Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Vet man då exakt vilka 4 vapen ägde?
Det är ju inget brottsligt eller farligt att vara enstöring men finns det några sorts lämplighetskrav för att få jägarexamen?
Det har gått en del rykten om vilka vapen han haft, villket är vapen ägare själva som konstaterat, även varit snack om att han skulle moddat med magasin osv som inte är tillåtet, tror jag läste det bakåt i denna tråd att "lagligt magasin" för jaktvapen är 5 patroner, men att det ska vara möjligt att beställa altarnativa magasin, begär gärna rättning här om jag har fel....
Jag har absolut inte haft några problem att ansäka om vare sig jägarexamen eller vapen med min diagnos, absolut inte,tvärtom faktiskt så rekommenderades jag göra det då jag har intresse av prickskytte.
Men ska jag vara krass och låta mina egna känslor ta över så säger jag att man ska göra en individuell prövning av varje person oavsett vad, gärna med att varje person som ansöker om vapenlicens ska utredas av en psykolog under ett antal träffar, det är lite för "slappt" om man kan säga det så i mina ögon, nåt är väldigt fel om det är så här enkelt att ha vapen, det är trots allt dödligt våld man ska hantera...