Citat:
Ursprungligen postat av
Steinarr
Min gissning är att hans anhöriga är okunniga gällande psykiskt ohälsa. De är säkerligen snälla, men okunniga. Detta är nog ganska vanligt.
Jag tror absolut inte att det var bra att Richard fick bo helt ensam. Undrar om han verkligen innerst inne ville flytta hemifrån när han var 21?

Lite grann här, för det är relevant.
Aftonbladet fick tag i pappan samma kväll detta hände vill jag minnas. Gott ansträngd och medialt galen intervju, och andra som beskrivits ”anhöriga” ger samma knasiga intryck.
Hur fan kan man inte reagera på en 35-åring som mot vetskap (?) är en ”luva”.
Mannen sitter hemma med vapen, troligtvis ej okänt för anhöriga och är enstörig, deltager ej i jakt/skytte osv.
Visst, nått mått av hemmablindhet bör råda men att släppa förbi sådant som anhörig är extrem lättja/dekadans.
Alla familjer kämpar på nått sätt, och strutshuvudet i sanden råder precis överallt om man ska vara ärlig, men det här är för mycket.
Skjutvapen existerar här, och då måste någon ”anhörig” tamejfan vakna.
Märkligt rättsfall detta. Ej förvånad att individen finns till, men förvånar att skjutvapen existerar i individens tillvaro och liksom passerat obemärkt, eller utan eftertankar.
Såg nån bild på honom som grabb med jaktutstyrsel och en bössa - jakt ligger helt säkert i familjen men det ska inte få lov att skeva såhär pass.
Motiv är säkert egenkonstruerat men högst relevant i samhället idag. Gissar att han lessnat på +30 sprängningar bara i Januari och allt våld av… blattar.
Därtill att dom ”snor” hans jobb.
Full bägare således.
Något kommer alltid hemifrån i vart fall, och den här lättjan som jag mellan raderna upplever hos anhöriga är läskig.