2025-02-06, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
För mig är det enkelt, om några såg dom bilder som placerats på sjukhusen utomkroppsligt i samband med NDE så skulle jag definitivt få mig en tankeställare. Men vi vet att OBEs aldrig har kunnat verifieras i vetenskapliga kontrollerade experiment någonsin trots en massa försök. Ignorerar man detta faktum så är man inte seriös och inte intresserad av sanning.

Fast vad säger att forskarna förstår sig på en högre och större intelligens än dem själva? Saker de aldrig sett eller aldrig kan återskapa. Eftersom det inte är dem som har kontrollen.

Sanningen är relativ. Din sanning är inte andras sanning. Jag är också en forskare, men använder inte samma metoder som dem du syftar på. Vilket jag inte heller behöver då jag hittat andra vägar att mäta mina experiment på, och sätt som bekräftar detta. Vem är det som bestämmer hur vi andra skall gå tillväga?.Vem säger att dem är och har facit till allt vetande?

Allt du behöver veta är. DU är inte den som har makten. Och om du inte får veta något, är du förmodligen inte tillräckligt intelligent, betrodd eller förtjänar det inte. Du kommer heller aldrig kunna få svaret på allt utan enbart fragment som är relaterbart för dig. Din hjärna klarar inte av att processa allt heller för den delen. Även om du skulle vilja.

Jag behöver inte övertala dig. Bryr mig inte vad du tror, men du kommer inte övertala mig genom partiska åsikter frånvända från verkligheten.
Citera
2025-02-09, 02:20
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Wotwotwotwot

Du är bara fantastiskt klok och att dina fantasier överträffar alla andras är ju bara givet!

Vänta några år, läs sedan vad jag tidigare skrivit här och se om du kan få rätsida på det då.
Citera
2025-02-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Du är bara fantastiskt klok och att dina fantasier överträffar alla andras är ju bara givet!

Vänta några år, läs sedan vad jag tidigare skrivit här och se om du kan få rätsida på det då.

Tack detsamma. Det behövs inte. Du har inte mer rätt om några år ändå. Däremot kan du läsa mina kommentarer, då kanske du fått lite mer kunskap.

Vilka fantasier är det som överträffar alla andras menar du? När du pratar i vi form kan du börja lägga ut mer specifika detaljer om personerna samt källor på det du säger. Förespråkar du vetenskapen så är dina åsikter helt irrelevanta. Jag bryr mig inte vad du tycker och känner utan du får lägga upp neutral fakta samt källor. Dina åsikter är lika fantasifulla som mina påståenden utan vetenskaplig fakta som stödjer det du säger... En vision som skiljer sig från din vision kan vara precis lika verklig som din vision. Vem är du att avgöra det? Varför skulle andra hallucinera men inte du menar du?
Senast redigerad av Facingevil 2025-02-14 kl. 23:25. Anledning: .. .
Citera
2025-02-14, 23:14
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Det är ganska vanligt med både Tomtar och Vettar i och kring hoppbackar.
Finns ett antal ögonvittnen som sett Tomtar vid hoppbacken i Ö-vik och även vid den nerlagda hoppbacken i Liljansskogen i Stockholm.
Citera
2025-02-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Det är ganska vanligt med både Tomtar och Vettar i och kring hoppbackar.
Finns ett antal ögonvittnen som sett Tomtar vid hoppbacken i Ö-vik och även vid den nerlagda hoppbacken i Liljansskogen i Stockholm.

Hur ser du skillnaden på tomten och vättar?

Vet du hur ögonvittnena såg dem? Var det genom någon form av fönster eller glasruta/vatten/dimma/spegel?
Citera
2025-02-15, 00:10
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Hur ser du skillnaden på tomten och vättar?

Vet du hur ögonvittnena såg dem? Var det genom någon form av fönster eller glasruta/vatten/dimma/spegel?

Tomtar klär sig i rödfärgade kläder och är lättare att upptäcka än Vättar som klär sig i den färg som naturen har där de bor.
Fanns en film på 80 talet som någon hade tagit med en VHS kamera på små Tomtebarn ca 25 cm höga som lekte i Ö-viks hoppbacke.
Citera
2025-02-15, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Tomtar klär sig i rödfärgade kläder och är lättare att upptäcka än Vättar som klär sig i den färg som naturen har där de bor.
Fanns en film på 80 talet som någon hade tagit med en VHS kamera på små Tomtebarn ca 25 cm höga som lekte i Ö-viks hoppbacke.

Okej, då såg jag vättar. De hade gråa kläder. Däremot var de cirka 1 - 1,20 meter höga. Mössan gjorde dem något längre.

Inget trevligt väsen kan tilläggas. Retfulla och onda. De kom inte ensamma utan tillsammans med ett normalvuxet väsen. Skulle nästan tolka det som att denna skepnad var vättarnas ledare och så nära "djävulen" man kan komma. Har inte sett något på flera år efter detta besök. Huvudsaken var att man inte gick på lögnerna den gången.
Citera
2025-02-16, 10:04
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Tack detsamma. Det behövs inte. Du har inte mer rätt om några år ändå. Däremot kan du läsa mina kommentarer, då kanske du fått lite mer kunskap.

Dina påståenden är extremt fantasifulla och fantastiska. Det är inte jag som ska motbevisa dig utan snarare DU som ska bevisa att dina hjärnspöken existerar... och då med fungerande vetenskap och logik som inte är svettiga psykosdrömmar.

Jag har läst dina inlägg och inte fått "mer kunskap". Du lyckas missförstå de enklaste samband. Du missar helt vad andra människor frågar dig om och klarar du inte av dessa saker så kommer det inte sluta på ett bra ställe.
Citera
2025-02-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Dina påståenden är extremt fantasifulla och fantastiska. Det är inte jag som ska motbevisa dig utan snarare DU som ska bevisa att dina hjärnspöken existerar... och då med fungerande vetenskap och logik som inte är svettiga psykosdrömmar.

Jag har läst dina inlägg och inte fått "mer kunskap". Du lyckas missförstå de enklaste samband. Du missar helt vad andra människor frågar dig om och klarar du inte av dessa saker så kommer det inte sluta på ett bra ställe.

Haha har bevisat hur många som helst som kommit i min väg, de som klarar av att lyssna och se annat än bara sig själv och sina egna åsikter. Du behöver medicineras kraftigt. Du är både störd, sjuk och trångsynt.

Du vill ha bevis för tomtar? Det bästa du kan göra är att hoppa ner från ett berg eller kedja fast dig samtidigt som du tänder eld på byggnaden du sitter i Det är vetenskap.Lovar dig du kommer se så mycket tomtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in