Citat:
Ursprungligen postat av
snasavglas
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W0XXWa/klasskompisarna-om-misstankte-skytten-i-orebro-rickard-andersson
Nja. Vi har här antingen det första kända fallet någonsin av en person som drabbas av svår autism i puberteten efter att inte ha visat några sådana tendenser alls under hela låg- och mellanstadiet, eller så har han blivit utsatt för ett allvarligt övergrepp. Jag sätter mina pengar på att någon stoppade kuken i munnen på lilla söta Richard när han gick i sjuan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tuor
Möjlig teori om varför han helt plötsligt ändrade sig under högstadiet:
Han utsattes för någonting? Sexuella övergrepp?
Hans gamla skolkamrater säger ju att han ändrade sig typ från en dag till en annan.
Är inte detta VÄLDIGT skumt?

Citat:
Ursprungligen postat av
Brakamobrama
Låter definitivt som att nåt traumatiskt har hänt, ja
Citat:
Ursprungligen postat av
Raktinyllet
Jag tror fortfarande att han blivit utsatt för någon form av övergrepp i unga år vilket förklarar hans plötsliga personlighetsförändring.
Många psykiska sjukdomar debuterar under tonåren. Inte alls konstigt att han kan ha uppfattats som, ja, inte bara uppfattats som utan varit, ”normal” (som ju i sig kan vara ett ganska vitt begrepp) under barndomen och sedan drabbas av paranoid schizofreni, t ex.
Obs! Jag har absolut ingen aning om han hade det, nämner det som ett exempel. Jag tror dock att plötsligt debuterande psykisk sjukdom är mer troligt än att sexuella övergrepp skulle ha gjort att han från en dag till en annan i princip, vad det verkar, gick från ”normal” till vad som uppfattades som väldigt avvikande och förblev sån, helt utanför arbetsliv eller socialt umgänge bortsett från en person under de nästföljande 20 åren.