2025-02-07, 18:06
Medlem
Han var en rasist och terrorist

Det har jag skrivit redan från början
Citera
2025-02-07, 18:07
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangbusen
Det finns privata saneringsfirmor som sköter det. Det är nog därför att skolan inte kommer igång nästa vecka.

Men alltså vaddå, privat firma som kommer och skrapar bort hjärnsubstans från väggarna eller tas det om hand om av någon annan. Fy fan att få det jobbet
Citera
Avslutad
Citat:
Kvinnorna som dödades var 32 år, 38 år, 46 år, 52 år, 54 år, 55 år och 68 år.

Männen som dödades var 28 år, 31 år och 48 år.
Jepps det ser ju ut som handläggare / soctanter men än skolelever. Men hur visste han att ett gäng soctanter skulle hålla / vara på nån kurs på skolan. Var han kallad till nån vuxendagis-kurs?
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vi vet inte hur könsfördelningen på Risbergska ser ut. 2/3 kvinnor och 1/3 män skulle ju kunna avspegla könsfördelningen på platsen.

Men om GM har selekterat sina offer, så kan han ju ha gjort det efter typ socialarbetarkärring - snarare än kvinnor i största allmänhet.
Vad jag förstår så är väl fördelningen inom vården, sjuksköterskor ,80%. Och på Risbergska pågick det vidareutbildning för just de inom vården.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Jag kan inte jobba säger han!

Tv4 har ju tagit första ljudklippet här från flashback och påstår att dom gjort ljudanalysen.

Jag tror inte att det ens är GM som säger något:

Om man lyssnar på klippet så hör man hylsan falla i golvet efter frasen som folk spekulerar om.
https://vm.tiktok.com/ZNeoQuXdR/
Citera
2025-02-07, 18:08
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Icecream
Vem som helst kan börja på komvux. Eller menar du att man måste vara invandrare för att få börja där?
Lite eget ansvar måste man ta som människa också.
Gärningsmannen har ju själv gått där, men verkade inte vara tillräckligt motiverad för att slutföra studierna.

Och innan du börjar prata om att jag inte fattar.
Jag är själv multisjuk och har dessutom en NPF diagnos. Har gått på socialbidrag tidigare och varit sjukskriven. Har även mått extremt dåligt psykiskt i perioder pga mina sjukdomar och min ekonomiska situation.

Jag fattar! Men i slutändan är det bara JAG som kan ta tag i mitt liv. Vilket jag också gjorde. Trots värk och ekonomisk utsatthet, arbetstränade jag i flera år och fick slutligen arbete. Parallellt med detta genomgick jag två stora operationer, blev drabbad av sepsis, fick långtidscovid och var nära på att gå under ekonomiskt. Men inte fan gick jag ut och sköt en massa oskyldiga människor? Nej, jag gjorde så gott jag kunde och det lönade sig i slutändan. Hur jävla illa livet än är, måste man ta ansvar för sig själv. Klarar man inte det får man söka sig till psykiatrin

Och ja, jag är extremt stolt över mig själv. Missunnar heller ingen annan människa en utbildning eller hjälp från myndigheterna. Varken invandrare eller svenskar, detta eftersom jag vet hur det känns att vara utsatt.

Det bästa vore att endast låta de som är nettobidragare till staten rösta, att låta främlingar och socialfall rösta ger ett snedvridet samhälle vilket vi ser hur det ser ut idag.

OnT: Om det var Soc han var ute efter så är det naturligtvis fler kvinnliga offer än manliga, jobbar få män på Soc och i offentlig förvaltning i stort.
Senast redigerad av Horungen.Muhammed 2025-02-07 kl. 18:12.
Citera
Medlem
Jag har läst och förstått admins inställning gällande OT i den här tråden men jag har ändå några funderingar som jag inte tycker är okontroversiella...och jag hittar ingen annan tråd som besvarar mina funderingar...

Han bytte ju namn 2017 från Jonas Rickard Simon...till Rickard Andersson...han har dessutom gått i en skola avsedd för ungdomar med Asbergers syndrom och samtidigt fått icke godkänd på den utbildningen...

Undran är ju vad för bakrund föräldrarna har med tanke på det ursprungliga efternamnet? vilket land kommer dom ifrån eftersom Simon härstammar från Grekland? med viss spridning i Balkan...

Hur kan en människa med Asbergers syndrom falla genom polisens nät och få vapenlicens?

Att han levt på bidrag är ju ingen konstighet om han nu har Asbergers syndrom?

Och om han är även i rötterna svenskanpassad så har han ju insett att nu är fan måttet rågat...

Självklart synd om dom som blivit skjutna men det är minst lika synd om honom som samhället inte uppenbarligen kunnat hantera...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Minst tre pluggade till undersköterska. De klasserna hade precis gjort klart ett prov. Kanske mötte han dessa i korridoren.

Ja, min uppfattning är att samtliga offer inte har en koppling till socialen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
1. Killen gick i en specialklass för Asperger i grundskolan och gick ut med IG. Han mobbades i skolan.
2. Han försökte att plugga in gymnasiet utan att klara det.
3. Han har inte haft en taxerad inkomst sedan 2013.
4. Levt på bidrag i 12 år men nu hade socialtjänsten sett till att han inte får fortsätta försörjningsstöd vilket gör att han inte kommer att kunna betala hyran, köpa mat m.m.
5. Vet man hur personer med Asperger fungerar under press kan det leda till urskiljningslösa vredesutbrott mot de som gjort honom något ont så kan det yttra sig såhär. Soc.tanterna var hans måltavla. Det är svårt att komma in på soc. Du måste bli insläppt.
6. Han gick till Campus Risbergska..där många från kommunen jobbar. De blev hans måltavla.
7. Han dödade mestadels kvinnor..och på soc jobbar mestadels kvinnor.

Han hade ingen inkomst men han hade 4-5 vapen

Rasistjävel var han!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Det har jag skrivit redan från början

Det blir så tråkigt när ingen lyssnar längre. Eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ja, om nu uppgifterna jag hört från teve för någon dag sedan skulle stämma, så ska det tydligen vara folk från socialtjänsten som gått nån utbildning i skolan.

Blir galen på denna uppgift om Socialtjänsten på skolan. Ok...Men hur ska GM ha haft kännedom om det isf? Han umgicks inte med folk, så han kan knappast fått höra det av någon. Känns mer som att en flashbackare hittat på uppgiften om Soc på skolan, så det går ihop med uppgiften om att han var arg på soc.
Citera
Medlem
Då är alla identifierade. Inga namn bara åldrar och kön. Upp till var och en att gissa om det var en invandrare eller svensk. Jag får känslan av att de vill dölja något! De vill troligen framställa detta som ett rasist dåd. Om det visar sig att det finns fler vita svenskar bland de döda och skadade så stämmer inte ett rasistdåd! Vi kommer alltså inte att få veta det riktiga motivet till detta dåd!:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wgkz85/uppgifter-alla-doda-identifierade
Senast redigerad av Ajabaja555 2025-02-07 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in