2025-02-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Bör man vara rädd för personer med NFP nu? Någon i klassen har kanske någon störning, det är väl fullt med barn som är hemma sittare isolerade och har någon form av aspberger/autism/adhd. Minns själv en kille med autism när jag var liten, han var livsfarlig.

Enkelt svar. NEJ!

Du bör vara mer rädd för rasisiska, homofoba enstöringar som aldrig ens mött en invandrad person IRL, men läst på diverse forum, likt detta, att det är roten till allt ont.

759 miljarder. Det har våra banker delat ut i aktieutdelning de senaste fem åren.

Det finns pengar i samhället. Fördela dem rätt, tänker jag.
Citera
2025-02-07, 22:06
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
De har inte samma drogproblematik som oss.

Källa på det?

Det verkar inte som att den information jag hittar stämmer överens med det du säger. Både Storbritannien, Tyskland, Spanien, Belgien med flera har större drogproblem än Sverige.
Citera
2025-02-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Du menar att de inte importerat vit överklass?

Du menar att du slätar över det?

Drogerna, som hela Sveriges invånare köper, är det som driver dåden.
Kokainet flödar på Stureplan. Det är bekräftat.

Utan marknad, inget gängkrig.
Citera
2025-02-07, 22:08
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Enkelt svar. NEJ!

Du bör vara mer rädd för rasisiska, homofoba enstöringar som aldrig ens mött en invandrad person IRL, men läst på diverse forum, likt detta, att det är roten till allt ont.

759 miljarder. Det har våra banker delat ut i aktieutdelning de senaste fem åren.

Det finns pengar i samhället. Fördela dem rätt, tänker jag.

Jag tänker bara på det jag hörde i tv4 nyheterna, att NFP personer nu stigmatiseras. Vilket är sjukt.
Citera
2025-02-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Källa på det?

Det verkar inte som att den information jag hittar stämmer överens med det du säger. Både Storbritannien, Tyskland, Spanien, Belgien med flera har större drogproblem än Sverige.

Källan är...verkligheten.

Men du är fast i det invandringshatiska narrativet?
Citera
2025-02-07, 22:10
Medlem
Piddelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Komvux. Inte så många barn och ungdomar. Skolor ska inte behöva vara låsta oavsett om det är förskolor eller vuxenutbildningar.
Skolan var gymnasieskola för ungdomar innan, fullt skalskydd installerat men aldrig aktiverat.

En skola är inte en plats för allmänheten. För allas säkerhet måste det finnas en kontroll på vilka som passerar in.

Med facit i hand så skulle skolan ha behövt vara låst.
Citera
2025-02-07, 22:10
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Är väl bara att skjuta sig igenom? Liksom jag tror inte att skolorna kommer köra skottsäkert glas på alla entréer eller att någon ger upp pga lite glas när de väl släpat med ett fulladdat vapen och ammunition.

Självklart ska man se till att hålla obehöriga ute så gott det går men att stoppa ett sånt här dåd går nog inte på den fronten.

Man måste jobba preventivt och stärka den svenska psykiatrin som går på fucking knäna med noll resurser och patienter som ramlar mellan stolarna.
Var bara en tidsfråga innan någon skulle balla ur då jag själv har med dem att göra.
Blir dagligen fascinerad att ingen skjuter upp en psykiatrisk vårdklinik eller hugger ner folk där.

Mitt tips på var sådana här dåd kommer ske i närmsta framtiden är då psykiatrin. Skolor är så satans amerikaniserat och played out.

SÅ GE PENGAR TILL VÅRDEN. Satans jävla liberaler i hela jävla riksdagen har banat iväg för detta och istället vill de ta vapen som knappt används till brott. Jo tjena.

Vilken cirkus till kungarike vi har.

Som det hemska IKEA dådet där en kvinna och hennes vuxna son blev knivmördad. Då blev reaktionen från IKEA att sluta sälja knivar ;-) då tyckte man att man gjorde Sverige säkrare
Citera
2025-02-07, 22:11
Medlem
fermions avatar
Citat:
Du menar att du slätar över det?

Drogerna, som hela Sveriges invånare köper, är det som driver dåden.
Kokainet flödar på Stureplan. Det är bekräftat.

Utan marknad, inget gängkrig.
Det har du rätt i, men jag hävdar att en stor del av marknaden är importerad.
Citera
2025-02-07, 22:12
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Det är politikernas uppgift att inte förråda sitt eget folk.
Det är även så att araber/negrer eller vad det var för något som fick en omedelbar deportering i det här fallet förväntas förstå att svenskarna vill ha ett eget land.

Så när ovan nämnda grupper inte håller sig till reglerna så tar folk saken i egna händer.
Rickards handlande är en konsekvens av huvudlös politik i samverkan med rasfrämlingar som vill utnyttja detta faktum.

Att det är en vedervärdig politik som leder fram till händelser som denna är inte svårt att greppa.
För egen del känner jag bara glädje över att vi slapp ett gäng apor men tycker Rickard hamnat i kläm i en värld där falska politiker styr Sverige. Det kan jag sörja.

Tänk om, tänk rätt, annars kommer detta hända igen. Och igen. Och igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Får hoppas att de smäller i din port och att din morsa ryker. Helst att din familj ryker, men man får glädjas över det lilla.

Eh va? RA sköt väl inte på svenskar?
Oss går det inte att ta för utlänningar och vi beblandar oss inte med svartingar så varför skulle något hända oss?
Det här har hänt förut och kommer att hända igen så länge ett överflöd av svartingar uppehåller sig i Sverige. Det är ju inte så att svenskarna gått runt som några galningar, de deporterar utlänningar omedelbart och permanent.
Det är väl endast svenskar som beblandar sig med svartingar som kan hamna i kläm. Eller har jag missat något?
Citera
2025-02-07, 22:12
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Äh, du har inte grävt så djupt. Fler lagliga vapen i ett samhälle förser också kriminella med fler vapen. Kriminella kan naturligtvis få vapen från andra källor, t.ex. från konflikter i närområden.
Att fler legala handeldvapen skulle leda till färre brott med skjutvapen är absurt.

Jag har inte påstått att fler legala handeldvapen leder till färre brott med skjutvapen. Jag har påstått att det inte gör vare sig till eller från för antalet mord totalt. Ett litet antal mord/dråp stoppas tack vare legala skjutvapen, ett litet antal mord/dråp begås med legala skjutvapen, och det finns även andra faktorer, men totalt sett är effekten av liberala vapenlagar i princip plus/minus noll.

Av ett antal andra orsaker är det dock moraliskt rätt att tillåta laglydiga medborgare att äga och bära skjutvapen, även för självförsvar vilket tyvärr inte är tillåtet i Sverige. Det hade inte bara behövts ett samband mellan legala skjutvapen och antalet mord/dråp, utan ett mycket starkt och otvetydigt samband, för att det skulle vara moraliskt motiverat att ens överväga att inskränka den rätten.

Den som tycker något annat är bara en jävla kommunist.

Citat:
Brottslighet kommer med samhällsklassen, inte med nationalitet.

Trots att all forskning tvärtom visar att ras/etnicitet har ungefär samma genomslag i samtliga samhällsklasser. De rikaste negrerna i USA begår fler brott än de fattigaste vita.

https://eji.org/news/study-rich-black-kids-more-likely-incarcerated-than-poor-white-kids/
https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2016/03/23/poor-white-kids-are-less-likely-to-go-to-prison-than-rich-black-kids/

Jaja, jag vet, du kommer att vrida det till att det beror på rasism och att samhällsklass inte är detsamma som inkomst. Det gör säkert de länkade artiklarna också, jag orkar inte ens kolla. Jag litar helt på vänstermuppars förmåga att bortförklara det uppenbara.
Citera
2025-02-07, 22:13
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piddelito
Skolan var gymnasieskola för ungdomar innan, fullt skalskydd installerat men aldrig aktiverat.

En skola är inte en plats för allmänheten. För allas säkerhet måste det finnas en kontroll på vilka som passerar in.

Med facit i hand så skulle skolan ha behövt vara låst.

Förbjud skolor då blir det inte fler skolskjutningar, förbjud jaktvapen, förbjud knivar, förbjud stenar, förbjud mördare ;-)
Citera
2025-02-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Jag tänker bara på det jag hörde i tv4 nyheterna, att NFP personer nu stigmatiseras. Vilket är sjukt.

Ja, men högern gör ju allt nu för att skylla det på något.
En NPF-person kan var den mest omtänksamme person du någonsin träffat. Det kan också vara den värsta du träffat.

Precis som vem som helst alltså. Samnytt och diverse obskyra forum vill skylla det på NPF, men sanningen låter mer åt radikalisering tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in