Citat:
Ursprungligen postat av
Pissmaster
Nu ska jag ju inte peta dig i ögat men Polisen använder glock nu för tiden
Iaf så går aftonbladet nu ut med att han sköt 30.06 och att det var "långvapen" antar att de lånat in engelskans long-guns. Något automatvapen lär det ju inte ha varit frågan om utan det är väl vanliga jaktgevär? De enda som har tillgång till automatvapen i den kalibern är väl babbar och om han nu är en sån enstöring lär han ju inte ha plockat upp en kalashnikov. Om jag inte är ute och cyklar helt så innehåller de maggen 5 skott + 1 i loppet. Så totalt 6 skott utan att ladda om. Han ska alltså ha laddat om med 40 magasin (angånde uppgiften 200 skott) på den korta tiden. Låter ju extremt osannolikt i mina öron. Hur ska han ha transporterat alltihop? Måste ju väga bly (phun intended)
Det talades väl om AR15. Då räcker det att trycka för att skott ska komma, dvs halvautomatisk. 30.06 är ett kulgevär och där måste du göra mantelrörelse inför varje skott. Skjuta, mantelrörelse, sikta, skjuta lär ta 2-3 sekunder för en erfaren skytt om avståndet inte är för långt.
200 skott är 10 magasin till en AK, vilket är vanligt vid en normal eldstrid som jag förstått det,
Citat:
Ursprungligen postat av
Xonia Wun
Finns det någon tillförlitlig tidpunkt när GM avled? I TV4:s tidslinje får de uppgiften om hans död strax efter klockan 14. Första larmet om skjutningen kom 12.33.
Om (länken nedan) är strategin polisen ska använda vid sådana här situationer låter det som att det tagit väldigt lång tid?
https://www.sverigesradio.se/artikel/6286713
Polisen var på plats några minuter efter larmet, dvs 12:35-12:37. Har GM alltså kunnat gå runt i över en timme och tjugo minuter och ändå så är det bara 10 dödade? Han hade tre vapen och 200 kulor? Då ska vi vara väldigt tacksamma över att det stannade på 10.
Citat:
Ursprungligen postat av
CyberSilvia
+1
Makes more sense att han då skulle kunna säga "Jag kan (ju) inte jobba!"
https://whyp.it/tracks/254660/jobba?token=SJaH2
Låter mer så än
Ut ur Europa i alla fall. Är det denna MSM bygger upp
Ut ur Europa på? Inser de inte själva att de hetsar och trissar upp stämningen? Är det dessutom inte sant, kan det vara brottsligt?
Citat:
Ursprungligen postat av
coconutoil
Problemen i Sverige försvinner inte för att en svensk skjutit ihjäl 11 personer. Vi har fortfarande problem med gängkriminalitet.
I en liten konstpaus så kommer den här händelsen få bort fokus på de +30 bombdåden vi hade i januari. Är det soc-spåret så lär det här snart dö och fokus kan återgå till att polisen och politikerna tappat kontrollen över gängkriminaliteten.
Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Så är det i världens "bästa" land! Vi får väl hoppas att denna skjutning kan få upp ögonen för den gemene svensken om hur åt helvete det är för människor vilka ramlat utanför systemet på ngt sätt om man nu inte är invandrare.
Svenskar dör i vårdköer. Svenskar nekas plats på äldreboenden. 7 av 10 pensionärer kan inte leva på sin pension. 15.000 pensionärer svälter ihjäl varje år. En skola i gungning. Ett samhälle i förfall. Allt håller på att gå åt helvete och nästan på allt beror på att Sverige fått 3-4 miljoner oönskade kriminella, parasiter, främlingar i landet. Samhällskontraktet håller på att brytas. Samhällskittet och tilliten är borta.