2025-02-06, 03:25
Medlem
.nilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Så Autism, enstöring, skjutvapen, får reda på att han inte kommer få några pengar denna månaden.

Det är därför han inte skriker "ni ska ut ur Europa!" i det där TV4 klippet som experten tycker vi ska höra.

Det han skriker är

"Hur fan ska * Jag Jobba?"

Där * är när han slår någonting i bordet.

Vi vet inte ens om det är han som skriker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Läste bara "DNA" och antog. Sorry! Börjar bli trött...

Ja jag ska nog slänga mig i bingen och invänta morgondagen.
Polisen gick ju ut med att identifieringen kunde ta upp till 48 tim och det infaller ju imorgon.
Några har vi fått reda på men enbart genom sociala medier.

Godnatt på er här i skitstugan, hönshuset eller hispan vilket som nu passar bäst så ses vi imon!
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Så Autism, enstöring, skjutvapen, får reda på att han inte kommer få några pengar denna månaden.

Det är därför han inte skriker "ni ska ut ur Europa!" i det där TV4 klippet som experten tycker vi ska höra.

Det han skriker är

"Hur fan ska * Jag Jobba?"

Där * är när han slår någonting i bordet.

Det är det hållet jag lutar åt också, om det nu är GM som skriker. Vilket det antagligen inte är eftersom man hör skotten och hylsorna landa mer eller mindre precis utanför toalettdörren medans rösten tycks komma från mycket längre bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zum3x
Länka dom andra med,

Var ser du datum för album/bilder?

Länkarna står ovanför albumet. Står uppladdat 11 månader sedan. Men ser inget specifikt datum..
Citera
2025-02-06, 03:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
På bilderna ser han vänlig och passiv ut men ler aldrig och tittar sällan in i kameran. Han följer med andra men tar inga initiativ. Så vem drog in honom i vapenintresset? Man måste vara aktiv för att få licens för tre vapen.
Citera
2025-02-06, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han har ju uppenbarligen varit svårt psykiskt sjuk de senaste 20 åren, så ja det var faktiskt synd om honom. Det tycker jag.

Sverige borde inte ha monterat ner psykvården på 1990-talet. Men pengarna behövde tydligen användas till annat… Och nu får vi betala priset.

Spot on, Saphire!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTAFan
Har han skapat den själv? Killen ser sjukt påtänd ut på en av bilderna.

Står att det är uppladdat av honom. Ska försöka länka de andra albumen också.
Citera
Avslutad
Finns personal lista https://gymnasieskolor.orebro.se/komvux/kontaktakomvux/kontaktuppgiftertillskolanspersonal.4.789dc18d1605 ed75f54e18.html
Citera
2025-02-06, 03:29
Medlem
Citat:
Asperger är autism.
Jag funderar på om Asperger/autism eskalerar och blir värre vid mobbning som det står att mördaren blivit utsatt för? Jag hade en halvbror som jag knappt kände som inte hade konstaterad aspberger men trolig. Han fick dock fin omvårdnad av närmaste familjen och bodde hemma och fick jobb via min halvsyster. Han blev dock mobbad i skolan enligt familjen. Varför? Har de inte nog med problem ändå? Tyvärr dog han i cancer sedan endast 44 år. :-(
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Det är det hållet jag lutar åt också, om det nu är GM som skriker. Vilket det antagligen inte är eftersom man hör skotten och hylsorna landa mer eller mindre precis utanför toalettdörren medans rösten tycks komma från mycket längre bort.

Jag ska kolla igen, men om han var där för att prata med socialpersonalen, vilket för en gångs skull faktiskt aftonbladet bekräftar...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwaLLM/uppgifter-skolskjutningen-i-orebro-kan-ha-varit-riktad-mot-socialen

Så tror jag att det är det vi just där hör.

Just den där smällen mitt i orden också är så tydlig att han skulle kunna vara frustrerad.

"Hur fan *ska Jag Jobba?"
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Här ska du se. Tydligen var det inte Aspberger utan att han hade gått i någon autistklass lite tidigare i livet.

(FB) Örebro: Våldsdåd på Risbergska komvux - "Ett tiotal omkomna" (2025-02-04)

"Sedan läste Rickard Andersson på Wadköping Utbildningscenter i Örebro. Där gick han i specialklass för personer med asperger och högfungerande autism"

Autism och Asperger är inte samma. Och han var uppenbarligen vad man kallar för högfungerande. Annars hade han varit efterbliven.
Citera
2025-02-06, 03:31
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Autism och Asperger är inte samma. Och han var uppenbarligen vad man kallar för högfungerande. Annars hade han varit efterbliven.

Svårt det där med skillnaden på dessa diagnoser, men tror du det är något som han haft?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in