Citat:
Ursprungligen postat av
BrunteVI
Jag förstår att det finns folk med autism som har arbete och är välanpassade men det här är helt galet. Att en arbetslös NEET-autist ska ha en AR-15 är helt uteslutet.
Vi vet inte ens om han hade en officiell diagnos. Det har jag däremot och jag vet att ingen kan begära ut min psyk-journal. Tex när jag tog körkort var det något om att man var tvungen att begära ett läkarutlåtande och betala en avgift, om man hade vissa diagnoser. Men det var ju bara att klicka i "nej" och så vips, ingen avgift och jag fick mitt tillstånd. Jag ansåg att det var diskriminering och onödig belastning av sjukvården och skulle bara förlänga tiden att få körkortstillståndet. Vilket det var, jag har nu körkort och har insett att vi autister är jättebra förare, och jag tror att alla olyckor osv skulle försvinna om alla var autister XD Jag är den enda som följer trafikregler, hastighetsgränser, inte är stressad och tar onödiga risker osv. Att någon annan skulle bestämt att jag inte är lämpad att ta körkort pga mig diagnos? inte en chans. Men iaf, det är väldigt svårt att få ut journaler, och har personen aldrig ens varit inskriven och utredd så finns ingen journal. Typ hela min släkt består av odiagnoserade autister liksom..
Vet inte vad NEET står för