Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Icecream
Vem som helst kan börja på komvux. Eller menar du att man måste vara invandrare för att få börja där?
Lite eget ansvar måste man ta som människa också.
Gärningsmannen har ju själv gått där, men verkade inte vara tillräckligt motiverad för att slutföra studierna.
Och innan du börjar prata om att jag inte fattar.
Jag är själv multisjuk och har dessutom en NPF diagnos. Har gått på socialbidrag tidigare och varit sjukskriven. Har även mått extremt dåligt psykiskt i perioder pga mina sjukdomar och min ekonomiska situation.
Jag fattar! Men i slutändan är det bara JAG som kan ta tag i mitt liv. Vilket jag också gjorde. Trots värk och ekonomisk utsatthet, arbetstränade jag i flera år och fick slutligen arbete. Parallellt med detta genomgick jag två stora operationer, blev drabbad av sepsis, fick långtidscovid och var nära på att gå under ekonomiskt. Men inte fan gick jag ut och sköt en massa oskyldiga människor? Nej, jag gjorde så gott jag kunde och det lönade sig i slutändan. Hur jävla illa livet än är, måste man ta ansvar för sig själv. Klarar man inte det får man söka sig till psykiatrin
Och ja, jag är extremt stolt över mig själv. Missunnar heller ingen annan människa en utbildning eller hjälp från myndigheterna. Varken invandrare eller svenskar, detta eftersom jag vet hur det känns att vara utsatt.
Det bästa vore att endast låta de som är nettobidragare till staten rösta, att låta främlingar och socialfall rösta ger ett snedvridet samhälle vilket vi ser hur det ser ut idag.
OnT: Om det var Soc han var ute efter så är det naturligtvis fler kvinnliga offer än manliga, jobbar få män på Soc och i offentlig förvaltning i stort.