2025-02-05, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Polisen kan säkerligen ta reda på vad han publicerat på Flashback och andra siter när de går igenom hans dator/mobil.

Tror du verkligen polisen skulle gå ut med det offentligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbinLoan
Om det är samma person så var det ju ett sätt att kalla på hjälp:
(FB) Jag vill begå skolskjutning

Nej, en Asperger skrev inte den tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Jag har skjutit de flesta kända vapenmärken av alla möjliga kalibrar. Har tämligen god vapenvana.

Nu var det ju inte Muhammed som skjöt utan Rickard Andersson och helt oskyldiga människor dessutom. Gängkriminella skjuter mestadels varandra.
Såklart du har. Och fu har en Flashback-kuk med? Jävla tönt.

"skjöt"?

Det finns ingen anledning att sabotera för de hundratusentals människor med vapen, som sköter sig. 99% av alla skjutningar sker med illegala vapen. Vad är det du itne begriper?

Och vi har gott om oskyldiga som drabbats av gängkriminella som skjuter. Flertalet dödade. Och enorma kostnader. DET är ett mycket större problem än en extremt ovanlig sak som denna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteVI
Jag förstår att det finns folk med autism som har arbete och är välanpassade men det här är helt galet. Att en arbetslös NEET-autist ska ha en AR-15 är helt uteslutet.
Vi vet inte ens om han hade en officiell diagnos. Det har jag däremot och jag vet att ingen kan begära ut min psyk-journal. Tex när jag tog körkort var det något om att man var tvungen att begära ett läkarutlåtande och betala en avgift, om man hade vissa diagnoser. Men det var ju bara att klicka i "nej" och så vips, ingen avgift och jag fick mitt tillstånd. Jag ansåg att det var diskriminering och onödig belastning av sjukvården och skulle bara förlänga tiden att få körkortstillståndet. Vilket det var, jag har nu körkort och har insett att vi autister är jättebra förare, och jag tror att alla olyckor osv skulle försvinna om alla var autister XD Jag är den enda som följer trafikregler, hastighetsgränser, inte är stressad och tar onödiga risker osv. Att någon annan skulle bestämt att jag inte är lämpad att ta körkort pga mig diagnos? inte en chans. Men iaf, det är väldigt svårt att få ut journaler, och har personen aldrig ens varit inskriven och utredd så finns ingen journal. Typ hela min släkt består av odiagnoserade autister liksom..
Vet inte vad NEET står för
Citera
Medlem
Låter det inte lite som att han säger ”jag kan inte jobba,”… ”fattar ni!”, och sen låter skottet?
Citera
2025-02-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Kan GM ha ropat detta för att lokalisera/locka fram offer?

Tror fortfarande inte det är GM, jag uppfattar avståndet som "Några klassrum bort" eller "ner i korridoren" etc, skottet som avfyras, kastar ut hylsan inte mer än någon meter utanför toalettdörren
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winnx
Samma här, autist - högfungerande, har jobb, pengar, framgång - klarar mig fint kan jag tycka.
Jag har dock valt att vara öppen då jag fick diagnos i vuxna livet, mitt problem är mest att jag själv inte vill vara social, föredrar att vara själv, klassades som "smartare än genomsnittet" när jag gjorde min utredning.

Enda med vapen som intresserat mig som jag sysslat med är prickskytte, det är det ända.

Det farliga för mig i den situationen som uppstod igår är att jag med största sannolikhet hade skyddat andra och med största sannolikheten personligen attackerat skytten för att försöka rädda andra, det är så diagnosen fungerar för mig, andra går alltid före mig oavsett vad, men jag föredrar att vara ensam, så känns som att det var nåt annat här.

Jag har lyssnat på dom förstärkta ljuden och han skriker bokstavligen "ni ska ut ur europa" vilket jag ser som hat emot invadrarna, sen i den andra upptagningen så hörs att han skrker "jag kan inte jobba", det är vad jag hör i dom i alla fall.

Men tro inte att alla autister är lika, vi är så otroligt olika vi kan bli. så låt inte vårat handikapp bli slagpåse, snälla...

Hur gammal är du?
Jag tänker att vara uppväxt i en obyggd som Örebro 10 år innan mig måste varit en horribel uppväxt.

Skolan visste knappt hur man skulle bemöta min autism, jag hade inte fått betyg i något ämne om det inte varit för min mor och 3 lärare på högstadiet, istället fick jag A i de flesta ämnena (förutom F/E bild, hemkunskap och idrott)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Tvärtom! Allt talar för att han hade autism. Och enligt nyheterna på Tv4 gick han i tonåren i specialklass för autister och aspisar.

Jaha... jaja, då hade han väl autism. Men fortfarande, att sitta o skriva att alla med autism är våldsamma... Det är så sjukt fel.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Barnvagnar och hundkoppel? Vad är det rasistslang för?

Beskriver enbart det jag ser i Mölndal.

Det är massa hundar i koppel, barnvagnar med män, och hucklen på väg till nåt väntrum...
Citera
2025-02-05, 22:39
Avstängd
buhbyes avatar
Jag tycker mer jag hör "Hur fan * ska Jag jobba?"

Där * är när han bankar nått i bordet.
Citera
Medlem
Vi har sett samma trend med autistiska ungdomar i USA som begått skolskjutning. Alla med samma nämnare. Även dessa ungdomar har blivit mobbade, vilket är starten till dåden. Polisen som utfärdade jaktlicens till GM borde bli åtalad.

Mobbning är ju svårt att få bort helt, men förebygga kan man. GM behövde extra stöd i skolan, samt komma ut i någon form praktik som leder till jobb. Något som håller honom sysselsatt och stimulerande. Samhället har verkligen misslyckats med GM. Finns tyvärr fler ute i samhället precis som GM och om inget görs åt saken nu, så kommer framtiden se värre ut än såhär långt.
Citera
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallekis
Tror du verkligen polisen skulle gå ut med det offentligt?

Det kan väl hända, eller att det blir offentligt i samband med utredningen för att allmänheten skall förstå hans motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in