2025-02-06, 17:28
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Är alla här faktaresistenta? Det kommer att komma fram vilka offren var. Myndigheterna är otroligt noga med att identifiering av offren är 100-procentigt rätt! Det tar tid! Fatta!

Jävla muppar som befolkar tråden! Och ni ska vara landets framtid? Herregud! Tur jag är död när ni tar över!
Ja!!! Och det har ju kommit fram info om vilka som blivit skjutna om man nu kan tro på Aftonbladet o expressen!!! O enligt dessa tidningar har alla vart invandrare o ingen har jobbat på soc!
Citera
2025-02-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Det står i blaskan att gm är död.
När jag skrev hade inte polisen gått ut med det
Citera
2025-02-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuskerDuMai
Eller Brenton Tarrant som klippte 51 muslimer samtidigt som han livesände på facebook när han gick in i två moskéer och knäppte muslim efter muslim, dock i Christchurch, Nya Zeeland.
Blev väl skjuten
Hemskt dåd
Citera
2025-02-06, 17:30
Medlem
Med 10 döda och 5-6 skadade, så är det inte så många ändå med tanke på att gärningsmannen hade minst 15 minuter på sig att skjuta. Jag vet inte hur många mer minuter han hade på sig innan han sköt sig själv. Sedan var det först efter en dryg timme som polisen hittade hans kropp.

Det antyder att han inte sköt på allt och alla.

Edit: Kan även antyda att det inte var så många människor att skjuta på. Att det var relativt folktomt och/eller de flesta sökte skydd inne i låsta rum.
Citera
2025-02-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Varför skriver alla på Facebook att det är ett rasistiskt dåd när flera av de avlidna är svenskar?

Rasistiska masskjutare mejar så klart ner folk som t.ex. försöker stoppa dem, eller skydda deras offer oavsett dessa människors hudfärg.

Majoriteten av de vi känner identiteten på har utländskt påbrå (men är så klart ändå svenskar i betydelsen medborgarskap osv.).
Citera
Medlem
Nej det är till 100% som TV4 säger "Ni ska bort från Europa"

Har rippat och rensat ljudet, normaliserat, man kan även gå in på speciella ord och frekvens, man hör tonfall etc om man vet vad man gör i RipX daw.

Ska försöka lägga upp om nån är intresserad.
Senast redigerad av anteanti 2025-02-06 kl. 17:34.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om en brottsling skjuter på dig med en jaktgevär 150 meter bort är en pistol inte till så stor hjälp. "Dont bring a knife to a gunfight".

Det var inomhus i en skola, inte i skogen. De kan skjuta på nära håll.
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Han kanske hade automatvapen och han kanske var militärklädd och hade skottsäker väst.

Intressant påpekande. Det är trots allt autism vi diskuterar här. Finns ingen logik i att en autist drar på sig militärkläder i stadsmiljö om han skulle vara upprörd över indraget socialbidrag. Noll autistisk logik. Militärkläder tyder på högerextremism och sverigehat.
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Hur vet du att GM sköt när polisen kom till platsen?

Han kan ha skjutit klart redan då och gömde sig för polisen.

Men han sköt ju mot polisen!!
Läser du inte tråden här?
Citera
2025-02-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Varför skriver alla på Facebook att det är ett rasistiskt dåd när flera av de avlidna är svenskar?

Jag har läst det också på sociala medier, nästan bara invandrare som skriver så och några få svenskar. Det är bara för dom drivs av politisk och rasistisk ideologi, det finns några få här också som påstår att det är rasistisk brott men ingen vet någonting men dom vill så gärna att det är sant så dom är alldeles lyriska nu.

Det är för att nästan alla brott i Sverige begås av invandrare att vi nu äntligen har en svensk som gör något då får dom något att gå i taket av lycka och försöker nu få till att svenskar är lika sjuka, Men det spelar ingen roll om hur många Richard som gör massmord i Sverige för det kommer aldrig bli jämt om det nu är en tävling.
Citera
Medlem
HuskerDuMais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Blev väl skjuten
Hemskt dåd

Han sitter på livstid?
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Dom ska ha gasmasker med sej!

Borde finnas tillgängligt på alla polisstationer för att användas vid såna här allvarliga händelser, där det mycket väl kan det bli aktuellt med tårgas! Tycker du inte det själv?

Ok hade inte en aning om det då jag aldrig sett en patrullerande polis bärandes på en gasmask men men.

Nu har Expressen lagt det bakom betalvägg (såklart) men tidslinjen verkar vara att första poliserna var på plats mindre än 5min efter larmet. Första insatsstyrkan inom 15min och sedan så går det ca 45 min innan GM hittas död.

Jag kan tycka att det är ganska snabbt agerat och är mer skeptisk till deras informationshantering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in