är skolan i sig som är draken de vill dräpa, och eventuella gemensamma nämnare mellan offren är helt irrelevanta, förutom en: De råkade vara där.
Om vi antar att offren är slumpvis utvalda och bara råkade vara lättast att plocka från där han stod och gick, hur skulle ett tvärsnitt av offren se ut om man går in och skjuter på Komvux i en svensk stad i södra halvan av landet år 2025? Jag skulle ha gissat majoritet invandrare och kvinnor på förhand. Möjligen mer 2/3 än 80%, men ändå - slagsidan känns given.