2025-02-06, 23:29
Avstängd
HajPaDigs avatar
En sak är säker att man som vapeninnehavare inte ska visa bilder på sociala medier med vapen. Varken på jakt, skjutbanan eller i hemmet. Det var nu flera stycken som hängdes ut här på Flashback som MGM. Även om de nu gripit rätt person så var flera andra oskyldigt uthängda. Jaktmotståndare och vapenhstare är så fega att de kan göra så.

De kan hitta på att du dödshotat någon som du stött på få fu vsr på stan. Eller då några kom hem till dig. Polisen måste då beslagta dina vapen som du sedan får tillbaka om åtal inte väcks eller du blir friad. Och det tar tid... Ge inte såna fega kryp den möjligheten.
Citera
2025-02-06, 23:30
Medlem
mrmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Wake up and smell the coffee. Kravställa och kasta ut ur bidragssystemet bidragsparasiter som inte tillför samhället ett skit har du facit på nu.

Darwin Award väntar sådan naiv utopism.
En fullt fungerande vuxen man som bara leechade på skattepengar hur länge? Ser att du inte riktigt förstår hur frasen Darwin award ska användas.
Citera
2025-02-06, 23:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatropha
Enkelt, förbjud incels äga vapen, kanske även män som grupp förutom polis/militär. Bara klubba igenom så stävjar man denna typ av brott.

Ja incels står ju inte för 99% av morden utan det gör kriminella så tur du la till alla män. Finns inget vekare och mer patetiskt än er vapenhatare, vilka jävla fjollor ni är.

Citat:
Ursprungligen postat av mrmilton
Han insåg att han hade fått för starka konkurrenter och gav upp.

Ja kanske det men jag är tydligen den enda som tycker att det låter som att det är en blatte som gapar.
Citera
2025-02-06, 23:36
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Högerextrema och vänsterblivna kommer att vilja få detta till ett terrordåd.
Högerextrema eftersom de gillar att "nu har Sverige fått nog" och att motsättningar skapas (precis som ISIS tar på sig alla dåd som sker).
Vänsterblivna vill ha det till terrordåd utifrån sin vänsterblivna agenda.
Verkar som att gärningsmannen var ett socialfall med djupa, psykiska problem. Dödandet var riktat mot socialen, som jag förstått det.
Citera
2025-02-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
...
Får hoppas att de smäller i din port och att din morsa ryker. Helst att din familj ryker, men man får glädjas över det lilla.
Citera
2025-02-06, 23:51
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Verkar som att gärningsmannen var ett socialfall med djupa, psykiska problem. Dödandet var riktat mot socialen, som jag förstått det.
Hade inte social kontoret varit bättre då?
Hade inte hans soc kärring vart ett bra offer om det var så?
Alltså att attacken riktades mot någon är jag inte helt säker på.
Jag tror den var riktad mot oss. Mot samhället.
För sina egna tillkortakommanden.
Citera
2025-02-06, 23:52
Medlem
Intressant att en del online redan ”vet” vilka alla offer var. Här nämns i alla fall varför det dröjer för andra:

Citat:
”Identifieringen av dödsoffren är fortfarande inte helt klar, men kommer troligtvis att bli det på fredagen, uppger Rättsmecidinalverket för Mitt i Stockholm.

Anledningen till att identifieringen dröjer är enligt uppgifter till Aftonbladet bland annat att offren har så svåra skador.

– Jaktvapen är ett höghastighetsvapen med mycket energi som ger större skada än en vanlig skottskada, säger Agn till radion.

https://omni.se/a/4Bl8bo

Man väntar på analyser från DNA, fingeravtryck och tänder. Minst 48 timmar till sa man igår.
Citera
2025-02-06, 23:56
Medlem
dementeds avatar
Om han ogillade invandrare, vad är skillnaden i svensk vardag om en vecka? Ingen alls.
Det här blir inget nationellt trauma ens när offrens namn publiceras. Det är människor över 18 som är med invandrarbakgrund, svenskar bryr sig fint lite om det egentligen. Bara att vara ärlig. Han blir ingen Breivik.
Citera
2025-02-06, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Borde lagt till en disclaimer att denna tråden inte kunde vara Rickard eftersom han inte hade något FB-konto men kusligt ändå och inte OT med tanke på ekonomin som var dålig i båda fallen.

Ja skrämmande att det finns fler lösa som resonerar så. Ja om nu den snubben ens lever än.
Citera
2025-02-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello

Som före detta ”socfall” förlängesen så kan ju sägas att handläggare från socialen då och då befinner sig på liknande skolor… Där det är SFI och Komvux osv.

Det ska tydligen även finnas studier för funktionshindrade där och folk med andra problem. Långt ifrån alla elever på sådan skolor är ”socfall”, vissa läser även komvux för att man behöver en viss kurs för att komma in på högskolan. Helt normala och stabila människor finns också där.

Men en del på liknande skolor brukar ha kontakt med sochandläggare och dom befinner sig därför som sagt ibland på skolorna av olika anledningar. Nu vet jag ingenting om dom faktiskt var det här, men absolut inte omöjligt.

Sedan har ju massmördaren själv studerat på den skolan (och misslyckats med studierna). När han fick ekonomiskt bistånd är det rätt sannolikt med hans problem att hans handläggare var involverad i att han började med dessa studier… Han kanske även kände sig ”tvingad” till det.

Hur som helst skulle då inte jag utesluta att det kan vara en form av kombinerad ”hämnd” mot både skolan och hans handläggare i nuläget. Men jag utesluter inte heller det med invandrare.

Är det rimligt att attackera oskyldiga elever för att hämnas på skola eller soc? Nä inte ett dugg. Är något någonsin rimligt i att mörda folk såhär? Det finns inga logiska förklaringar som en frisk människa kan förstå fullt ut.
Senast redigerad av sjelvefaan 2025-02-07 kl. 00:26.
Citera
2025-02-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Högerextrema och vänsterblivna kommer att vilja få detta till ett terrordåd.
Högerextrema eftersom de gillar att "nu har Sverige fått nog" och att motsättningar skapas (precis som ISIS tar på sig alla dåd som sker).
Vänsterblivna vill ha det till terrordåd utifrån sin vänsterblivna agenda.
Ja du har tyvärr rätt faktiskt.. man kan knappt yttra sig I frågan utan att en massa efterblivna vänster/höger dyrkare som tror att deras röster har betydelse blir hysteriska och kallar en för både nazist och muslim och allt möjligt haha xD
Citera
2025-02-07, 00:31
Medlem
Om uppgifterna från TV4 är korrekta så hade han ingen AR-15.
https://www.tv4.se/artikel/6KUNqncvi67f676QKXQ1QW/misstaenkte-skyttens-vapen-tva-hagelgevaer-och-tva-halvautomatgevaer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in