2025-02-05, 21:32
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filteer
Vänta, är det i det här klippet som de påstpr att han ska ha sagt "ur ur europa?" Låter verkligen inte som det, snarare ska döda er allihopa eller ni ska dö allihopa. Vadå ut ur europa...
Alltså, ingen kan ärligt påstå att man hör vad som sägs där. Man hör inte ett ord. Folk hör vad de vill höra.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Ja om vi antar normaliteten ja. Detta är dock ett unikt fall med ett mycket unikt subjekt med en ännu mer unik psykologisk karaktär. Du gör antagandet att GM i fråga skulle känna sig misslyckad på grund utav en dålig skolgång.
Vad yrar du om. Vår diskussion började med att du vände dig mot nedanstående inlägg om hur jag tyckte han framstod. När du blir överbevisad börjar du gaffla helt utan grund om andra antaganden jag gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Han hade autism och framstår som ganska korkad, av sin skolgång att döma.
Inget av detta räknas som psykisk sjukdom.
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Eller jag ångrar mig... Föreställ dig en tjej som säger "Kan inte ropa"....... Svårt att avgöra men helt klart låter det som en skottskadad kille där... Fyfan asså

Låter som nån utlänning som säger "jag har ont i min rompa".
Citera
Medlem
machiavelliniccolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.f.p
Jag förstärkte hans röst från klippet så mycket jag kunde och visst låter det som att han säger "ni ska bort från Europa"

Förstärkt ljud: https://whyp.it/tracks/254578/untitled?token=HXeNf

jag hör "ni ska bort allihopa"
Citera
Medlem
mademaN93s avatar
Någon som kan svara på om chihablilja_reall på insta är nått på spåret eller om han är schizo?

Han snackar om andra skyttar
Citera
Medlem
Finner det utomordentligt fantastiskt hur höger-fanatikerna helt plötsligt är intresserade i "nedrustningen i psykiatrin" för att fånga upp totalt obegåvade personer som inte lyckas ta del av det OTROLIGA skyddsnät som finns tillgängligt i Sverige.

Behåll gärna retoriken, som den som finns mot andra generationens utlandsfödda så fort ett brott sker. Jag vill inte stå för denna upprustning som skattebetalare heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ska vi nu tycka synd om honom? Jag kan inte beskriva i ord hur äckligt det är av er och Aftonbladet att gråta över denna monster. Det gör ni för att han är svensk lch offrena har utländska bakgrund. Han har dödat 11 oskyldiga människor med familjer som lider idag, och ni har mage att gråta över mördaren?!
Vi gråter inte över honom, men vi måste förstå hur det har blivit så här för att kunna förebygga fler liknande händelser. Det är sorgligt, alltihop.
Citera
2025-02-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Dom har ju inte ens publicerat namnen på offren vad jidrar du om

Vi vet att vi har ETT svenskt dödsfall iaf... även om han är orsaken till all skit...

Det här med ljudklippet är ju helt hjärndött. Det påminner om felhörningar i låtar man behöver säga/visa text innan på vad man "SKA" höra (typ ansiktsturk...). Det kan ju vara vafan som helst. Vad håller tv4 på med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellesein
autist här, jag var mest "konstig" som barn, runt 6-7 års åldern. Sedan lärde jag mig att maskera min autism mer och mer för varje år, och nu vet knappt någon om det. Men ja, bipolär tex uppkommer ofta i tonåren, inte autism.

Tack att du delar med dig. Ja, det kan ju vara så att många blir duktiga på att dölja det. Intressant!
Citera
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W0XXWa/klasskompisarna-om-misstankte-skytten-i-orebro-rickard-andersson

Nja. Vi har här antingen det första kända fallet någonsin av en person som drabbas av svår autism i puberteten efter att inte ha visat några sådana tendenser alls under hela låg- och mellanstadiet, eller så har han blivit utsatt för ett allvarligt övergrepp. Jag sätter mina pengar på att någon stoppade kuken i munnen på lilla söta Richard när han gick i sjuan.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Möjlig teori om varför han helt plötsligt ändrade sig under högstadiet:

Han utsattes för någonting? Sexuella övergrepp?

Hans gamla skolkamrater säger ju att han ändrade sig typ från en dag till en annan.

Är inte detta VÄLDIGT skumt?

Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
Låter definitivt som att nåt traumatiskt har hänt, ja

Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Jag tror fortfarande att han blivit utsatt för någon form av övergrepp i unga år vilket förklarar hans plötsliga personlighetsförändring.

Många psykiska sjukdomar debuterar under tonåren. Inte alls konstigt att han kan ha uppfattats som, ja, inte bara uppfattats som utan varit, ”normal” (som ju i sig kan vara ett ganska vitt begrepp) under barndomen och sedan drabbas av paranoid schizofreni, t ex.
Obs! Jag har absolut ingen aning om han hade det, nämner det som ett exempel. Jag tror dock att plötsligt debuterande psykisk sjukdom är mer troligt än att sexuella övergrepp skulle ha gjort att han från en dag till en annan i princip, vad det verkar, gick från ”normal” till vad som uppfattades som väldigt avvikande och förblev sån, helt utanför arbetsliv eller socialt umgänge bortsett från en person under de nästföljande 20 åren.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Eller jag ångrar mig... Föreställ dig en tjej som säger "Kan inte ropa"....... Svårt att avgöra men helt klart låter det som en skottskadad kille där... Fyfan asså

Nu hör jag anropa. Kan det vara polisen där
Citera
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesuskristus
Det är en vuxenskola i Örebro. Inte så orimligt att få jackpot utan att ha några som helst motiv.

Om ni ändå vore såhär öppna för alternativa möjligheter och mer eller mindre osannolika tillfälligheter när MGM inte ser ut som er själva. Det hade gjort era åsikter mer respekterade och inte fått er att se ut som de hycklare som ni är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in