2025-02-06, 10:50
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Om en skytt går in i en random skola i en stor lr mellanstor stad i Sverige så är det stor chans att många med invandrarbakgrund blir dödade eftersom typ snart 30% av Sveriges befolkning består av blattar.
Betyder inte att det är rasistdåd,men det fattar inte vänstern.
Det verkar ju även som att det var verksamhet för invandrare på plats så då är det inte konstigt att det är just invandrare där.
Men motivet lär förklaras senare.

Jag gissar att han sökt upp någon/några specifika personer och att andra på plats också skjutits.
Antalet vapen och ammunition tyder dock på att han planerat ett större dåd än bara skjuta ett par personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartShiba
Tror du seriöst att GM klarade av ett jobb?
Jag betalar skatt så jag är väl med och försörjer ganska många.
Men om ensamkommande unga män från Afganistan får ta hit hela familjen borde samhället väl också kunna ge stöd åt en vit man med svåra mentala funktionshinder. Eller vill du ha det samhälle som en man ville bygga strax före andra världskriget i Tyskland där funktionshindrade tyska barn dödades för att sådant skulle utrotas?

Soc har inget att göra med att ensamkommande män från Afghanistan tar hit sin familj.
Har man svåra mentala funktionshinder låter det lämpligt att söka vård för dessa och sedemera ansöka om sjukersättning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigt.
Ja, men upplysande såtillvida att man slutar tro på alla snyfthistorier om hur elaka soc är mot folk. När dom får tiotusentals kronor i månaden mot att göra något, vad som helst, för att komma ut i egen försörjning. Jag menar verkligen vad som helst, typ... Dyka upp på läkarbesöket dom fått en kallelse till. Eller gå en två timmars kurs på arbetsförmedlingen. Eller söka några jobb i veckan. Det räcker gott men nej, det finns alltid någon ursäkt.
Hänger inte med
Antar att det är nysvenskar du pratar om
Citera
2025-02-06, 10:51
Medlem
Nu pratar SVT om videoklippen som TV4 publicerat.

Det triggas mer och mer om den där mycket otydliga ljudupptagningen som skulle höra MGM till fullblodsrasist.

Soc-spåret är mer troligt rent logiskt och med den torftiga info som släppts ut från polis och kommunen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosie00
Man fick ingenting annat än omfattande lögner från den pressträff som sänds just nu.

Dom vet mycket mer än vad dom vill komma ut med.
Dom ville inte ens bekräfta om gärningsmannen är den som påstås förän dom har samlat på DNA pröv?! Men samtidigt säger dom att gärningsmannen hade flera oanvända ammunition och vapen bredvid? 2 dagar är lång tid att få grundläggande information som dna svar.

Jag misstänker att det är värre än vad man trodde. Möjligtvis håller dom tillbaka på info för att inte eskalera situationen (för syftet är inget annat än rasistiskt). Eller så skydda dom någon?

Dom kan inte hålla tillbaka med info för länge. Det kommer bara göra folk väldigt ariga. Först ljuger dom i direkt sändning rakt i ansiktet på befolkningen och sendan håller dom tillbaka med information.

Det här är ren och skär avrättning av rasistiska skäl och dom vet mycket väl om det.

Svinet valde ondska. Kolla man på hans skolfoto och andra foto så ser man klart och tydligt en arrogant och högfärdig svin.

Hans föräldrar är ansvariga för detta. Dom kände deras son bäst och burde ha protesterade emot vapen licensenen.

Dom vet inte ett skit med säkerhet. Därför pratar man inte om det.
Att du runkar till egna gissningar är en sak, men är jävligt glad att polisen inte gör detsamma.

Vad har du för jävla bevis för att det är av rasistiska skäl ditt jävla rysstroll?
Citera
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Om en skytt går in i en random skola i en stor lr mellanstor stad i Sverige så är det stor chans att många med invandrarbakgrund blir dödade eftersom typ snart 30% av Sveriges befolkning består av blattar.
Betyder inte att det är rasistdåd,men det fattar inte vänstern.

Vem har påstått att det är ett rasistdåd? Jag trodde fortfarande att anledningen till dådet var oklart?
Citera
2025-02-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag förstår det där och jag förstår även att det måste ha varit ett fullständigt kaos och inferno. Men ändå att man kan förmedla något mer efter 2 dygn. Som det är nu är det väldigt mycket spekulation. I Sverige ska det tillsättas utredningar etc innan man kan uttala sig.

Det känns som att det ovanligt försiktigt i det här ärendet.

På de tidigare presskonferenserna har det inte kunnats svarats på i princip någonting. Kanske av utredningstekniska skäl men även att man inte vet.

De är ovanligt försiktiga för att det är ett ovanligt allvarligt brott och dom vill ta det så seriöst och grundligt som möjligt. Det är väl bara positivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallvattenberedare
Han påträffades död ca. 13.38. Polisen såg en gärningsman med ett "gevärsliknande vapen" tidigt, som jag förstår det, när dom gick in i skolan. Det verkar inte vara så bra hanterat, nej.
Då han fick härja på skolan i EN TIMME!!!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Panik kännetecknas av nervöst framträdande, ingen information av vikt ges (trots att de förmodligen kan). Det har gått 2 dagar, klart de vet vilka som skjutits och ras på dem? De är väl för fan inskrivna på kursen?

Lägg ner.
Dom ska till 100% identifiera personerna. Det förstår även du..
Sen kanske inte alla var inskrivna. Besök osv ......
Ta o varva ner nu o låt dom göra jobbet
Citera
2025-02-06, 10:53
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Idiot. Den enskilda journalisten vill göra sitt inslag med sin röst och bild för just sin kanal. Därför återupprepas frågor ibland
Såg du dom "enskilda frågorna" där en hop av journalister stod och ställde frågor i munnen på varandra?
Nu var det inte en enskild journalist med ensam intervju.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Nu pratar SVT om videoklippen som TV4 publicerat.

Det triggas mer och mer om den där mycket otydliga ljudupptagningen som skulle höra MGM till fullblidsrasist.

Soc-spåret är mer troligt rent logiskt och med den torftiga info som släppts ut från polis och kommunen.

Hade det funnits någon journalist med lite högre IQ så hade de låtit en expert analysera klippet. Som folk i tråden konstaterat så hör man banne mig olika saker beroende på ens förväntningar bland annat.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gitterinte
Det som slår mig, helt oförhappandes, är hur i hela friden någon som saknat inkomst i tio år haft råd att införskaffa fyra jaktvapen. Vad jag förstår är de inte billiga. Har ingen ifrågasatt?

Har säkert jägare inom sin familj, man "ärver" vapen av varandra, t ex köper ngn ett nytt gevär så kan ngn annan få det andra.

Min fråga återigen är om ngn vet hur länge (antal år) som han haft jaktlicens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in