2025-02-06, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangbusen
Tror nog att polisen gjorde vad de skulle. De möter rök när de går in och tror sig se en person som skjuter mot dem. Helt rätt att inte skjuta då, för vad hade hänt och de hade träffat en oskyldig som de inte såg pga röken. Och den som tror att han fortsatte att skjuta i en timme tills polisen hittade honom död är ju bara dum. Han tog nog sitt liv när han förstod att polisen hade kommit.
Att polisen väntar på insatsstyrkan och låter dödandet pågå, helt vansinnig. Dålig utbildning, feghet mm.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldTuppen
Ni vet ingenting om det här. Sluta spekulera om skit ni inte har en aning om.
Okej, du kan väl spekulera åt oss då eller så kan du surfa till Familjeliv.

Jag har upplevt dessa beteenden hos föräldrar vars barn har haft personlighetsstörningar. Det är mycket vanligt. Frågan om det är så i det här fallet har jag lämnat öppen så om du blir kränkt är det ditt eget problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungfisefader
Min feting. Otroligt viktig diskussion
Exakt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Hur då. De sköt inte ett enda skott. Grymt effektiva poliser i så fall. Ropade de nåt hemskt till honom så han bröt ihop och sköt sig själv?
Se det från GM perspektiv. Mitt uppe i gärningen och får syn på polisen, tänk dig bara vilken paranoia han besitter. Finns det fler poliser, omringar de mig, är piketen här, vart kan jag gå och inte? Att polisen syns och stör GM är oerhört viktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Hur länge hade skolskytten haft vapenlicens? Tänker om det bara var några månader så kan det betyda han skaffat licensen bara för planerat dåd.

Det finns ju en tråd från jan 2024 där en man säger sig vilja skaffa vapenlicens då han får råd, för att genomföra en skolskjutning. Kan det vara samma man ?

Nej, det är ej den misstänkta GM. Det har dementerats av FB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Det är enligt mig en av dom största gåtorna i tråden fortfarande.

Någon sa att en utländsk media hade använt bild på honom från media och gjort en google bild sökning på liknande bilder, och på så sätt hittat albumet. Men jag har då inte lyckats med detta när jag försökt.

Någon har alltså laddat upp ett 80-tal bilder på honom, för 11 månader sedan. På olika bildsiter dessutom.

Jag instämmer. Det hela känns rätt konstigt.
Vem har intresse av att ladda upp bilder på nätet av en, för den stora massan, total ointressant person.
(innan dådet då, vilket det bevisligen var).

Även bildernas komposition. Jag har full förståelse för att alla inte plåtar tillrättalagda "Instagrambilder", men många av bilderna känns sjukt random.
Citera
2025-02-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det är det jag menar också. De (Socialtjänsten) borde ha hjälpt honom till att söka sjukersättning eller i vart fall inte under hot om att förlora sin försörjning pressat en person med uppenbar social fobi att söka jobb och övriga aktiviteter.

Jag är rätt övertygad om att hans familj har försökt hjälpa honom hela hans liv. Uppenbarligen finns det inte så mycket hjälp att få i Sverige.

Vilket ändå borde tyda på att han inte tyckte att han var sjuk. Det är människor som inte förstår sin sjukdomsbild som är de som är sjuka på riktigt. Enligt kamrater på högstadiet gick han i huvtröja och höll handen för munnen hela högstadiet. Då är man sjuk på riktigt. Lastar inte hans familj eftersom jag förstår att han vägrat ta emot hjälpen. Det var väl alla andra det var fel på, inte honom. Synd bara att han inte sökte hjälp i rätt tid och att oskyldiga fick lida för något de inte hade ett dugg med att göra.
Citera
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Himla otur att det var just aspiranter som kom först. Vad gör de ens där? När började aspiranter springa på skjutningar?
Vid en sådan situation ska nog alla poliser i närheten inställa sig. Aspirant eller ej. Har man inte hanterat situationen när förstärkning anländer går kanske inte aspiranter först in, men ser ingen anledning att de inte skulle dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Okej, du kan väl spekulera åt oss då eller så kan du surfa till Familjeliv.

Jag har upplevt dessa beteenden hos föräldrar vars barn har haft personlighetsstörningar. Det är mycket vanligt. Frågan om det är så i det här fallet har jag lämnat öppen så om du blir kränkt är det ditt eget problem.

Jag vet mer om familjen än du gör. Sådana här hjärndöda gissningar är bara skadligt. Det finns verkliga människor som påverkas av det. Tänk ett extra varv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Svenska poliskåren är ju lika stora mesar. Dem duckade och gömde sig och väntade på insatsstyrkan?
Alla igv poliser o yttre tjänst har MP5 utbildning samt flesta har MP5 automatvapen i bilen. Varför väntade man på insatsstyrkan o inte vågade gå in???
Så sant!! Vid ett skarpt läge gömmer de sig.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platypus12
Att polisen väntar på insatsstyrkan och låter dödandet pågå, helt vansinnig. Dålig utbildning, feghet mm.

Finns inget som tyder på att fler mördades efter att han upptäckt polisen och börjar skjuta mot dom istället.

Men det kommer visa sig med hjälp av skolans övervakningskameror.
Citera
2025-02-06, 22:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Himla otur att det var just aspiranter som kom först. Vad gör de ens där? När började aspiranter springa på skjutningar?
Aspiranter åker väl ut med en färdigutbildad assistent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in