Något har ju hänt. Annars skulle inte målsägande vara traumatiserad. Traumatiserad blir folk av tex. våldtäkt, grova våldsbrott, olyckor etc. Troligast är ju att det är våldtäkt som gjort henne traumatiserad, eftersom det är vad hon själv berättar om. Inte så troligt att hon där på natten tex. blev utsatt för ett grovts våldsbrott av någon annan person, som V inte märker av.
Men som målsägande själv säger i förhör: hon slutar ju säga nej/slutar göra motstånd, hon ger upp av rädsla att utsättas för våld fast hon inte vill. Och då kanske V trodde att hon var med på noterna, fast hon absolut inte var det. Dvs.: hans upplevelse blir att det finns samtycke, fast det absolut inte gör det.
----
"FL: Tror du att Viking förstod att du inte ville?
Målsägande: Jag tror att han fattade att jag inte var på det till 100% då jag puttade bort honom och sa nej men när jag gav upp kanske han tänkte att "nu vill hon".
FL: Gjorde han något för att försäkra sig om att du ville?
Målsägande: Nej"
----
Men går det inte att bevisa våldtäkt/oaktsam våldtäkt. Så går det inte. då måste rätten fria.
Vi får hoppas att V fått sig en rejäl tankeställare och hädanefter låter bli sex på fyllan (då det givetvis kan göra att ett "nej" blir svårare att uppfatta) och verkligen hörsammar nej. Och är noga hädanefter med att inhämta samtycke. Annars sitter han snart där igen, i förhör om våldtäkt.
Att han tar vara på sin frihet, helt enkelt. Och förvaltar den genom att inte vara påstridig sexuellt. Då det lätt kan tippa över och bli våldtäkt (även om han då tror att han har samtycke och fått det genom sin påstridighet).