Citat:
Ursprungligen postat av
Touchdown
Precis. De möttes ju av ett inferno, som de varit så tydliga med att påpeka till media med darrande underläpp. Fick rök i ögonen. Inte skönt. Höga ljudsmällar. Aj aj. Skrik och panik i lokalen. Jobbigt.
Jag ska kanske poängtera att jag egentligen inte har några synpunkter på polisens agerande. Jag har bara synpunkter på
det scenario som målas upp i media och här i tråden, som med största sannolikhet har väldigt lite med verkligheten att göra. Och så har jag synpunkter på vissa människors åsikter om ovan nämnda scenario. Men i grund och botten sitter vi alltså endast och diskuterar ett luftslott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ferrytale
Den nuvarande curlade generationen är helt chockade över något som egentligen inte är så anmärkningsvärt. Mattias Flink dödade 7 vuxna personer 1994. Majoriteten var kvinnor. Tisdagens attack är på samma nivå. Sverige har drabbats av flera attacker de senaste 10 åren..men attackerna har varit förhållandevis små om man jämför när omvärlden drabbats.
Jag tror ungefär 0 personer är chockerade över att något sånt här kunde hända. Givet hur samhället ser ut i övrigt, vad som händer i våra grannländer osv tror jag de flesta fattade att detta bara var en tidsfråga.