2025-02-09, 02:12
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaQi3
Dessa två konton intresserar mig.
steamcommunity.com/profiles/76561197980566214
Denna första pga tidigare nämnt i trådar spelade han cs (vet inte när jag läste men tror det annars kan det avfärdas helt, någon annan får gärna länka till det, är sent och trött nu), kommentaren nämner något om cs och klickar man in på dennes profil (som har kommenterat senast på bifogad profil, SP) och skrollar till kommentarerna så fylls det utav hakkors och att hitler inte gjorde något fel. Vilket är ett ganska ordentligt sammanträffande med tanke på att det anklagats vara rasistdåd, men inte nazist motivering så det är inte helt i linje men ändå, det skapar frågetecken. Är det RA konto, har han haft kontakt med kommenteraren?
Den andra profilen som är utav något intresse är
steamcommunity.com/profiles/76561198066701375
Denna är ett lite utav ett långshot då jag tyckte profilbilden såg "exotisk" ut, kan det vara RA som tagit en bild och använt som profilbild på steam?

Vill verkligen förtydliga att jag är inte säker på att något av dessa konton tillhört RA men det väcker frågor som möjligtvis skulle behövas svaras på. Ber om ursäkt för stavfel eller andra missar. Vad tänker ni?

MrAndersson
rickard Sweden

För närvarande Offline
Ädelstenstillverkare
Ädelstenstillverkare
100 XP
Upplåst 14 apr, 2015 @ 21:21
Förvandlade minst ett föremål till ädelstenar.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2025-02-09 kl. 02:17.
Citera
2025-02-09, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Nu var kommentaren ett svar på potentiella orsaker till kopplingen mellan RA:s försörjningsstöd och komvux, och vidare diskussioner kring vad som bidragit till att han inte ”fångats upp” av någon som arbetat med honom inom välfärden. Du finner det inte anmärkningsvärt att en person med uppenbara problem att klara sig själv beviljas vapenlicens och att ingen agerar? Det har i allra högsta grad med fallet att göra om du frågar mig. Hade välfärden fungerat så hade han fångats upp långt innan dådet hann ske. Din kommentar däremot bidrar inte med något som helst till diskussionen. Med det sagt tänker jag inte diskutera detta vidare med dig, då det bara blir OT.
Det gällde också den Du svarade på
.......
Citera
2025-02-09, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Om man är särbegåvad klarar man skolan. Hur är man ens särbegåvad om man inte ens klarar grundskolan? Vari ligger då särbegåvningen? Jag var själv särbegåvad och det som gjorde mig annorlunda från andra barn var ju just hur mycket bättre jag presterade akademiskt än andra.

En förklaring är väl att han inte var intellektuellt smart men praktiskt lagd och var duktig på sånt som vapen.

För att många särbegåvade mår dåligt i skolan och inte vill gå dit. De känner sig ofta annorlunda än andra barn. Många särbegåvade ser heller ingen mening med att sitta och göra sådant de redan kan. De kan t.ex. reagera med trots eller helt enkelt sluta sig inåt.

Så nej, många särbegåvade klarar inte alls skolan
Citera
2025-02-09, 02:14
Medlem
Citat:
Denna första pga tidigare nämnt i trådar spelade han cs (vet inte när jag läste men tror det annars kan det avfärdas helt, någon annan får gärna länka till det, är sent och trött nu), kommentaren nämner något om cs och klickar man in på dennes profil (som har kommenterat senast på bifogad profil, SP) och skrollar till kommentarerna så fylls det utav hakkors och att hitler inte gjorde något fel. Vilket är ett ganska ordentligt sammanträffande med tanke på att det anklagats vara rasistdåd, men inte nazist motivering så det är inte helt i linje men ändå, det skapar frågetecken. Är det RA konto, har han haft kontakt med kommenteraren?
Denna är ett lite utav ett långshot då jag tyckte profilbilden såg "exotisk" ut, kan det vara RA som tagit en bild och använt som profilbild på steam?

Vill verkligen förtydliga att jag är inte säker på att något av dessa konton tillhört RA men det väcker frågor som möjligtvis skulle behövas svaras på. Ber om ursäkt för stavfel eller andra missar. Vad tänker ni?
Menar du på allvar att du länkar en steamprofil endast pga att den Andersson i namnet och har en exotisk profilbild? Tänk lite för fan, förstår du vilka konsekvenser det kan få? Vill du att folk letar upp din steamprofil och länkar till den och hittar på någon lika dum anledning?

Nog för att folk spekulerar här men kom igen, du behöver inte ha många fungerande hjärnceller för att räkna ut att det du håller på med är jävligt korkat.
Citera
2025-02-09, 02:14
Medlem
Saltwaters avatar
Citat:

Vad med dessa intetsägande Steam-konton skulle vara intressant?

Den första du länkar har även med i sin namnhistorik "Qwnz|88rickard88" vilket inte överensstämmer med RA då han var född 89.
Citera
2025-02-09, 02:16
Medlem
Har någon som dött en anknytning till socialen
Citera
2025-02-09, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Menar du på allvar att du länkar en steamprofil endast pga att den Andersson i namnet och har en exotisk profilbild? Tänk lite för fan, förstår du vilka konsekvenser det kan få? Vill du att folk letar upp din steamprofil och länkar till den och hittar på någon lika dum anledning?

Nog för att folk spekulerar här men kom igen, du behöver inte ha många fungerande hjärnceller för att räkna ut att det du håller på med är jävligt korkat.
helt rätt insåg det själv i efterhand, man ska inte leka detektiv med ett par timmar sömn, men som sagt jag anklagar dessa konton inte överhuvudtaget
Citera
2025-02-09, 02:25
Medlem
Citat:
helt rätt insåg det själv i efterhand, man ska inte leka detektiv med ett par timmar sömn, men som sagt jag anklagar dessa konton inte överhuvudtaget
Förstår att du inte anklagar dom, menar bara att det kan få tråkiga konsekvenser för de som innehar kontona. Inte schysst helt enkelt. Folk här spekulerar på gott och ont men om vi höjer ribban lite så slipper många oskyldiga och ovetande att få bekymmer

Allt gott!
Citera
2025-02-09, 02:33
Medlem
ValkPaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltwater
Vad med dessa intetsägande Steam-konton skulle vara intressant?

Den första du länkar har även med i sin namnhistorik "Qwnz|88rickard88" vilket inte överensstämmer med RA då han var född 89.

88 som i heil hitler, men jag håller med, helt hjärndött.
Citera
2025-02-09, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
För att många särbegåvade mår dåligt i skolan och inte vill gå dit. De känner sig ofta annorlunda än andra barn. Många särbegåvade ser heller ingen mening med att sitta och göra sådant de redan kan. De kan t.ex. reagera med trots eller helt enkelt sluta sig inåt.

Så nej, många särbegåvade klarar inte alls skolan

Men nu klarade ju människan inte ens att läsa upp sina betyg på komvux som vuxen. Inte en enda kurs grejade han. Han var inte särbegåvad. Bara sär.
Citera
2025-02-09, 02:34
Medlem
såg några bilder av han på tiktok nyss, många som jag inte sett på nätet.

vet ej om man får skriva ut tiktokanvändarnamnet eller annan info om bilderna här?? Jag röjer inte ngns identitet här på FB.
Citera
2025-02-09, 02:37
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
1. Kvinna 32 år - Elsa Teklay, studerade till undersköterska, eritreanska
2. Kvinna 38 år -
3. Kvinna 46 år - Niloofar Dehbaneh, studerade till undersköterska, iranska
4. Kvinna 52 år - Camilla Condro, studerade till undersköterska, svenska
5. Kvinna 54 år - Eva-Lena Kling, studerade till undersköterska, svenska
6. Kvinna 55 år - Selma Hukic, studerade till undersköterska, bosniska
7. Kvinna 68 år -
8. Man 28 år - Salim Iskef, studerade till undersköterska, syrian
9. Man 31 år -
10. Man 48 år - Bassam Al Sheleh, bagare, gick på SFI, syrian

Skadade: 6
1: Kvinna, kvar på IVA
2. Kvinna, kvar på IVA
3. Kvinna
4. Kvinna, lindrig skadad, fått lämna sjukhus
5. Man
6. Man 32 år - Adnan Imsirovic, Vaktmästare på skolan, bosnier

Hur går det ihop med medias narrativ att han gav sig på SFI-elever? Skolan kallades SFI-skola. Har det klargjorts vad han sa på inspelningen, eller om det ens var hans röst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in