2025-02-06, 18:46
Medlem
Jag har snöat in lite på det där TV4-klippet. Jag har lyssnat och lyssnat och testat olika filter i olika mjukvaror. Hör olika saker lite beroende på hur det filtrerats, men jag hör absolut inte Europa någonstans. I så fall är det möjligen med ganska grov utländsk brytning om det är någon som möjligen uttalar Europa på det viset. I mitt senaste försök hör jag "När jag försöker jobba", men kan såklart vara vad som helst, men absolut inget med Europa enligt mig.

https://streamable.com/5l9eyx
Citera
2025-02-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Inte alls osannolikt. Har en bekant som arbetar som socialsekreterare i södra Sthlm. Det förekommer hot dagligdags mot dem. Det kan vara så att MGM hade utslungat hot men de på socialen var så vana vid det så det var just bara ett hot i mängden.

Nu denna gång var det inte ett hot i mängden.

Spekulation från min sida.

Kan tänka mig att det hotas hela tiden men rycker man undan mattan för en person med diagnoser som har levt på bidrag i många år och är ensamstående, hada jag ivf tagit det på största allvar.
Citera
2025-02-06, 18:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captainalex
Lust och länka klippet och tid?

https://resources.bonniernews.se/api/v1/resources/5569481
Men jag tar tillbaka allt jag skrivit! Videon är klippt! Man vet inte hur lång tid det är mellan sista skotten och när polisen kommer! Det är ett klipp där! Videon är sammansatt av flera små snuttar. Lite lömskt gjort.
Citera
2025-02-06, 18:48
Medlem
everythingiss avatar
Hur många förblödde medan polisen stod och väntade på att GM skulle skjuta sig själv?
Citera
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Så jävla mycket olika info. Polisen borde gå ut med det dem vet med säkerhet nu..
Fan i USA hade det funnits en 3d video med hela händelseförloppet redan igårkväll inklusive riktiga bodycambilder.

Dags för Efterlyst eller liknande igen? Vad hände med det eller veckans brott btw. Kanske allmänheten kan hjälpa poliserna i sitt arbete.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Det är väl inte en korrekt slutsats av toalettvideon. Först hör man en massa skott som avlossas, och skrik. Sen är det bortredigerat klipp av okänd längd, under vilket eleven hinner ställa mobiltelefonen på golvet. När poliserna i nästa tagning kommer in på toan och genomför visitation hörs inga skott.

Ja jag insåg just det, jag fattade inte det förut. Man vet inte hur lång tid det är mellan sista skottet och att poliserna kommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Hur många förblödde medan polisen stod och väntade på att GM skulle skjuta sig själv?

För många.
Citera
2025-02-06, 18:49
Medlem
Får uppfattningen av att polisen gjort ett bra jobb.

Som jag tolkar det är de snabbt på plats och första patrullerna konstaterar att misstänkt gm är död. Uppenbarligen görs också försök att gå in i det skedet eftersom ett flertal poliser blir rökskadade i samma veva.

Misstänker att röken från rökgranaten/rökgranaterna var så tjock att det inte gick att orientera sig där initialt ens med skyddsmasken påtagen.

Att man då väntade med att söka till lokala insatsstyrkan och sedermera NI dök upp berodde väl säkerligen på att det inte small mer därinifrån, att röken skulle skingra sig, och att dessa senare två grupper var lämpligare för att söka igenom byggnaden, som i sig är sjukt stor och byggd som en labyrint.

Alla ni tangentbordsriddare som sitter och leker Bruce Willis härinne, ni borde själva pröva att åka på ett PDV-larm. Misstänker att huvuddelen av er inte ens skulle hålla reda på er egen utrustning.
Senast redigerad av KingKong90 2025-02-06 kl. 18:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
I en skolbyggnad på 17.000 kvm med superlånga korridorer. Jag hade nog också fegat ur ska jag erkänna. Hade snutarna gått in där och då hade vi nog haft ännu fler döda. De hade varit enkla att nedkämpa om han varit någorlunda balanserad och de hade ju ingen aning om den saken.
Men det är ju polisens jobb att stoppa sånt och därför de har skjutvapen. Visst, stor risk för att bli skadade eller dö, men det ingår i jobbet. Tur att du inte är polis!!!!!!
Helt sjukt att de backar för en ensam skytt och inte ens skjuter ett endaste skott. Enda rätt vore verkanseld och växelvis framryckning.
Samma sak hände i Trollhättan med svärdmannen. Polisen väntande på insatsstyrkan och fler dog pga av det. Jag trodde de lärt sig något. Förbannat inkompetenta idioter, kommer bli hård kritik.
Hade det varit 4-5 stycken gärningsmän med vapen hade jag förstått, men de såg bara en gärningsman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonegrove
Här är klippet. Förstår inte riktigt vad du menar, men tycker inte det hon beskriver i videon låter som en konstig reaktion. Även om läraren du beskriver låter som en hjälte givetvis

https://www.svt.se/nyheter/video/88b293dd2fbaedce-rektorn-pa-campus-risbergska-skolan-vi-sprang-for-livet?spellista=WyJhc3RyaWQtdmlkZ W9wbGF5bGlzdCIsIjAyYm00ZSJd

Var väl störst fara för hennes eget liv att fly, forskning visar att inrymning räddar liv, det var därför skolans lärare fått träna på det. Känns dock konstigt att rektorn inte inrymde, men hon styrdes väl av känslor mer än vad lärarna gjorde, hade de också galopperat iväg kunde blodbadet blivit enormt
Citera
Medlem
luxlisbons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettpojken1
Är detta det tidigaste fyndet av alla bilder på freeimghost och albumet som skapats för 11 månader sedan? https://freeimghost.net/a/1.richard.C8N6

I såna fall - hur gjordes detta fynd? Varför söka på ett felstavat namn på en (för mig) okänd sida för bildhostning?

Vet ej hur dom hittades från början men NRK använde en av bilderna från sidan i sin artikel och jag bildsökte bilden och fick då upp denna sida med alla bilder, någon sökte med bilden på hans ansikte på någon ansiktsigenkännings sida också och fick upp bilder som kunde vara honom tidigare i tråden.
Senast redigerad av luxlisbon 2025-02-06 kl. 18:52.
Citera
2025-02-06, 18:50
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Polisen i USA har en historia av att reagera för sent, i Columbine t ex, och fått andra direktiv och tränats därefter. Du tycker att Sverige som nästan helt saknar erfarenhet av såna här incidenter ska utföra allting perfekt direkt, eller? Trots att det var en trafikpolis först på plats och gärningsmannen använde rökgranater och de trodde att det brann och att det fanns utplanterade bomber samtidigt som folk sprang och skrek överallt.

Du är inget mer än en stövelslickare som försvarar polisen i varje fall. Patetiskt. Du vet själv att polisen hade kunnat agera snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in