2025-02-05, 20:17
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Fast om gärningsmannen nu inte hade ett främlingsfientligt motiv så är det väl rätt märkligt att han valde att begå brottet på en skola där många studenter har utomeuropeisk bakgrund? Och varför valde gärningsmannen att skona vissa medan andra blev ihjälskjutna? Det kan du försöka förklara.

Problemet är att vi faktiskt inte har någon information om vilka han "skonade" och vilka han faktiskt sköt. En del påstår att han bara sköt invandrare, men uppenbarligen var en av de han gick förbi en invandrartjej. En annan har lagt upp en blond dam i 40/50-årsåldern som ett offer. Vissa sade tidigt att han ska ha gått på lärare; nu säger Aftonbladet att det möjligtvis var riktat mot socialen på grund av nekat ekonomiskt bistånd och att flera medarbetare är "saknade". Samtidigt så kommer tv4 ut med en video där det påstås att han skriker "ni ska ut ur Europa" (vilket jag inte riktigt kan höra, men förhoppningsvis finns andra vittnen som kan backa upp det?). En del påstår att han riktade sig mot "uppenbara" muslimer baserat på någon imams uttalande.

Jag skulle nog sitta still i båten, vänta på att mer kommer ut och blir klargjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
Jag FATTAR inte? Står i Aftonbladet "Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade efter skjutningen" Och att det har med ekonomisk bistånd att göra då GM inte gick det etc.

Men vadå har socialförvaltningen sin verksamhet i skolan? FATTAR NADA

Fattar inte heller & varför går inte någon myndighet ut med att de saknas & vad kan ha gjort med de som saknas? Sprängt dem? Låter otroligt märkligt. Dödat dem o slängt dem i sjön?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Newsflash, idiotjävlar.

Han säger inte "ni ska bort från europa". Det är en våtdröm för vänstermuppar.

Enligt poilsens teori var dådet riktat mot socialen. Tydligen ska de ha sagt till honom att han inte sökt tillräckligt med jobb, och därmed har han blivit av med bidraget.

Om ni lyssnar på klippet från tv4 (https://imgur.com/a/D9fami6), så är det mer troligt att han säger "jag kan inte jobba" till socialkärringarna. Detta går dessutom i linje med polisens teori.

Gå inte på massmedia och vänstermupparnas agenda.

DETTA. Man hör direkt att han säger ”jag kan inte jobba” nu när du skrev det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag hör "Ut allihopa" i tv4 video

Hör exakt som dig!
”Ut allihopa”!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja rent statistiskt så är det ju så.

Ja och vad har vi framför oss nu då?
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius58
Om en Muslim hade varit ”psykiskt sjuk” och gjort en likadan gärning som Rickard gjorde, tror du ärligt talat att gärningen hade ansetts som ett massmord och inte ett terrorattentat ?

Lägg ner de där med hans ”psykiska ohälsa” är så trött på att folk använder det som nån förmildrande omständighet. Killen har haft ihjäl 11 människor, ett odjur som saknar människovärde.

Nästan lite som ni sitter och säger ”han va psykiskt sjuk, det är synd om killen”. Patetiskt och sjukt magstarkt.

Minns du den psykiskt sjuka vita svensken som dödade psykologen i Almedalen? Hur kategoriserades hans brott? Han var psyksjuk, men det var politiskt betingat mot en vänsterperson. Media var utom sig, och Annie Lööf var martyr i månader. Hade aaaldrig hänt om en SD-röstande hade dödats av en psyksjuk muslim, att media pratat om dådet i månader.
Citera
2025-02-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
Låt mig gissa, GM var någon bidragstagare från MENA.

Nej. En svensk bidragstagare däremot. Rickard Andersson en helvit person född och uppvuxen i Örebro med svenska föräldrar. Inte jobbat på många år. Sluta häva ut dig skit som inte tillför något.
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Patetiskt att den del "ökända" Flashbackare här ute på incel/rasist-kanten nu plötsligt börjar prata om uuutanförskap, ooooojjjooj vad synd det är om den stackars massmördaren. Han var ju så utstött. Stackaren.....

Ungefär som att det berättigar till att skjuta ihjäl 10 oskyldiga studerande människor, bara för att den stackars Rickard Andersson var såååååå utstött.

Är det så pass illa, så tar man sig själv av daga utan att komma till skada för andra.

Nej.

Men om!!! så hade det varit instution förr. Då menar jag inte 1880-tal, men från 1950-tal.

Det är helt borta nu.

Om det är så här vet jag ej.
Citera
Medlem
Jag tror att det kommer dyka upp fler brottsoffer snart. Känns ju luddigt att flera socialarbetare "saknas".
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
Låt mig gissa, GM var någon bidragstagare från MENA.

Japp en riktig bidragstagare från MANAArabien själv... Vad menar du har du inte läst nyheterna?
Citera
Medlem
chribsson2s avatar
Öööh... det kan vara så att någon på TV4 har trampat i klaveret här..."allihopa" snarare än "Europa" hör jag iaf
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Finns det något alls som tyder på att han ville göra lumpen? Det var ca 30 år sedan (mitten av 1990-talet) eller mer som de flesta unga män i varje årskull gjorde lumpen. Efter det då så har en stor majoritet varken fått ellet velat göra det.

Men läs aftonbladet, han blev nekad av pliktverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in