2025-02-06, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Har man en dokumenterad diagnos är det lätt som en plätt att få. Går inte att runda
Du har verkligen 0 koll
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Sverige bör utlysa undantagstillstånd och säkra gator och torg. Inga vapen får cirkulera i samhället och stäng alla skolor. Det är inbördeskrig i Sverige

Nej, det är inte inbördeskrig. Sluta elda på med dumheter. Denna händelsen har ingenting med den organiserade brottsligheten och dess skjutningar och sprängningar att göra. Dessutom är det i princip omöjligt att få bort alla vapen, illegala som legala, från gatorna - det skulle krävas oerhörda resurser som inte finns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Haha, såg du pressträffen?
Avslutas med "inga frågor", uppenbart de har panik nu. Dags att låsa alla skolor i sverige nu.
Mussarna kommer hämnas var så säker.

Haha ja jag såg den ...
Nej det är ingen uppenbar panik. Du vill gärna få det till panik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Mot bakgrund av hur extremt långsamt allt hanteras och information lämnas ut är jag mycket orolig för hur Sverige skulle klara ett krig. Lämna för sjutton tydlig och snabb information så undviks ryktesspridning och polarisering! Det här sprids ju dessutom i utländska medier.

Fast varför ska vi ha information om ev motiv om det inte är fastställt. Varför är det viktigt? Det är väl betydligt mycket viktigare att polisen gör en grundlig och korrekt utredning? Krig är ju nått helt annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Tycker generellt man ska strama åt långtidsbidragstagandet för både invandrare och pursvenskar. Det är en sak om man nu är cancersjuk så ska inte FK krångla en massa och på det sättet rentav försämra den sjukes hälsa ytterligare, men vad gäller försörjningsstöd, akassa etc. så måste man bli mycket bättre på att få folk att aktivera sig. Sen så verkar det finnas ett samband mellan långtida bidragstagande och rättshaverism/lättkränkthet. Att man har en skum personlighet är int eliktydligt med att man inte kan försörja sig själv, det handlar snarare om en motvilja att förändra sig eller göra en större ansträngning.
Jag tycker att en sådan här person, som är så svårt störd, borde ha förtidspension.
Citera
2025-02-06, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det är tur att Flashback finns med miljoner besökare. Där får konspirationsteorier stångas mot troll och vimsiga uppgifter och stenhårda fakta.

Nu kan TV4 och vänstern pumpa upp med att han hade främlingsfientliga åsikter. Inte bra för Örebro.

Finns det några döda från soc, då tror jag mer på det som orsak.

Något säger mig att du kommer bli redigt besviken.
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Vilket år fick han vapenlicens?

Verkar vara rasist “you should go away from Europe”
Det är högst oklart vad han skrek och också vem som skrek och det är väldigt oansvarigt av TV4 att gå ut med detta som att det är obestridliga fakta.
Citera
Medlem
gitterintes avatar
Det som slår mig, helt oförhappandes, är hur i hela friden någon som saknat inkomst i tio år haft råd att införskaffa fyra jaktvapen. Vad jag förstår är de inte billiga. Har ingen ifrågasatt?
Citera
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Vilket år fick han vapenlicens?

Verkar vara rasist “you should go away from Europe”

Nej sluta sprida sån skit. Det är TV4 som försöker få det till ett rasistiskt dåd men vilken människa som helst med normalt IQ fattar att man omöjligt kan veta vem det är som säger det, och om det ens sägs det som dom hävdar. Alla hör olika.
Citera
2025-02-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Nej, det är inte inbördeskrig. Sluta elda på med dumheter. Denna händelsen har ingenting med den organiserade brottsligheten och dess skjutningar och sprängningar att göra. Dessutom är det i princip omöjligt att få bort alla vapen, illegala som legala, från gatorna - det skulle krävas oerhörda resurser som inte finns.
Allt har sin grund i tidigare våld och det skapar den här typen av hat.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jas03
En av de döda heter Salim Iskef
https://www.facebook.com/salim.iskef

Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
En av de alvarig skadade är en Bosninsk muslim, (25) som gick i skolan där, skriver Bosnisk media

https://www.oslobodjenje.ba/vijesti/bih/u-pucnjavi-u-orebru-ranjen-mladic-25-iz-bih-u-teskom-je-stanju-1018598/?fbclid=IwY2xjawIRXU9leHRuA2FlbQIxMQABHW4RN63PHlex 20UpySy4JAW44QIJJe-6wMMOwENeyoiRqQP5P9EnKGUScg_aem _Z7G2B7AyQErKPMW6FdzW7w
Låter inte som några soc-tanter direkt
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Haha ja jag såg den ...
Nej det är ingen uppenbar panik. Du vill gärna få det till panik

Nej jag har bara barn i skolåldern, thats why
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera