Citat:
Ursprungligen postat av
norrlandskille88
En alldeles utmärkt och korrekt avspegling hur samhället ser ut, något varenda styrande bör läsa. Har själv asperger och svår depression och finns absolut noll hjälp att få förutom utskrivna mediciner, inte ens fått träffa en psykolog på över 5år. Och vet folk som är i betydligt värre skick än mig som får lika obefintlig hjälp. Tom slutenavdelningen som alltid var överfull här lades ner nyligen, några månader senare går en psyksjuk som troligen inte fått någon hjälp i min stad och mördar 2 personer (knivmordet i Piteå). Skulle inte förvåna mig som liknande var i Richards fall.
Undrar när politiker ska vakna upp och börja lägga resurser som behövs på psykisk ohälsa? Detta om något borde ju bara ett uppvaknande.
Precis så är det. Och istället för att göra förbättring gör man det svårare för dem med behov. Det är helt enkelt lättare att kasta ut dem med behov av hjälp i tomma intet och låta dem begå självmord i desperation.
Sjukt att det finns en regel att de med behov, själva, ska söka hjälp. Det hjälper inte ens att anhöriga försöker söka för dem. Oavsett hur de mår ska de söka själva. Men snälla hör man inte hur illa detta rimmar?! Skulle vi be en amputerad gå till akutmottagningen för att få hjälp? Nej eller hur!!!!
Detta är ett sätt att slippa dem som inte söker eller hur. Samma idioti som att du måste vara ”ren” för att få hjälp med ett missbruk. Om de vore rena och klarade det så hade de ju inte sökt hjälp. Nej här behövs nya resurser, pengar och insatser. Det förekommer grava maktmissbruk och noll empati. Styrande makter har beslutat att så här ska det vara så dem som arbetar mäktar inte själva med den kaos och den desperation detta medför. Det är lättast att hålla för ögon och ögon och göra det som är bestämt av dem som skiter i hur det ser ut och bara bryr sig om pengar. Eller så får man vara empatilös eller sakna sin hjärna för att arbeta under sådana förhållanden.
De svaga lider och ingen bryr sig om att lyssna efter deras behov. Sjukt. Mycket sjukt och ingen vill se detta. Man bryr sig inte utan låter det fortskrida.