2025-02-06, 02:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hahaxoxo666
Hmm suspekt. Ingenting på missing people iallafall

Nä de kanske vill vara helt säkra på vem de ska leta efter och inte lägga onödiga resurser.
Citera
2025-02-06, 02:55
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nils
Fint med alla Svärjevänner som febrilt försöker tjata om "Ja men självklart var det Soc han var efter! Han säger ju HELT KLART 'Jag kan inte jobba' innan han skjuter huvudet av Mohammed" - Jättenormalt att skrika innan man avlossar skott.

Snälla... Visst kan jag förstå att ni skiter på er när ni kommer till insikt att ert polariserande skitsnack har säkert hjälpt till att forma den här idioten. Jag förstår att ni är besvikna att han inte hette Mohammed. Men sluta nu.

Det enda jag håller med om är att samhället borde gjort mer. Vännerna borde gjort mer, familjen borde gjort mer. Om killen gjorde en sådan totalvändning i tonåren skriker schizo, att ingen tänkte tanken att forska i det är skrämmande.

Senast jag kollade var det Aftonbladet som framförde soc-teorin och de är knappast ”Svärjevänner”. De flesta verkar anse att det inte går att säkert höra vad som ropas, samt jag har själv inte sett förklaringen till varför det ens vore säkert att det är GM som ropar. Om du sitter inne med information om GM:s motiv, så kan du väl ange det och länka till källan?
Citera
2025-02-06, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztarscream666
Då måste de vara i ganska dåligt skick om det är vad som krävs för att identifiera dom.
Finns det några uppgifter alls? På videoklippet från toaletten hör man flera skott avlossas. Kan han ha stått & matat skott efter att han träffat? Låter som ett blodbad isåfall

Behöver det inte vara, är det en asylsökande som har kommit hit ensam som ingen känner så kan det vara rätt svårt att ringa till någon i Somalia och försöka identifiera när man kanske inte vet vem man ska ringa.

Låt säga att du hittar en död person på marken helt intakt, du får ingen hjälp utifrån och du ska lyckas identifiera denna personen. Du kan inte fråga någon för dessa personer vet inte heller, det är ju ditt jobb.
Inte så enkelt va?
Citera
2025-02-06, 02:57
Medlem
.nilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Senast jag kollade var det Aftonbladet som framförde soc-teorin och de är knappast ”Svärjevänner”. De flesta verkar anse att det inte går att säkert höra vad som ropas, samt jag har själv inte sett förklaringen till varför det ens vore säkert att det är GM som ropar. Om du sitter inne med information om GM:s motiv, så kan du väl ange det och länka till källan?

Jag har sagt att det vore helt klart bäst att vänta tills man tittat på hans internetanvändande, men någon (säkerligen bättre vetande än jag) påpekade att man kanske inte kommer göra det då det inte kommer väckas åtal, då snubben är död.
Citera
2025-02-06, 02:59
Medlem
Vintergrisens avatar
För den som är nyfiken kan man se skolans schema för den aktuella dagen här:

https://web.skola24.se/timetable/timetable-viewer/orebro.skola24.se/Campus%20Risbergska/

Kanske inte så informativt men bland annat kan man se vilka lärare som hade lektioner inplanerade vid tiden för skjutningen.

Värt att notera är väl dock att schemat inte behöver vara fullständigt eller helt uppdaterat och att annan personal än de lärare som hade lektioner förstås kan ha befunnit sig i byggnaden. Dra alltså inte för stora slutsatser av informationen.
Citera
2025-02-06, 03:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
För den som är nyfiken kan man se skolans schema för den aktuella dagen här:

https://web.skola24.se/timetable/timetable-viewer/orebro.skola24.se/Campus%20Risbergska/

Kanske inte så informativt men bland annat kan man se vilka lärare som hade lektioner inplanerade vid tiden för skjutningen.

Värt att notera är väl dock att schemat inte behöver vara fullständigt eller helt uppdaterat och att annan personal än de lärare som hade lektioner förstås kan ha befunnit sig i byggnaden. Dra alltså inte för stora slutsatser av informationen.

Ser ingenting som är kopplat till soc på schemat. Det är isåfall mattematiken, men grundläggande matte skulle kunna vara matte 1A
Senast redigerad av aifosarinatak 2025-02-06 kl. 03:09.
Citera
2025-02-06, 03:04
Medlem
Citat:
Det är inte säkerställt att det där är R.A, trots att mycket tyder på det.
Min teori är att han blev diagnostiserad med något, men känns som föräldrarna hade hjälpt till mer då för att undvika de dåliga betygen osv. Annars tror jag att något har hänt i hemmet. Det verkar iallafall ha knäckt han rejält. En god anledning till namnbyte kan ju vara att han vill skapa en ny identitet och glömma det som varit.
Tänker eftersom en gammal klasskompis stötte på honom i vuxen ålder och R.A då upprepade beteendet med handen framför munnen. Så tänker jag att de kan vara kopplat till något trauma.

Tänker jag med, synd att vi aldrig lär få vetskap. Hoppas att utredningen om honom blir offentlig
Citera
2025-02-06, 03:05
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Behöver det inte vara, är det en asylsökande som har kommit hit ensam som ingen känner så kan det vara rätt svårt att ringa till någon i Somalia och försöka identifiera när man kanske inte vet vem man ska ringa.

Låt säga att du hittar en död person på marken helt intakt, du får ingen hjälp utifrån och du ska lyckas identifiera denna personen. Du kan inte fråga någon för dessa personer vet inte heller, det är ju ditt jobb.
Inte så enkelt va?

Man får väl ändå ett samordningsnummer? Något skolan borde ha tillgång till?
Citera
2025-02-06, 03:05
Medlem
Han blev av med den enda försörjningen han hade och det blev nog droppen som triggade honom till att utföra detta hemska brott.
Citera
2025-02-06, 03:06
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Det är inte säkerställt att det där är R.A, trots att mycket tyder på det.
Min teori är att han blev diagnostiserad med något, men känns som föräldrarna hade hjälpt till mer då för att undvika de dåliga betygen osv. Annars tror jag att något har hänt i hemmet. Det verkar iallafall ha knäckt han rejält. En god anledning till namnbyte kan ju vara att han vill skapa en ny identitet och glömma det som varit.
Tänker eftersom en gammal klasskompis stötte på honom i vuxen ålder och R.A då upprepade beteendet med handen framför munnen. Så tänker jag att de kan vara kopplat till något trauma.

Bara för att leka med tanken; om det nu är ett rasistiskt motiv är det inte omöjligt att RA gjort ett namnbyte för att "försvenska" sitt namn.
Citera
2025-02-06, 03:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Aspie, ensam, skjutvapen, får reda på att han inte kommer få några pengar denna månaden.

Har vi diagnos bekräftad?
Citera
2025-02-06, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Man får väl ändå ett samordningsnummer? Något skolan borde ha tillgång till?

Får inte identifiera genom ID-handlingar.

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/identifiering-av-offer/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in