2025-02-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Ja, det är märkligt det som poliser har berättat.
Det låter som en ursäkt att inte gå in och ingripa.
Detta med rökutveckling, varifrån kom det? Handgranat? GM hade tid att elda något? Polisen gar inte grundläggande skydd för det????
Visst är det mycket svårt och farligt men polisen borde vara tränade för detta tycker man....

Det har förekommit uppgifter om rökgranater.

Första poliserna på plats var en buss med i huvudsak aspiranter som tjänstgjorde som trafikpolis. Dessa hade inte andningsskydd i utrustningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
De borde skicka in försvaret istället. Deras jobb går ut på att skydda oskyldiga och ta emot kula om så är fallet.

Men för fan.
Jag är i försvarsmakten och nej, vi rusar inte heller in Rambo-style och sprayar bly hej vilt och tar emot bly.
Alltså bara lägg ner dumfan.
Gör värnplikten innan du uttalar dig om nåt du har noll koll på.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jo det var ju en annan stjärna i tråden som resonerade att det var fullt normalt att vid vuxenålder gå på försörjningstöd och glassa på lyxsemestrar som föräldrar betalt. Är det av egen erfarenhet du dragit denna slutsats?

Nu var ju inlägget riktat till skribenten som hade koll på ersättningstöd. Indirekt undrade jag om GM kunnat lämna landet för lyxsemestrar på andra jordklotet samtidigt som han gick på försörjningstöd. Får man ens lämna kommunen?

Men nu får du väl ta o komma ner lite på jorden va?

Det är väl klart som fan att du inte har råd att åka på "lyx semester" (Hur det ens nu skulle vara lyxresa, då Thailand och Jamaica kan tänkas vara jävligt billiga resor..) om du går på socialen..

Går du på soc har knappt råd med mat själv sen i slutet utav månaden..

Så det är ju uppenbart att någon som tycker om den, tex hans familj, har bjudit med honom när dom själv drar ut på resor eller???

Vad är ditt inlägg för en jävla skapelse egentligen? Vill du hindra folk som går på soc att bli medbjudna av deras familjer på semester? Typ som att socbidragstagare ska sitta året runt i sverige med en handfängsel?...

Nog för att vi förstår att du gillar att ta ansvar eller jobba, men så jävla roligt är det faktiskt inte att gå runt och slicka röven här på "självutnämnda" och ofta jävligt efterblivna "chefer"..
Senast redigerad av vildhane 2025-02-06 kl. 22:18.
Citera
2025-02-06, 22:14
Medlem
noyellowhatss avatar
Det jag tycker känns drygt avseende de första poliser på plats är att jag inte litar på vad de/poliser uppger.
Polisen är ju världsmästare på att ljuga, "uppleva" hot som inte funnits och friskriva sig.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det där fotoalbumet med privata bilder (vad det verkar) som någon laddade upp för ett år
sen på undanskymd plats (och dessutom stavat hans namn fel på bilderna) är jävligt skumt.
Vet man vem som laddat upp och vem fann detta? Finns inga sökmotorer som kunde hitta den
då 1) namnet var felstavat och 2) hela namnet finns inte utskrivet.

Det är enligt mig en av dom största gåtorna i tråden fortfarande.

Någon sa att en utländsk media hade använt bild på honom från media och gjort en google bild sökning på liknande bilder, och på så sätt hittat albumet. Men jag har då inte lyckats med detta när jag försökt.

Någon har alltså laddat upp ett 80-tal bilder på honom, för 11 månader sedan. På olika bildsiter dessutom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Ja, det är märkligt det som poliser har berättat.
Det låter som en ursäkt att inte gå in och ingripa.
Detta med rökutveckling, varifrån kom det? Handgranat? GM hade tid att elda något? Polisen gar inte grundläggande skydd för det????
Visst är det mycket svårt och farligt men polisen borde vara tränade för detta tycker man....

Säg det till alla rökskadade att det bara var en ursäkt, enl vittnesmål kom det rök ut ur byggnaden också…. Står rökgranat pyroteknik på olika ställen, står också att de första på plats inte hade utrustning. När det kom var han ”försvunnen” (labyrinter korridorer att metodiskt söka av)
Senast redigerad av Kattenomnatten 2025-02-06 kl. 22:18.
Citera
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det där fotoalbumet med privata bilder (vad det verkar) som någon laddade upp för ett år
sen på undanskymd plats (och dessutom stavat hans namn fel på bilderna) är jävligt skumt.
Vet man vem som laddat upp och vem fann detta? Finns inga sökmotorer som kunde hitta den
då 1) namnet var felstavat och 2) hela namnet finns inte utskrivet.

Kan han kanske träffat en kvinna i Jamaica som laddat upp det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och därmed är det inte i sig orimligt att det skulle vara så att han skrek att de ska ut ur Europa, om han drevs av ett rasistiskt motiv.

Sedan ska jag ärligt säga att jag inte alls tycker det är tydligt att han ropar så. Fullt möjligt, men skulle kunna vara något annat.

Jag tror absolut att han kan ha haft "rasistiska" motiv i någon mån. Det lär ju finnas miljontals svenskar där ute som hatar allt med "Det nya Sverige". Just autister och aspergare är dessutom ofta "rasister" eftersom de ser saker som de är och reagerar på dem utan de socialt betingade och inlärda filter och spärrar som vanliga människor har. Jag hade en bekant som jobbade på ett boende för såna pojkar för massa år sedan och han berättade ofta om att allihop var tokrasister som älskade lasermannen och gjorde teckningar som hyllade honom.

Angående de påstådda ropen så hör jag inte det. Svårt att urskilja nåt överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Ifrån din jävla egna artikel står det ju "Men när de såg skytten och uppfattade att de blev beskjutna ska de ha tagit skydd"

Det säger allt.

Två eller fler beväpnade poliser gömmer sig och tar skydd istället för att skjuta tillbaka och därmed kunde mördandet ifrån autist cepet fortsätta.

Rätt sunt och korrekt agerat att söka skydd om man blir beskjuten. Det har inte framkommit en enda uppgift än som styrker ett felaktigt agerande från polisen. Bara egna slutsatser av långsamttänkande.
Citera
2025-02-06, 22:15
Medlem
David_Ss avatar
Polisen skulle ha neutraliserat honom direkt!
Vet inte om vi kan hylla polisen med 10 döda oskyldiga människor.

Jag måste säga att han polisen
Robert Eid Forrest som höll större delen av presskonferensen och svarade på frågor gjorde ett väldigt bra arbete.

Tror inte han är mediatränad för det ansvaret men han skötte sig bra och svarade vänligt på journalisternas frågor, många mer frågor andra poliser skulle gjort.
Citera
2025-02-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Men polisen hade ju tränat och förberett sig för skolskjutningar. Men de hade kanske inte tänkt på att ha gasmasken på sig då. Hoppas inte nästa galning läser det och fixar lite röksvampar.

Du menar att trafikpoliser och aspiranter bär runt på skyddsmask?
Du menar att de ska rusa in och ta emot bly?
Citera
2025-02-06, 22:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdownhill
Att skrika ut från Europa låter som en märklig sak att säga. Europatanken är ju inte så exalterande om man har rasistiska motiv.

Det kan de visst vara. Bland annat Breivik beskrev i sitt manifest Europa, snarare än Norge, som den sammanhållande entiteten han värnade om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in