2025-02-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marabouchoklad123
Lägg ner! Finns ingenstans där det är bekräftat att gm skulle ha autism. Inte konstigt att folk ser ner på folk med npf efter vad man läst här...

Och det gör folk med all rätt. Autism är värre än nazism.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Håller helt med denna kommentar! Exakt min observation!
Fast inte nödvändigtvis vädjar men framförallt att man hör honom och att han stönar och tjejen bredvid (kanske) som gråter
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av machiavelliniccolo
jag hör "ni ska bort allihopa"

Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Personligen tycker jag att det låter som "Ni ska dö allihopa". Men intressant hur man kan uppfatta ljudsekvenser så olika.
Visserligen anser jag att "ni ska dö allihopa" känns mer relevant om det nu var en attack på socialstyrelsen.

Testade ni att sänka hastigheten på ljudet? Jag hör "Ni ska bort [...] Europa. Tycker det hörs rätt tydligt att det är ett R på sista ordet.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Jag tror inte det riktigt går att polera ljudet till den mån att man kan fastställa vad som sägs bortom rimligt tvivel. Men jag kan ha fel, vi får se.

Kan ju finnas vittnen som var närmare och klarade sig. Alla han stötte på blev inte skjutna som det verkar

Säg att det primära målet var socialtjänsten så gick han mest troligt mot deras arbetsplats om det fanns en specifik plats för det på skolan. Där kan det ha varit flera som befann sig och alla kanske inte tillhörde socialtjänsten men de kan ha blivit offer ändå då de var i närheten. Han kanske kände igen nån eller några men siktade in sig på de han trodde tillhörde socialen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Hylsorna låter som de landar väldigt nära dörren till toaletten medan rösten är längre bort. Har svårt att se hur det kan vara rösten till GM. Snarare någon som vädjar i panik innan han blir skjuten och stönar av smärta

Telefoners mikrofon är inga höjdare precis. Att riktbestämma ljud från en toalett där ljudet är ekat ger NOLL info om riktning närhet etc.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Vad hade han för typ av vapen? Låter ju inte som ett hagelgevär? Eller? Noll koll vad man får ha för gevär med licens

Handlar mest om ditt syfte, jakt eller skytte. Du kan också ha en samlarlicens för historiska vapen.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marabouchoklad123
Lägg ner! Finns ingenstans där det är bekräftat att gm skulle ha autism. Inte konstigt att folk ser ner på folk med npf efter vad man läst här...

Tvärtom! Allt talar för att han hade autism. Och enligt nyheterna på Tv4 gick han i tonåren i specialklass för autister och aspisar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Nä man vet inte vilken skola de rör sig om. Över ett dygn senare.

Sluta trolla. Gå och lägg dig eller något.

Läste ifatt lite nu. Hände igår alltså. Shit va sjukt. Var inte vid datorn/mobilen på hela dagen igår, missat detta helt. Såg också att det var ett komvux. Trodde det var skolskjutning i form av barn. Har nära anhöriga i skolor i Örebro nämligen. Ingen koppling till komvux dock. Riktigt skönt det!

Hoppas skiten har lagt sig och att dom fick ordning på det.
Citera
2025-02-05, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det är otroligt lätt att få vapenlicens så länge du ser till att inte hamna i polisens olika register, samt har jägarexamen alt. är med i en Skytteförening.

Jo tack jag vet han är hära är inte den ända med npf diagnoser som är med i skytte klubb etc dessutom tenderar dom att utföra en jägare examen ganska lätt men sådana med npf diagnoser borde man ffs inte bara i detta sammanhang mass rekrytering av poliser kriminalvården etc som också har diagnoser är inte bra
Citera
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winnx
Men tro inte att alla autister är lika, vi är så otroligt olika vi kan bli. så låt inte vårat handikapp bli slagpåse, snälla...

Det kan väl inte vara någon som tror det. Om du har 50 personer med olika diagnoser så har du 50 väldigt olika personligheter.
Citera
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwaLLM/uppgifter-skolskjutningen-i-orebro-kan-ha-varit-riktad-mot-socialen?utm_medium=share&utm_source=androidapp

Alltså att aftonbladet inte kan skilja på socialen och socialförvaltningen är så dumt. Vet att två stycken som validerade sig till uskor är saknade (inom äldreomsorg). Men förfan, socialförvaltningen har inte med ekonomiska bistånd att göra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Polisen kan säkerligen ta reda på vad han publicerat på Flashback och andra siter när de går igenom hans dator/mobil.

Tror du verkligen polisen skulle gå ut med det offentligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in