2025-02-05, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Polarn satt i ett tåg som körde på en person och instruktionen när tåget skulle utrymmas var att inte titta mot fronten. Så det är nog inte helt omöjligt att det är det är rätt vanligt. Gemene man blir väldigt ställd att se döda kroppar och blod över golven osv när det är i verkligheten och inte är på film längre. Lite extraordinärt läge med då inte hela byggnaden var säkrad också

Japp, filmer är helt annorlunda än verkligheten. Samma sak med data/videospel.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudryk
Vilken tid gick tv4 ut med att skytten sagt "ni ska ut från europa"? Kl 09.49 skrev en svensk användare på reddit att han hör skytten säga just det. Vore hysteriskt om tv4 tagit "scoopet" från random redditjöns.
https://www.tv4.se/artikel/7qTRgWLWukxyqdqrWOwTyY/ropet-innan-skotten-pa-skolan-ni-ska-bort-fran-europa

kl 18.44 publicerades artikeln i alla fall.

Sista ordet låter snarare som "jobba" med emfas än "Europa".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Det första man man måste göra är att försöka få koll på läget.
Men du skulle väl kasta dig in genom första bästa dörr helt orädd, förstår jag.

Jag tror att Lillen Eklund blandar ihop Counter-Strike och verkligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Det är galet, måste vara en av de största skolor jag hört talas om. Både i yta och antalet elever.

Håller med!

Använd även Earth, eller lantmäteriets satelitbilder, de fyrkantiga kupolerna du kan se gå linjärt över taket på skolan, är ljusinsläpp, rimligtvis sitter dessa i korridorerna, då kan du får en någorlunda bild över hur layout'en är uppifrån

Uppfattar det som en lång korridor från entré, med avstickande korridorer västerut likt en hårkam
Citera
Medlem
Nu har även jag lekt med ljudet. Saktat ner det bland annat. Tycker det låter som "Ska jag ut och jobba?!".

https://jumpshare.com/s/HKXW8rbXUhGw9YDoZulh
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Men är det som jag tror att minimera trauma hos vittnen?

Antagligen
Citera
2025-02-05, 23:10
Bannlyst
Att polisen inte kan identifiera alla offren har väl att göra med att han skjutit dom i huvudet och ansiktet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Har själv hört att autism visst kan innebära en lägre empatisk förmåga... Sen kan det kanske ha mycket med hur det yttrar sig att göra. Men autism är ju en psykisk störning. Många autister har nog minst lika hög empati som genomsnittet dock
Empati är inte en del av diagnos kriterierna för autism. Autism ger dig inte en empatistörning. Om du vill läsa på mer på egen hand så föreslår jag att du gör det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Skulle tro det. De ville få ut folk så fort och säkert som möjligt.

Mm, det låter rimligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
NPF även här - ja det är tragiskt. Finns det något som säger att han var mobbad dock? Verkar mer som han själv valt att dra sig undan?

Sånt e ju svårt o veta. Kan mkt väl vara att han bara drog sig undan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Men är det som jag tror att minimera trauma hos vittnen?

Det är en av anledningarna till att min inte vill att vittnen eller MÄ skall se.
Men även för att inte bilder i efterhand skall förvirra vid förhör.
Ser du mycket blod blir vi människor per automatik mer skärrade vilket kan skapa onödigt trauma eller felaktig information.
Om det stämmer att flertalet sköts med hagel- eller annat jaktvapen blir det en stor skada vilket resulterar i fruktansvärda minnesbilder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
det gör det nog säkerligen, men att de är bland dödsoffren som ännu ej är identifierade.

Men vad gjorde folk från Socialen på Komvux? Detta verkar underligt. Om det var socialförvaltningen han var förbannad på vore det mer logiskt, om än lika hemskt, att han attackerade dem istället för en skola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in