2025-01-31, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Nej. Det är du som fortfarande inte förstår. DU kan inte styra någonting utan det styr över dig. Du kommer enbart få ta emot deras budskap eller bli en observerare.

Hur tänker du att du skulle bevisa något som har mer intelligens än dig själv? Varför skulle tomten komma till dig bara för att DU vill det? Precis som om du skulle besitta någon form av makt eller vara en allsmäktig gud..Vad exakt vill du att vi skall bevisa för.dig? Du kommer inte få se något bara för att du vill det?.

Men om du verkligen vill möta ett väsen, börja utsätt dig själv för extrem fara och kraftiga känslor. Då kommer din trångsynta spärr att släppa.
Nu har du en nyckel till att experimentera själv. Du behöver sänka ditt ego och dina förutfattade meningar rejält och det kommer du automatiskt att göra då du ligger illa till och nästan mister ditt liv. Däremot kan du inte räkna med att det väsen som kommer till dig, kommer i skepnaden som en tomte och tyvärr inte heller att den enbart skulle vara god.

Ha personer runt dig som innebär fara för dig och som bryter ner ditt psykiska ego. Glöm inte heller att tomtarna inte behöver komma själva utan med en mycket ond varelse. Men det kommer gå bra för dig om du inte låter dig luras då de kommer. De kan jävlas rejält.

Och jävlas rejält innebär vad?
Citera
2025-01-31, 08:54
Medlem
Citat:
Nej. Det är du som fortfarande inte förstår. DU kan inte styra någonting utan det styr över dig. Du kommer enbart få ta emot deras budskap eller bli en observerare.

Jaha, säger du det…? På vilket sätt har detta kunnat styrkas så att det är en allmän kunskap….? Kan du ge oss några bevis som tål granskning…? För det är väl inte bara dina fantasier…?

Citat:
Hur tänker du att du skulle bevisa något som har mer intelligens än dig själv?

Och vilka bevis finns för vad detta ”något” är och att det skulle ha mer intelligens än mig…? Är det mer intelligens att stå och drälla i en hoppbacke än att ha utbildning och klara avancerade jobb…?

Citat:
Varför skulle tomten komma till dig bara för att DU vill det? Precis som om du skulle besitta någon form av makt eller vara en allsmäktig gud..Vad exakt vill du att vi skall bevisa för.dig? Du kommer inte få se något bara för att du vill det?.

Du har alltså grava brister i läsförståelse….? Vilken högoddsare….
Jag har redan förklarat för dig att ingen någonsin har klarat att påvisa ett enda påstått paranormalt fenomen trots att det under en massa år världen runt har funnits och finns belöningar i mångmiljonklassen. Inte ens en sån enkel sak som slagrutor som är mycket lätta att testa har klarat ett enda test med bättre resultat än vad kan kan förvänta att nån klarar bara genom att gissa, och som man kan förvänta sig av ren slump.

Börja gärna där, och klarar du att påvisa ett enda påstått paranormalt fenomen, så blir du världsberömd och stenrik, och slipper sitta på Flashback och fantisera med påhittade anekdoter….

Citat:
Men om du verkligen vill möta ett väsen, börja utsätt dig själv för extrem fara och kraftiga känslor. Då kommer din trångsynta spärr att släppa.

Hur vet du vilka faror och känslor jag omger mig med…?
Vilka faror och känslor krävs..?

Citat:
Nu har du en nyckel till att experimentera själv.

Jaså, vilken nyckel…? Asa eller Abloy….?

Citat:
Du behöver sänka ditt ego och dina förutfattade meningar rejält och det kommer du automatiskt att göra då du ligger illa till och nästan mister ditt liv.

Oooohhh…. Så rädd jag blir…
Hur är det förresten med ditt eget ego och trångsynthet…?

Citat:
Däremot kan du inte räkna med att det väsen som kommer till dig, kommer i skepnaden som en tomte och tyvärr inte heller att den enbart skulle vara god.

Du, efter en massa års väntan på att allehanda väsen skulle dyka upp, och stilla min nyfikenhet, krossa mitt kritiska tänkande, utan att en enda liten tomte (jodå, jag har stött på massor av tomtar, 55or etc i mänsklig skepnad, de existerar sannerligen, se bara i denna tråd…) eller väsen av något slag någonsin dykt upp. Och detta trots att folk i detta delforum hotat med allehanda hemska väsen och kastat förbannelser över mig.
Så varför skulle det bli nåt annat nu när du sitter här och hallucinerar…..

Citat:
Ha personer runt dig som innebär fara för dig och som bryter ner ditt psykiska ego.

Du är extremt svävande, luddig, precisera vad och hur….. Hur vet du vilka jag har runt mig och vad de gör eller inte gör…?

Citat:
Glöm inte heller att tomtarna inte behöver komma själva utan med en mycket ond varelse.

Är du nykter….?

Citat:
Men det kommer gå bra för dig om du inte låter dig luras då de kommer.

Tja, som sagt, allehanda mer eller mindre förtäckta hot har kastats över mig i detta delforum i många år nu, från allehanda paranormalt troende, utan att det hänt ett skit…. Så jag behöver knappast oroa mig för du är bara ännu en tomte som försöker sprida en massa vilset svammel istället för att svara seriös på de frågor och kritik som ställs mot dina fantasifulla anekdoter, eller visa oss ett enda bevis för nåt paranormalt fenomen….

Citat:
De kan jävlas rejält.

Jaså, hur då….?

Det du skriver låter mest som om det skrivits av någon som har psykiska problem och/eller under drogrus etc…

Du gör en salig massa fantasifulla påståenden om en massa saker som aldrig kunnat påvisas utan är just bara fantasifulla påståenden….?
Citera
2025-01-31, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jaha, säger du det…? På vilket sätt har detta kunnat styrkas så att det är en allmän kunskap….? Kan du ge oss några bevis som tål granskning…? För det är väl inte bara dina fantasier…?

Och vilka bevis finns för vad detta ”något” är och att det skulle ha mer intelligens än mig…? Är det mer intelligens att stå och drälla i en hoppbacke än att ha utbildning och klara avancerade jobb…?

Du har alltså grava brister i läsförståelse….? Vilken högoddsare….
Jag har redan förklarat för dig att ingen någonsin har klarat att påvisa ett enda påstått paranormalt fenomen trots att det under en massa år världen runt har funnits och finns belöningar i mångmiljonklassen. Inte ens en sån enkel sak som slagrutor som är mycket lätta att testa har klarat ett enda test med bättre resultat än vad kan kan förvänta att nån klarar bara genom att gissa, och som man kan förvänta sig av ren slump.

Börja gärna där, och klarar du att påvisa ett enda påstått paranormalt fenomen, så blir du världsberömd och stenrik, och slipper sitta på Flashback och fantisera med påhittade anekdoter….

Hur vet du vilka faror och känslor jag omger mig med…?
Vilka faror och känslor krävs..?

Jaså, vilken nyckel…? Asa eller Abloy….?

Oooohhh…. Så rädd jag blir…
Hur är det förresten med ditt eget ego och trångsynthet…?

Du, efter en massa års väntan på att allehanda väsen skulle dyka upp, och stilla min nyfikenhet, krossa mitt kritiska tänkande, utan att en enda liten tomte (jodå, jag har stött på massor av tomtar, 55or etc i mänsklig skepnad, de existerar sannerligen, se bara i denna tråd…) eller väsen av något slag någonsin dykt upp. Och detta trots att folk i detta delforum hotat med allehanda hemska väsen och kastat förbannelser över mig.
Så varför skulle det bli nåt annat nu när du sitter här och hallucinerar…..

Du är extremt svävande, luddig, precisera vad och hur….. Hur vet du vilka jag har runt mig och vad de gör eller inte gör…?

Är du nykter….?

Tja, som sagt, allehanda mer eller mindre förtäckta hot har kastats över mig i detta delforum i många år nu, från allehanda paranormalt troende, utan att det hänt ett skit…. Så jag behöver knappast oroa mig för du är bara ännu en tomte som försöker sprida en massa vilset svammel istället för att svara seriös på de frågor och kritik som ställs mot dina fantasifulla anekdoter, eller visa oss ett enda bevis för nåt paranormalt fenomen….

Jaså, hur då….?

Det du skriver låter mest som om det skrivits av någon som har psykiska problem och/eller under drogrus etc…

Du gör en salig massa fantasifulla påståenden om en massa saker som aldrig kunnat påvisas utan är just bara fantasifulla påståenden….?

Ser bara massa svammel från dig. Vill du ha bevis som skall passa in i dina egna preferenser, så får du göra dina egna experiment och ta fram dina egna resultat. Du har ändå inte förmågan till att förstå dig på mer än dig dig själv och enkla saker.

Kan du inte ens förstå dig på kvantfysiken.. Hur skall du kunna förstå dig på universum?

Jag har bevisat tillräckligt för dem jag vill. Vad gynnas jag av att hjälpa dig med bevis menar du? Vem har sagt att jag vill bli världshistoriens kändis? Du verkar mycket ytlig som person. Kanske är det något för dig? Bevisa att vi andra har fel och bli världskänd. Hur vet du att du har rätt? Du är alldeles för självgod.

Mer intressant är det med pengarna som du påstår att man kan tjäna. Vilket företag delar ut dessa miljonbelopp säger du? Vilket företag vill att du skall hålla på med slagrutor? Vem har ens sagt att slagrutor behövs för att se väsen? Vad skulle det ha för samband mer än att du återigen tror att det är DU som styr och kontrollerar allt i universum. Om jag skall genomgå sådan forskning vill jag göra det på MITT sätt och inte på ett sätt du tvingad mig att göra något. Det är inte du som styr över hur processen skall gå till. Återigen ett misstag ni som tror er vara lite mer än andra gör.

Vad fan har du fått informationen om att det är en slagruta som.behövs? Är det från ditt jävla ego igen eller. Blir så jävla trött på hur dum i huvudet en sådan människa som dig kan vara egentligen.

Återigen. Du är ingen GUD. Du kan och vet inte allt. Varför skall du BESTÄMMA vilken utrustning JAG skall använda, när du skall försöka ta del av mina förmågor? Jag hör bara ett narcissistiskt pucko som tror sig vara lite bättre och smartare än andra.

Du har så jävla fel, och om inte ens jag vill hjälpa dig? Varför skulle en med högre intelligens vilja det? Du är på tok för egocentrisk och trångsynt för att kunna ta till dig det som krävs. Du behöver jobba på att släppa dina egna preferenser när du jobbar med andra än dig själv. Dina personliga påhopp gör dig fortfarande inte smartare eller mer korrekt.

Testa att åka ut till sjöss när det stormar till exempel. Kasta sig framför tåget, men se till så att du precis klarar dig. Du måste släppa ditt ego och dina tro på att du är universums centrum. Lägg dig under vattnet med låt någon annan kontrollera så att du inte kommer upp när du själv vill det.
Du måste få bort ditt ego på alla tänkbara sätt för att kunna öppna ditt sinne och bli en bättre förstående person. Du kontrollerar inte allt. Vakna förfan
Senast redigerad av Facingevil 2025-01-31 kl. 11:50.
Citera
2025-01-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Och jävlas rejält innebär vad?

Vad sa du att du hade för utbildning?
Citera
2025-01-31, 12:06
Medlem
Kan även tillägga att DET = pronomen

Det är inte samma som dig. Det är någonting som inte tillhör dig och din kropp. Kan även användas om t.ex en sak du inte vet vad det är, men som befinner sig framför dig. Du pratar om den objektivt i tredje form.

Så nu fick du svaret på det med.
......

Ytterligare en kontrollfråga: Om du fick se en tomte. Hade du trott på dem då? Eller skulle du fortfarande tro att det bara var en illusion?.
Vaf krävs för att en sådan som du skall börja tro på någonting? Vilken typ av forskning etc. Du måste vara mycket mer specifik än vad du hittills har varit. Jag vill även se källor från dina vetenskapliga åsikter.
Senast redigerad av Facingevil 2025-01-31 kl. 12:16. Anledning: Han tror att han är smart
Citera
2025-01-31, 19:47
Medlem
Citat:
Vad sa du att du hade för utbildning?

Barnmorska.
Citera
2025-02-01, 10:04
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ytterligare en kontrollfråga: Om du fick se en tomte. Hade du trott på dem då? Eller skulle du fortfarande tro att det bara var en illusion?

En kompis till mig såg Tant grön, tant brun och tant gredelin i sitt vardagsrum. Behöver jag tro att de existerar i verkligheten bara för det?
Hon hade 40 graders feber vid tillfället dock... Sjukdom är en anledning till att man ser tomtar and shit. Mental sjukdom existerar, det vet vi. Tomtar? Inte så sannorlikt eftersom det inte finns några bevis.
Citera
2025-02-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
En kompis till mig såg Tant grön, tant brun och tant gredelin i sitt vardagsrum. Behöver jag tro att de existerar i verkligheten bara för det?
Hon hade 40 graders feber vid tillfället dock... Sjukdom är en anledning till att man ser tomtar and shit. Mental sjukdom existerar, det vet vi. Tomtar? Inte så sannorlikt eftersom det inte finns några bevis.

Ja men som du säger är din kompis SJUK. Då kan visonen orsakats av virus eller bakterier. Alltså ett kapat system. Din kompis kanske låg och sov och brukat droger/medicin med? Hur vet du det?
Vad är det för tanter? Hur känner hon till dem? Låter bara som en feberdröm / sömnparalys. Inget du behöver känna skulle påveka dig. Däremot kan detta påverka henne och vara skadligt för henne. Det är lite som att du är med om bilkrasch, det är ingenting jag behöver bry mig om efter något som påverkar mig. Däremot är det skadligt för dig.

Kan även tillägga att alla personer som upplevelser saker är inte sjuka, psykotiska eller helt ensamma när det händer. Utan när det sker påriktigt så kan flera observera händelsen/ skepnaden.
Utan sjukdomar inblandat eller påverkan av vanföreställningar. Däremot finns det många som är sjuka och har vanföreställningar, dessa förstör trovärdigheten för dem som inte är det.

Men återigen, en intelligens högre än din. Materia större än din. Varför skulle inte dessa också kunna fantisera menar du och skapa inre bilder och visioner likt du gör och dela dem med dig? Är du verkligen så unik som du tror
Citera
2025-02-01, 15:51
Medlem
Citat:
Men återigen, en intelligens högre än din. Materia större än din. Varför skulle inte dessa också kunna fantisera menar du och skapa inre bilder och visioner likt du gör och dela dem med dig? Är du verkligen så unik som du tror

Och på vilket sätt är det då vetenskapligt påvisat ATT så kan ske….? Och ATT denna större materia med högre intelligens faktiskt existerar…..?
Annars är det ju bara dina fantasier och önskedrömmar….
Citera
2025-02-01, 23:55
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ja men som du säger är din kompis SJUK. Då kan visonen orsakats av virus eller bakterier. Alltså ett kapat system. Din kompis kanske låg och sov och brukat droger/medicin med? Hur vet du det?
Vad är det för tanter? Hur känner hon till dem? Låter bara som en feberdröm / sömnparalys. Inget du behöver känna skulle påveka dig. Däremot kan detta påverka henne och vara skadligt för henne. Det är lite som att du är med om bilkrasch, det är ingenting jag behöver bry mig om efter något som påverkar mig. Däremot är det skadligt för dig.

Kan även tillägga att alla personer som upplevelser saker är inte sjuka, psykotiska eller helt ensamma när det händer. Utan när det sker påriktigt så kan flera observera händelsen/ skepnaden.
Utan sjukdomar inblandat eller påverkan av vanföreställningar. Däremot finns det många som är sjuka och har vanföreställningar, dessa förstör trovärdigheten för dem som inte är det.

Så, rätta mig om jag har fel.

1) jag ska inte hava andra fantasigudar jämte dina
2) när andra har hallucinationer/uppenbarelser är det pga sjukdom, men dina är sanna
3) i ren gruppdynamik följer vi "John" och skapar falska stories och minnen väldigt fort (kolla upp hur snabbt ögonvittnesmål korrumperas) samt injicerar grejor som aldrig hänt i varandras medvetanden. Detta till trots ska vi 100% lita på somligas, men inte andras, utsago om saker vi inte kan reproducera eller verifiera

-Kom igen! Hur länge ska det ta innan du kopplar!?

Vi säger såhär: Mental sjukdom är verifierad, den finns. Hallucinationer och trossystem också.
Paranormala fenomen är icke verifierade men sprids även om de är så fantastiska att de nästan omöjligt kan vara sanna.

Så för mig krävs det fantastisk bevisning för att bevisa dessa fantastiska påståenden.
Finns inte det då kan jag flyga, skapa alternativa universum genom att nysa och skita tusenlappar. Säger du emot mig är du dum i huvudet!
Citera
2025-02-02, 00:36
Medlem
Citat:
Kan även tillägga att DET = pronomen

Det är inte samma som dig. Det är någonting som inte tillhör dig och din kropp. Kan även användas om t.ex en sak du inte vet vad det är, men som befinner sig framför dig. Du pratar om den objektivt i tredje form.

Så nu fick du svaret på det med.
......

Ytterligare en kontrollfråga: Om du fick se en tomte. Hade du trott på dem då? Eller skulle du fortfarande tro att det bara var en illusion?.
Vaf krävs för att en sådan som du skall börja tro på någonting? Vilken typ av forskning etc. Du måste vara mycket mer specifik än vad du hittills har varit. Jag vill även se källor från dina vetenskapliga åsikter.

För mig är det enkelt, om några såg dom bilder som placerats på sjukhusen utomkroppsligt i samband med NDE så skulle jag definitivt få mig en tankeställare. Men vi vet att OBEs aldrig har kunnat verifieras i vetenskapliga kontrollerade experiment någonsin trots en massa försök. Ignorerar man detta faktum så är man inte seriös och inte intresserad av sanning.
Citera
2025-02-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Så, rätta mig om jag har fel.

1) jag ska inte hava andra fantasigudar jämte dina
2) när andra har hallucinationer/uppenbarelser är det pga sjukdom, men dina är sanna
3) i ren gruppdynamik följer vi "John" och skapar falska stories och minnen väldigt fort (kolla upp hur snabbt ögonvittnesmål korrumperas) samt injicerar grejor som aldrig hänt i varandras medvetanden. Detta till trots ska vi 100% lita på somligas, men inte andras, utsago om saker vi inte kan reproducera eller verifiera

-Kom igen! Hur länge ska det ta innan du kopplar!?

Vi säger såhär: Mental sjukdom är verifierad, den finns. Hallucinationer och trossystem också.
Paranormala fenomen är icke verifierade men sprids även om de är så fantastiska att de nästan omöjligt kan vara sanna.

Så för mig krävs det fantastisk bevisning för att bevisa dessa fantastiska påståenden.
Finns inte det då kan jag flyga, skapa alternativa universum genom att nysa och skita tusenlappar. Säger du emot mig är du dum i huvudet!

Haha jag förstår precis, men håller inte med dig. Alla är inte sjuka och hallucinerar bara för att din kompis var sjuk en gång och hallucinerade. Tyvärr.
Jag vet varför det inte går att bekräfta det okända.

1. Du har alldeles för låg intelligens = Du förstår inte "det okända" och därför kan du inte heller uppleva det. Alltså det beror på dig!
2. Du tror att du är den som har kontrollen och klarar inte av om någon annan har kommit längre än dig. Ditt ego blir kränkt. Du måste jobba bort ditt ego för att se klart.
3. Det paranormala har hittills varit mer normalt än dig och ditt beteende. Skita tusenlappar samtidigt som du nyser är fullt möjligt? Du kan absolut konstruera så att det kan bli möjligt. Det finns ingen genväg, vill du flyga så får du se till att konstruera sätt där DU kan flyga. Lämna jordklotet exempelvis. Varsågod. Gravitationen är din fiende om du vill flyga utan hjälpmedel.

Vem är det som avgör om du eller jag har rätt menar du? Vad heter denna person/ personen. Källor tack. Hur vet denna person vad du har varit med om och inte? Källor. Varför skulle denna person ha rätt i sin åsikt? Källor. Länka varje person du nämner. Vad har du för bevis om att jag skulle vara sjuk?

Byter du plats så kan du plötsligt flyga. Återigen vem är det som säger att det är du som bestämmer över gravitationen och universum. Den kontrollerar dig och du fattar det inte ens. (Låg intelligens)
Vill du kunna flyga och inte kan anpassa dig till resten av omgivningen som också har sina regler. Då är det DU som får byta plats eller flytta.
Hur skall du få gravitationen att försvinna tänker du? Är du gud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in