Citat:
Menar du att GM åkte på resor när han fick ersättning från soc? Han verkar ju ha nolltaxerat en massa år och man skattar ju inte på socialbidrag, har han levt på soc-bidrag i flera år? Har inte följt mediebevakningen särskilt mycket då jag har annat att göra men är likväl intresserad. Står ändå fast vid att han borde ha varit ett vårdfall, inte ett soc-fall.
Citat:
Jag har fullständig koll på de olika ersättningsformerna så du behöver inte upplysa mig om det.
Jag vet att de olika myndigheterna ska förväntas samverka och överlämna individer mellan varandra när förutsättningarna förändras för uppbärande av de olika ersättningarna.
Dessa personer utövar myndighetsutövning mot utsatta enskilda personer med stort hjälpbehov. Förvaltningslagen reglerar även detta.
Gällande din slutreplik om skatt så kan jag informera dig om att jag bidrar mer än tillräckligt och att det är det som gör det än mer upprörande; hur Sverige läcker som ett såll till fel saker. Ge stöd och hjälp till sjuka och utsatta och sätt människor som är arbetsföra i jobb så att de kan bidra till den gemensamma statskassan. Börjar bli riktigt less!
Jag vet att de olika myndigheterna ska förväntas samverka och överlämna individer mellan varandra när förutsättningarna förändras för uppbärande av de olika ersättningarna.
Dessa personer utövar myndighetsutövning mot utsatta enskilda personer med stort hjälpbehov. Förvaltningslagen reglerar även detta.
Gällande din slutreplik om skatt så kan jag informera dig om att jag bidrar mer än tillräckligt och att det är det som gör det än mer upprörande; hur Sverige läcker som ett såll till fel saker. Ge stöd och hjälp till sjuka och utsatta och sätt människor som är arbetsföra i jobb så att de kan bidra till den gemensamma statskassan. Börjar bli riktigt less!
Menar inte att mästra, bara poängterar att det åligger individen att styra upp och ta ansvar för sitt eget liv. Detta är helt klart en person som verkar ha lidit av diverse sociala fobier väldigt länge. Han borde alltså ha varit ett fall för vården. Märkligt att anhöriga inte reagerat på det tidigare.