2025-02-07, 23:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ja eftersom detta blivit en sådan kris för Frankrike så skulle hon givetvis bjudit på några bilder på sig själv.
Bilder på henne sprids ju varje dag över hela världen, varför inte visa upp några från när hon var ung?
Jag har nu kollat in både video 1 och 2 av Candaces Brigitte-program och måste nog hålla med Adaptern här.

Brigitte Macron är definitivt inte den hen utger sig för att vara.

Med det sagt så tar jag däremot helt avstånd ifrån varje ansats till homofobi eller trans-dito. Det är i så fall sådant otyg som utgör den enda rimliga förklaringen till att Brigitte Macron har dolt sitt ursprungliga (biologiska) kön från allmänheten, i Frankrike och i resten av världen.

En sorglig historia på alla sätt.
Citera
2025-02-08, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Poängen är att även denna foliehatteori bara är rent trams som ingen vettig människa bör bry sig om.

Vilket är en fullt legitim åsikt om ett ämne på diskussionssajten Flashback, där det ju är helt ok med olika åsikter och att inte alla måste tycka samma. Capish?

Självklart är det ok att ha olika om åsikter, men att vägra undersöka det tråden handlar om men samtidigt ska tycka till och kalla folk för "foliehattar" är inte ok och inte normalt beteende men du får göra precis som du vill.
Citera
2025-02-08, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag har nu kollat in både video 1 och 2 av Candaces Brigitte-program och måste nog hålla med Adaptern här.

Brigitte Macron är definitivt inte den hen utger sig för att vara.

Med det sagt så tar jag däremot helt avstånd ifrån varje ansats till homofobi eller trans-dito. Det är i så fall sådant otyg som utgör den enda rimliga förklaringen till att Brigitte Macron har dolt sitt ursprungliga (biologiska) kön från allmänheten, i Frankrike och i resten av världen.

En sorglig historia på alla sätt.

Jag tror inte många personer hade brytt sig om dom hade varit ärliga från början och hela trans grejen är det minsta problemet utan det är pedofil anklagelserna och alla lögner, man kan inte hålla sånt här hemligt utan att utsättas för utpressning.

Tex Colombias president träffar en transa och ingen bryr sig.
Citera
2025-02-08, 02:46
Medlem
Citat:
Tesen är att Brigitte troligen är far till barnen eller inte släkt alls.

Han är far, iallafall till den dottern som är den ända som gått ut i media.
Citera
2025-02-08, 03:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Jag tror inte många personer hade brytt sig om dom hade varit ärliga från början och hela trans grejen är det minsta problemet
Tror du verkligen att Macron hade blivit vald till Frankrikes president om han helt öppet var gift med en transperson?

Allvar?

Citat:
utan det är pedofil anklagelserna
Vilka då?

Citat:
och alla lögner,
Men det är ju det jag säger? Att lögnerna och hemlighållandena beror på homo- och trans-fobi?

Citat:
man kan inte hålla sånt här hemligt utan att utsättas för utpressning.
Ja, OM det är sant det som Candance säger, så kan man undra lite över hur Macron och hans medhjälpare tänkte. Tänkte de verkligen att det i så fall skulle kunna hållas hemligt?

Att den franska överklassen/makteliten skulle sluta leden så pass att inget någonsin skulle sippra ut?

Citat:
Tex Colombias president träffar en transa och ingen bryr sig.

Är det rubriker i den här stilen du tänker på här?
Colombian President Petro having affair with trans woman? Old video sparks huge outrage amid Trump's tariff threats
Att ingen bryr sig?
Citera
2025-02-08, 11:16
Bannlyst
Jag TROR inte att särskilt många bryr sig ifall Brigitte gjort en könskorrigering eller inte.
Däremot tror jag folk bryr sig om ifall dom blir lurade eller inte.

Denna "konspirationsteori" skulle kunna få ganska stora konsekvenser och jag vet inte om dom skulle vara positiva eller negativa.
Citera
2025-02-08, 13:10
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Självklart är det ok att ha olika om åsikter, men att vägra undersöka det tråden handlar om men samtidigt ska tycka till och kalla folk för "foliehattar" är inte ok och inte normalt beteende men du får göra precis som du vill.
Och du tror att det är normalt beteende att svälja ett flertal stolliga konspirationsteorier? Det enda "felet" på Michelle Obama, Brigitte Macron, osv, är att de har andra politiska idéer än du och Candace, och DÄRFÖR hittar ni på en massa BS om trans etc. Normalt beteende?? Nej du, det är en mental sjukdom. Sök hjälp.
Citera
2025-02-08, 18:37
Avstängd
Citat:
Och du tror att det är normalt beteende att svälja ett flertal stolliga konspirationsteorier?
Bra, då ger du exempel på något som Candance påstår i sina videor om paret Macron och som bevisligen är "stolligt".

Citat:
Det enda "felet" på Michelle Obama,
Här diskuteras Brigitte Macron, inte Michelle Obama. Försök nu att för en gångs skull hålla dig till sak.

Citat:
Brigitte Macron, osv, är att de har andra politiska idéer än du och Candace, och DÄRFÖR hittar ni på en massa BS om trans etc.
Igen, då ger du exempel på något som Candance påstår i sina videor om paret Macron och som bevisligen är "BS".

Citat:
Normalt beteende?? Nej du, det är en mental sjukdom. Sök hjälp.
Intressant att se att signaturen Nerdnerd likställer varje medborgares rätt att ifrågasätta makthavare och deras ageranden, med "en mental sjukdom".

Att livsnerven i varje demokrati värd namnet istället är en sjukdom.

Påminner inte lite om hur Sovjetstaten under sin 'storhetstid' patologiserade oliktänkare och placerade sina dissidenter i mentalsjukhus.

Är det nästa steg, Nerdnerd?

(Och jag väntar fortfarande på att du i din egenskap av fysiker ska bemöta mitt senaste inlägg riktat till dig i JFK-tråden.)
Citera
2025-02-08, 18:46
Avstängd
Citat:
Jag TROR inte att särskilt många bryr sig ifall Brigitte gjort en könskorrigering eller inte.
Du tror att det katolska Frankrike hade valt Emmanuel Macron till president även om denne öppet var gift med en transperson?

Citat:
Däremot tror jag folk bryr sig om ifall dom blir lurade eller inte.
Instämmer, men som sagt, skälet till det är i så fall deras homo- och transfobi, givet att paret Macron annars hade varit öppna med att Brigitte var en transperson.

Citat:
Denna "konspirationsteori" skulle kunna få ganska stora konsekvenser och jag vet inte om dom skulle vara positiva eller negativa.
Instämmer. Förhoppningsvis så lyfter det frågan om homo- och transfobi och att nästa generations politiska ledare inte ska behöva dölja sin eller närståendes sexualitet och/eller könstillhörighet.

Att Macron tvingas att avgå om det här kommer i öppen dager, ser jag som oundvikligt och önskvärt. Man kan inte ljuga om och dölja sådant här för sina väljare och samtidigt hävda att man representerar dem.
Citera
2025-02-08, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du tror att det katolska Frankrike hade valt Emmanuel Macron till president även om denne öppet var gift med en transperson?
Antagligen inte, jag menar mer att dom som nu lyssnar på Candace nog inte bryr sig om vilket kön Brigitte egentligen har.
Citera
2025-02-09, 01:34
Avstängd
Citat:
Antagligen inte, jag menar mer att dom som nu lyssnar på Candace nog inte bryr sig om vilket kön Brigitte egentligen har.
Ah, ok, då förstår jag. Ja, det får vi hoppas.
Citera
2025-02-11, 05:26
Medlem
Citat:
Och du tror att det är normalt beteende att svälja ett flertal stolliga konspirationsteorier? Det enda "felet" på Michelle Obama, Brigitte Macron, osv, är att de har andra politiska idéer än du och Candace, och DÄRFÖR hittar ni på en massa BS om trans etc. Normalt beteende?? Nej du, det är en mental sjukdom. Sök hjälp.

Jag vet inget om Michelle Obama och har heller inte yttrat mig om henne.

Det är du som gör bort dig och du verkar farligt arrogant som vägrar undersöka saker men ska ändå tycka till, livsfarlig kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in