Citat:
Ursprungligen postat av
Tagex
Hela den här händelsen får en att fundera på hur många potentiella skolskjutare vi har ute i landet. Gärningsmannaprofilen är ju väldigt tydlig och återkommande när det gäller sådana här situationer. Kufar, incels, nördar, som inte löser det sociala riktigt. Kan tänka mig en eller två från min egen skoltid som matchade profilen då i alla fall.
Personligen tror jag vi har rätt många i riskzonen, och det blir nog inte färre så som samhället ser ut, men ribban till att ta steget fullt ut till att bli en kallblodig mördare är nog för hög i majoriteten av fallen. Man måste nog vara rejält motiverad och många gånger slutar det nog med självmord direkt istället. Den vanligaste dödsorsaken för män mellan 18-45 har jag hört någonstans.
Psykisk ohälsa och utanförskap är ett jävla samhällsproblem alltså. Säljer inte lika bra i den politiska debatten men enligt mig ett långt större problem än tex gängvåldet (som förstås också är ett jätteproblem).
Jag tror vi har många hjältar som kommer kämpa mot ockupanterna för att få ut smutsen ur landet, går det inte med politik så blir med vapen i hand.
Sedan kan man kalla det vad man vill, incel, utanförskap, psykisk ohälsa, detta är bara ord som media använder när de ska smutskasta någon de inte gillar.
Rickard hade ett högre syfte med sitt liv, inte som alla andra bönder som enbart arbetar/äter/bajsar och sover.
När man har fått nog då har man fått nog, sedan att media skriver skit om honom betyder inte ett jävla skit.
Vila i frid nu min hjälte!