Citat:
Ursprungligen postat av
playlek
nej soc ställer inga krav på studier, de ställer krav på jobb, inte studier. vi vet det för finns somliga som jobbar med just den biten.
skolan är inte uppdelad som du tror, handlar om vilken ingång han tog sin genom, och det är en överlägsen majoritet invandrare på skolan överallt i alla lokaler. dessutom gick han in under lunchtid när många var ute o rörde sig i korridorerna.
är det snarare inte sorgligt att ni inte kan erkänna att det var ett terrordåd bara för majoritetn omkomna var invandrare? gör inte skillnad på liv o liv.
vem har sagt att du inte får sörja, alla bör sörja o enas, och erkänna att detta var terror.
är det konstigt att en helsvensk strukit med? nej inte alls.
Läser man det lilla som finns ute om den misstänkte, så låter det för min del som en människa som haft det mycket svårt i livet och nu även fått sitt ekonomiska bistånd indraget. Och min spekulation är att han då blev desperat och inte såg någon annan utväg än självmord. Men att han även hade ilska inom sig på grund av hur samhället behandlat honom. Och då ville han straffa samhället samtidigt som han tog sitt eget liv. Och agget riktade sig då mot den senaste skolan han varit inskriven på.
En sjuk och desperat människas, extremt sjuka handlingar. Som har drabbat oerhört många människor, extremt illa...
Men ni verkar vilja få det hela till en slags Breivik. Breivik är en renodlad rasist och skrev tom. ett manifest. Där finns ett tydligt ideologiskt motiv.
Inget har framkommit kring att RA skulle haft någon ideologiskt hat mot invandrare. Polisen var tidigt ute och sa att det inte verkar finnas något ideologiskt motiv.
Och om man ska hålla på så, så skulle man ju lika gärna kunna tro att han var en misogyn incel. Majoriteten av offren var ju kvinnor. Men som sagt: verkar inte finnas något ideologiskt motiv bakom det hela. Utan verkar vara en sjuk och desperat person. Som agerade utifrån agg mot samhället som svikit honom. Så tror jag iaf.